Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

spansk fremføring

Anbefalte innlegg

Hei, skal ha framføring på spansk som er mitt verste fag. Er ikke god i språk, hverfall ikke skriftelig. 

Lurte derfor på om noen kunne se over denne teksten og eventuelt si hva som må endres og rette feil.

mi nombre es andreas novios , que es de 16 años de edad y tener el cumpleaños 19 de agosto. que es la mitad francés , pero vive en sola . que va en una escuela llamada sola. en su tiempo libre juega balonmano, y él también les gusta estar con amigos e ir al cine . Es alto, tiene el  pelo largo y castaño. Es muy guapo, amable y un romántico.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heter visst "tengo 16 anos", verbformen "es" skulle vel uansett vært "soy" siden det er deg selv (yo) det handler om.

I Peru har det et show som heter "Yo soy", der de kopierer kjendiser.

jeg skriver jo om kjæresten min?

Lenke til kommentar

"Mi nombre es andreas", betyr ikke det "mitt navn er andreas"? Når det står mitt navn er andreas novios, lurte jeg på om novios rett og slett betydde etternavnet.

"Mi nombre es Juan y yo tengo una novia que se llama Pamela"

betyr; Mitt navn er Juan og jeg har en kjæreste som heter Pamela.

"Ella tiene 16 anos" "El tiene 16 anos"

betyr: Hun er 16 år./Han er 16 år.

Google translate sier om resten av teksten din:

"og har bursdag 19. august . som det er halvparten fransk, men bor i ett. som går på en skole som heter alene . på fritiden spiller håndball , og han liker også å være med venner og gå på kino . Han er høy, har langt brunt hår . Han er veldig kjekk, vennlig og romantisk."

Endret av Porcius Festus
Lenke til kommentar

Hei, skal ha framføring på spansk som er mitt verste fag. Er ikke god i språk, hverfall ikke skriftelig. 

Lurte derfor på om noen kunne se over denne teksten og eventuelt si hva som må endres og rette feil.

mi nombre es andreas novios , que es de 16 años de edad y tener el cumpleaños 19 de agosto. que es la mitad francés , pero vive en sola . que va en una escuela llamada sola. en su tiempo libre juega balonmano, y él también les gusta estar con amigos e ir al cine . Es alto, tiene el  pelo largo y castaño. Es muy guapo, amable y un romántico.

Tengo un novio que se llama Andreas y él tiene16 años y su cumpleaños es 19 de agosto, que es la mitad francés. Pero él vive en Sola en Stavanger (?) y va a una escuela en Sola. En el tiempo libre de Andreas juega (usikker på hva han spiller) y él también le gusta jugar con amigos e ir al cine. Andreas es alto y tiene pelo largo y castaño y él es muy guapo, amable y un poco romántico. 

Endret av Shopaholic
Lenke til kommentar

tiene 16 años

.que er feil

Balonmano er OK

"el" kan fjernes overalt

Er med på at es ble feil, skulle selvfølgelig være "tiene". Men hvorfor "él" kan fjernes overalt forstår jeg ikke?

Verbene bøyes i hendhold til 3.person entall, og derfor ligger det ett "el" innebygd i den bøyningen av verbet i alle tilfellene.

Yo soy = soy

Tu eres = eres

El es = es

Ettersom verbbøyning gjør klart hvilken person som gjør handlingen er det intet behov for å bruke yo, tu, el, etc medmindre du ønsker å legge spesielt trykk på dette (eller der det er mulighet for å blande sammen, som når du f.eks. snakker om både ei jente og en gutt i 3.person entall i samme slengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...