Dinger Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Svaret er kanskje avhengig av specs, men tar en sjans på at noen kan svare på generelt grunnlag. Kjøpte en gaming-pc for ca 10 000 i 2008, bruker den fint lite idag, om den idet hele tatt fungerer (tipper det er hdd'en som synger på siste verset). Regner ikke med å gå til innkjøp av hverken Windows eller stasjonær igjen (gått over til mac), men tenker kanskje det er visse komponenter som er verdt å beholde til tross for at de er eldgamle. Minnet (8gb) har jeg plassert i mine foreldre sin gamle stasjonære, hdd'en tenkte jeg å formatere og slå ihjel med en slegge. Noen vits i å beholde noe? Kabinett, hovedkort etc etc, eller er det bare å levere inn til de som kaster slikt/gi vekk på fb/finn. Om komponenter må listes før et svar kan gies skal jeg se om jeg finner ut av det Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Strømforsyning, dvd drev og slike ting kan jo være greit å spare på om du skal bygge en annen pc, eller har venner/familie som kan få bruk for dette. Ellers er det vel ikke mye verdt hverken hovedkort eller CPU i dag skulle jeg tro. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 En strømforsyning fra 2008 er gammel nok til at den er moden for gjenvinning. Husk at strømforsyninger yter dårligere når de holder på å bli gamle. Kvitt deg med hele maskinen først som sist, ikke kast bort tid på å lete etter "noe" som er verdt å beholde blant skrotet. La noen andre ta seg av det - gi den bort til en skrotnisse eller på et mottak for el-avfall. 1 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Enig, muligens kabinettet kan brukes om igjen, men vanskelig å si uten å vite hvordan det ser ut. Når det gjelder PSU, hovedkort, skjermkort så har vel ikke noe av det noe reell verdi lenger, som Jann-Ove sier; bare å kassere det, ikke noe verdi når det har blitt så gammelt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 '08 er endel år, men enkelte ting kan fortsatt være verdt litt, for eksempel hovedkort, CPU og minnebrikker (forutsetter at det er et LGA1366-oppsett, men om du har en av de bedre CPUene til LGA1156 kan den også være salgbar). 1 Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Hvis det er en Intel maskin fra 2008 er det mest sannsynlig en LGA755 med en E8400/E8600. LGA1366 kom i november 2008, LGA1156 kom i september 2009. Hvis det er AMD, en Phenom X4 9600/9850 eller noe. Uansett så er vel salgsverdi tilnærmet 0. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 En Phenom quadcore kan ha litt verdi pga oppgradering for de som har K8-baserte CPUer, men du snakker ikke om mer enn et par hundrelapper uansett. 775 er ganske verdiløst, men quads er kanskje salgbare ennå. Hovedkort? Spørs litt på modellen. Er noen helt spesifikke kort jeg er på jakt etter, for eksempel. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Ingen som betaler for 8 år gamle pc deler. Det er nesten svindel å prøve å ta betalt for det også. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Vil ikke si det er svindel. Det er ikke så uvanlig at folk leter etter reservedeler til gamle PC'er. En maskin fra 08 er fortsatt dugendes til en del ting, spilling er ikke eneste bruksområde. Selg alt for et par hundrelapper kanskje. Kabinett kan dog være verdt noen kronasjer hvis det er et spesiellt kabinett/ utgått kabinett. Vet at gamle Lian Li kabinetter selges for greie bruktpriser. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Datadeler som gis bort - Les reglene, KUN lister, IKKE svar! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=289077&page=42 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå