Mannen med ljåen Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 Fikk mail fra Banzai: Kjære kunde Vi har registrert at du har forhåndsbestilt et av våre nye abonnement med fremtidens telefoniløsning. Vi vil bare sende deg en liten oppdatering på hva vi jobber med om dagen når det kommer til akkurat dette: Først og fremst må vi bare si tusen takk for tilliten du gir oss ved å forhåndsbestille et mobiltelefoniprodukt som er helt nytt og uprøvd. Vi blir de første i Norden, og kanskje verden, til å lansere denne typen abonnement. Du kan tro vi er spente, og kanskje litt smånervøse før lanseringen. Nå om dagen jobber vår teknikere med å klargjøre det som skal gjøre overgangen fra tradisjonell GSM-telefoni, til vår nye løsning, så smertefri som mulig for deg. Det er nå kun det vi venter på for å komme helt i mål, men vi har fått lovnader om at vi er i rute og vil kunne lansere i mai. I tillegg til dette finjusterer vi telefonitjenesten for best mulig kvalitet på samtaler, og fører tett dialog med leverandøren på alt vi mener kan bli bedre med tiden. Dette jobber vi mye med, for at du skal få et best mulig abonnement. Når vi er klare til å utføre den endelige overflyttingen av ditt nummer, til nytt abonnement, sender vi deg en ny epost (og sms). Husk at du allerede nå kan laste ned appen - så er du helt klar til lanseringen! Se etter “Banzai” i App store eller Google Play (appen kan ikke brukes før ny type abonnement er lansert) Mvh Banzai teamet Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Hvis 10 GB koster 358,- og høyt forbruk bruker 300MB i måneden, så burde man jo nesten kunne forvente 1GB til under femtilappen per måned... Men Banzai har vel mer lyst på et premium-selskap stempel enn å være billigst... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2016 Det er ikke sånn at de aktørene som er billigst på store datakvoter, også er billigst på små. Storkunder og småkunder har hver sin del av markedet. Det motsatte av Banzai er Talkmore Forhåndsbetalt. Jeg har det i bilen. Brukes kun til å ringe til garasjeåpneren, så den hundrelappen jeg har betalt inn skal vare lenge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Talkmore forhåndsbetalt funker for middels mengder også.. 25 kr per dag og maks 6 GB per måned. Bruker du den mengden påmen helg, får du en veldig god pris. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 Har du peiling på når Telia planlegger å lansere nye abonnement? Dagens "Telia Smart" med 20 GB har vært uendret i over ett år nå, og selv Telenor har lansert et abonnement med 3 ganger større datakvote. Netcom er ikke den utfordreren de en gang var. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Fråga inte mig, jag är inte Jesus. Det er nok bare Telia selv som vet. Prisendringer bare kommer, de. Det er ikke lenger som på nittitallet, da Telenor reduserte 1. januar og Telia gikk ned til samme nivå 1. februar. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Telia sitt største mobilabonnement med 20 GB data til 649 kr mnd anser jeg som en vits for storbrukere av data nå som Telenor kan levere samme datamengde for 49 kr mindre i mnd og du kan få opptil 60 GB hos Telenor. Jeg håper for Telia sin del at de endrer på dette abonnementet snart, med mindre de kun vil fokusere på dem som har forbruk på mindre enn 10 GB og ikke er interessert i dem som er glad i datamengde. Når det gjelder mobilt bredbånd så er derimot Telenor en vits med 80 GB data til 899 kr mnd når Telia leverer 200 GB data for en hundrelapp mindre. Samme som med Telia over så bør Telenor gi litt mer datamengde for pengene om de skal være konkurransedyktige. Jeg kan foreløpig ikke leve med en slik løsning Banzai nå lanserer da jeg ofte er i området med ymse dekning og edge-fart og da kan jeg ikke sitte uten ringemulighet frem til jeg er tilbake i 3G/4G/Wifi-verden. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 (endret) Jeg har nå brukt 260MB data denne måneden, men regner med jeg bruker mye mindre fra nå av etter at jeg fikk fiber for en uke siden. Har knapt brukt mobildata siden. Synd at ingen abonnementer er under 99-100 kr med fri tale og sms. Noen burde lage et rent dataabonnement for under femtilappen med VoLTE og SMS gjennom app på 4G. Endret 22. mai 2016 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2016 (endret) ... Når det gjelder mobilt bredbånd så er derimot Telenor en vits med 80 GB data til 899 kr mnd når Telia leverer 200 GB data for en hundrelapp mindre. Samme som med Telia over så bør Telenor gi litt mer datamengde for pengene om de skal være konkurransedyktige. ... Telenor tilbyr 60 GB til mobiltelefon og 80 GB til router. Forskjellen mellom telefon- og router-abonnement viskes ut. Dette kan tyde på at Telenor er på vei bort fra denne idiotiske ideen om at man må kjøpe seg en router for å kunne bruke store datakvoter. Nå kan du bruke hele datakvoten rett på mobilen, som du alltid har med deg. Endret 22. mai 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Deltiden Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg har nå brukt 260MB data denne måneden, men regner med jeg bruker mye mindre fra nå av etter at jeg fikk fiber for en uke siden. Har knapt brukt mobildata siden. Synd at ingen abonnementer er under 99-100 kr med fri tale og sms. Noen burde lage et rent dataabonnement for under femtilappen med VoLTE og SMS gjennom app på 4G. Ice 1GB til 99 kr mnd: https://www.ice.no/private/mobile/ fri bruk sms/mms/min + 1gb data. Ingen ekstra kostnad ved overbruk av data. Sjekk eventuelt ut kostnad i utland. Dersom du kan bruke Telia-dekning sier jeg kjør på Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Telenor tilbyr 60 GB til mobiltelefon og 80 GB til router. Forskjellen mellom telefon- og router-abonnement viskes ut. Dette kan tyde på at Telenor er på vei bort fra denne idiotiske ideen om at man må kjøpe seg en router for å kunne bruke store datakvoter. Nå kan du bruke hele datakvoten rett på mobilen, som du alltid har med deg. Det kan det, men da syntes de jeg de bør tilby mer enn 60 GB data, det er ikke mye når man får 200 GB hos Telia på mobilt bredbånd. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2016 De deler markedet mellom seg. Noen kunder MÅ ha Telenor, og noen kunder MÅ ha Telia. Lurer på om de har blitt enig om å ha en slik strategi for å slippe å konkurrere på pris. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2016 Ny mail fra Banzai: Kjære kundeTusen takk for at du har forhåndsbestilt et av våre nye abonnement i kombinasjon med Banzai-appen. De som bestiller flytting nå, må vente til neste runde i juni - men du har sikret deg plass allerede nå!Selve overflyttingen til ny type abonnement vil skje natt til 1. Juni. Vi vil komme med mer info om nøyaktig hva du må gjøre for å aktivere abonnementet etter at vi har gjort vårt. Vi jobber for at dette skal bli så enkelt som mulig, og at du skal gjøre så lite som mulig.For å forklare veldig enkelt hva vi faktisk kommer til å gjøre, kan vi fortelle følgende:Natt til 1. Juni vil ditt nummer flyttes fra ”vanlig” GSM over til vår IP-baserte telefontjeneste. For å gjøre dette, vil ditt nåværende abonnement bli deaktivert i våre systemer. Samtidig legger vi inn et rent dataabonnement på ditt simkort som gir deg muligheten til å koble deg på nettet. Du trenger jo kun data når du skal ringe over 3G/4G, så hvorfor betale for noe du ikke skal bruke? Når vi er ferdig med å flytte ditt nummer, vil du motta en sms med en link som du skal trykke på for å aktivere tjenesten. Denne vil du motta i telefonens standard app for sms.Men tenk ikke for mye på dette nå – vi skal legge opp en detaljert instruks for at dette skal gå så smidig som mulig, selv om prosessen er enkel nok i seg selv. Vi ville bare kjapt oppdatere deg på hvordan det går, og gi deg en nøyaktig dato som du kan forholde deg til.Vi gleder oss til neste uke!MvhBanzai-teamet Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Ny mail fra Banzai: Kjære kunde Tusen takk for at du har forhåndsbestilt et av våre nye abonnement i kombinasjon med Banzai-appen. De som bestiller flytting nå, må vente til neste runde i juni - men du har sikret deg plass allerede nå! Selve overflyttingen til ny type abonnement vil skje natt til 1. Juni. Vi vil komme med mer info om nøyaktig hva du må gjøre for å aktivere abonnementet etter at vi har gjort vårt. Vi jobber for at dette skal bli så enkelt som mulig, og