Triolus Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Jeg har en relativt kraftig stasjonær snaut 3 år gammel Acer-PC med Windows 7, 4-kjerners prosessor og 16 GB RAM. Funksjonen "Søk" virker ikke på eksterne harddisker. Selv om jeg går et hakk videre og spesifiserer mappe eller fil på en angitt harddisk funker det ikke. Det står "Søker...", men det skjer ikke noe. Maskinen fryser eller krasjer ikke, den kommer bare ikke videre. Jeg lot den stå på en hel natt, men fortsatt bare "Søker...". Om jeg kopierer en hvilken som helst fil eller mappe til C, så går det lynsnart å finne den igjen via søkeboksen. Jeg aner ikke hvor "hjernen" bak søkefunksjonen ligger, så jeg er avskåret fra å prøve løsninger. Noen som kan tipse om hvor feilen kan tenkes å ligge? Alt annet funker som da maskinen var ny. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Har du SSD disk? Mulig indeksering er avslått og at det gir deg noe tull? Bruker å bli avslått av software om man har SSD disk da det gir en del writes som sliter på disken. Lenke til kommentar
Triolus Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Har du SSD disk? Mulig indeksering er avslått og at det gir deg noe tull? Bruker å bli avslått av software om man har SSD disk da det gir en del writes som sliter på disken. Hei, Jeg glemte å si at jeg bare har "snurredisker". Og problemet er noe maskinen har funnet på selv. Søkefunksjonen har tidligere vært i orden, men har opphørt å virke uten forandringer i utstyr eller konfigurasjon. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Kansje windows search er avslått? sjekk på services.msc om windows search kjører Lenke til kommentar
Triolus Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Hei og takk. Jeg har fulgt ditt forslag. På "Windows Search" står følgende: "Tilbyr innholdsindeksering, egenskapshurtigbufring og søkeresultater for filer, epost og annet. Status: Startet. Oppstartstype: Automatisk (Forsinket start). Lokalt system." Jeg skjønner ikke hva jeg kan gjøre der. Og som nevnt: Søk/Search fungerer på C-disken, som er intern, men ikke på eksterne disker. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Kan det være "så enkelt" at det ikke er meningen å virke ? Windows Search 4.0 (installed on Windows XP) can index removable drives, but Windows 7 (which uses Windows Search 4.0) cannot because the USB device identifies itself as a "Removable" drive and Windows 7 refuses to index removable drives. Vil varmt anbefale "Everything" som lynhurtig kan søke gjennom alle dine disker, og finner de mest bortgjemte filer :-) Lenke til kommentar
Triolus Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 Kan det være "så enkelt" at det ikke er meningen å virke ? Nei, "så enkelt" er det nok ikke. Som jeg skrev i et tidligere innlegg: Søkefunksjonen har fungert tidligere. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Vet at jeg muligens ikke besvarer spørsmålet direkte, men ofte er det sånn at andre programmer gjør en bedre jobb en Windows selv: File locator lite. Tilbyr mer avansert søk enn Windows innebygde søkefunsjon. Du kan f.ex søke i office-dokumenter og PDF filer, selv uten å ha Office eller acrobat reader installert (som er et krav når du bruker windows innebygde søkefunksjon). Ultrasearch. Ja, jeg stusset litt over det enkle brukergrensesnittet når jeg først så skjermkopi av programmet, og lurte på hva dette programmet kunne ha som ikke overnevnte program kunne ha, for det ser jo stusselig ut for å si det sånn. Greia er at US søker helt sjukt mye raskere enn mange andre programmer fordi det går rett på MTF - det funker kun på NTFS. Det er altså de to søkeprogrammene som jeg ikke klarer meg uten. Men som sagt, jeg har ikke noe innspill til hvordan du kan få Windows sin innebygde søk til å fungere normalt. Meget mulig er det installert et program eller driver som forpurrer søkefunksjonen. Lenke til kommentar
Triolus Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 Takk til alle som har prøvd å hjelpe. Forslaget til geir_HK imponerte meg kanskje mest. Jeg lastet ned UltraSearch og prøvde det på en av harddiskene for å finne bildefiler, jpg, tif og cr2-filer. I løpet av et sekund eller to hadde jeg en liste med hundrevis av filer. Så nå skal jeg ta fatt på de andre harddiskene, selv om resultatet blir et mylder av usorterte filer. Men noe må man tåle... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Flott. Da vil du sikkert finne Windirstat veldig nyttig óg. Det gir en grafisk representasjon av hvor de største filene ligger - og du ser enkelt opphopninger av filer med liknende størrelse og samme filtype. Denne bruker selfølgelig noe mer tid på å "ete seg nedover" i trestrukturen for å pusle sammen bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå