Gå til innhold

Telefon til 7-åring

Anbefalte innlegg

Jeg merker at det hadde vært en stor fordel om 7-åringen hadde hatt telefon. Da kunne vi ring og gitt beskjeder, skrevet meldinger, etc, samt at hun får tak i oss og lærer seg å ringe nødnr. Men jeg vil ikke at det skal bli noen spilledings eller ha kamera som kan brukes uvettig. Den bør ikke være diger eller bli lett ødelagt. Finnes det en sånn enkel og robust telefon? Kanskje noe fra Doro?

Edit: Ingen av de vanntette/støtsikre jeg fant ser pene ut så da stryker jeg det kravet og finner heller en cover-løsning på den utfordringen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg merker at det hadde vært en stor fordel om 7-åringen hadde hatt telefon. Da kunne vi ring og gitt beskjeder, skrevet meldinger, etc, samt at hun får tak i oss og lærer seg å ringe nødnr. Men jeg vil ikke at det skal bli noen spilledings eller ha kamera som kan brukes uvettig. Den bør ikke være diger eller bli lett ødelagt. Finnes det en sånn enkel og robust telefon? Kanskje noe fra Doro?

Jeg kjøpte en Microsoft Lumia 640 til min 7-åring. Den var på tilbud til 888kr på Elkjip for 1 mnd siden eller.no :) Vi har den telefonen sånn i tilfelle, tilfelle. Telefonen funker, og det er en fordel at ikkje snapchat er tilgjengelig på den ;)

Den telefonen ble kjøpt fordi den var billig, ikkje at den er så utrolig god. Den gjør liksom jobben.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det er bare en fordel om telefonen er dum. Den skal helst ikke gjøre noe mer enn å kunne ringe, skrive meldinger og ha vekkeklokke/alarmer. Merker meg Nokia 225 som aktuell med barnevennlige farger, blant annet rosa. Lumia-en virker for smart og CAT-en faller neppe i smak hos ei jente. Et raskt søk hos prisjakt avslører at ingen av de vanntette og støtsikre telefonene under 1000 kr ser ut til å ha særlig barnetekke så da stryker jeg det kravet og satser heller på en eller annen ytre beskyttelse/cover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...