at du skal gjøre så lite som mulig. For å forklare veldig enkelt hva vi faktisk kommer til å gjøre, kan vi fortelle følgende: Natt til 1. Juni vil ditt nummer flyttes fra ”vanlig” GSM over til vår IP-baserte telefontjeneste. For å gjøre dette, vil ditt nåværende abonnement bli deaktivert i våre systemer. Samtidig legger vi inn et rent dataabonnement på ditt simkort som gir deg muligheten til å koble deg på nettet. Du trenger jo kun data når du skal ringe over 3G/4G, så hvorfor betale for noe du ikke skal bruke? Når vi er ferdig med å flytte ditt nummer, vil du motta en sms med en link som du skal trykke på for å aktivere tjenesten. Denne vil du motta i telefonens standard app for sms. Men tenk ikke for mye på dette nå – vi skal legge opp en detaljert instruks for at dette skal gå så smidig som mulig, selv om prosessen er enkel nok i seg selv. Vi ville bare kjapt oppdatere deg på hvordan det går, og gi deg en nøyaktig dato som du kan forholde deg til. Vi gleder oss til neste uke! Mvh Banzai-teamet Skal bli interresant å få vite hvordan Banzai har løst problematikken rundt nødnummer. NKOM krever at alle som leverer norske nummer også kan søkes opp når de ringer et nødnummer. I mobilnettet er dette løst ved at nødsentralen (112) vet minimum hvilken basestasjon du ringer fra og dersom triangulering er mulig så får de også opp adressen din eller mest mulig nøyaktig posisjon. Dette er blant annet en av årsakene til at Skype ikke tilbyr norske nummer på deres VoIP/PSTN gatewaytjeneste siden de ikke kan oppfylle dette kravet. Når Banzai nå har en egen VoIP klient og kobling mot norske nummer så må de ha løst dette. Bør jo ikke være verre enn at VoIP klienten sender inn lokaliseringsinfo fra GPS på telefonen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Telefonen kan også ringe nødnummeret på vanlig måte. Du trenger ikke engang SIM-kort for å ringe politiet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2016 (endret) Snakket med chatten til Telia for å spørre om det kommer nye abonnement snart. Telia "har en sommerkampanje like rundt hjørnet så du får følge med de neste dagene, kan ikke gi mer informasjon enn det " Godt å høre at ikke han som har passordet til hjemmesiden deres har dødd. At det faktisk er tankevirksomhet i toppen der borte. Men de ventet utrolig lenge med å oppgradere abonnementene sine. 20GB er ikke mye i dag. Håper de tapte en masse kunder på det, og lærte en lekse til neste gang. Endret 30. mai 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Skal bli interresant å få vite hvordan Banzai har løst problematikken rundt nødnummer. NKOM krever at alle som leverer norske nummer også kan søkes opp når de ringer et nødnummer. I mobilnettet er dette løst ved at nødsentralen (112) vet minimum hvilken basestasjon du ringer fra og dersom triangulering er mulig så får de også opp adressen din eller mest mulig nøyaktig posisjon. Dette er blant annet en av årsakene til at Skype ikke tilbyr norske nummer på deres VoIP/PSTN gatewaytjeneste siden de ikke kan oppfylle dette kravet. Når Banzai nå har en egen VoIP klient og kobling mot norske nummer så må de ha løst dette. Bør jo ikke være verre enn at VoIP klienten sender inn lokaliseringsinfo fra GPS på telefonen. Skype har tilbudt norsk telefonnummer siden 2005. Ref: http://www.tek.no/artikler/naa_faar_du_norsk_telefonnummer_til_skype/91579 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2016 De måtte slutte med det ganske fort. http://m.digi.no/juss_og_samfunn/2005/07/25/derfor-ble-skypein-lagt-ned-i-norge Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 De måtte slutte med det ganske fort. http://m.digi.no/juss_og_samfunn/2005/07/25/derfor-ble-skypein-lagt-ned-i-norge Aha, takk for opplysning Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2016 (endret) Nå har jeg tatt i bruk appen. Den importerte min google-kontaktliste, som inneholder alle jeg noen gang har utvekslet mail med. Jeg legger de viktigste til "mine favoritter". Det funket greit. Frem til i morgen klokken 6 fungerer appen og reservetelefonen min parallelt. Begge kan ringe ut, men appen kan ennå ikke motta samtale. Endret 31. mai 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå