Simen1 Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Jeg merker at det hadde vært en stor fordel om 7-åringen hadde hatt telefon. Da kunne vi ring og gitt beskjeder, skrevet meldinger, etc, samt at hun får tak i oss og lærer seg å ringe nødnr. Men jeg vil ikke at det skal bli noen spilledings eller ha kamera som kan brukes uvettig. Den bør ikke være diger eller bli lett ødelagt. Finnes det en sånn enkel og robust telefon? Kanskje noe fra Doro? Edit: Ingen av de vanntette/støtsikre jeg fant ser pene ut så da stryker jeg det kravet og finner heller en cover-løsning på den utfordringen. Endret 31. mars 2016 av Simen1 Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Blir vel ikke mer robust enn Cat B30, og ikke er den smartere enn du ønsker. Liten er den også. Joda, den har kamera, med når den ikke har Snapchat eller andre typiske apper man vil holde unna ungene så er vel ikke det store problemet? Endret 31. mars 2016 av AnthonyEdwardS Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Jeg merker at det hadde vært en stor fordel om 7-åringen hadde hatt telefon. Da kunne vi ring og gitt beskjeder, skrevet meldinger, etc, samt at hun får tak i oss og lærer seg å ringe nødnr. Men jeg vil ikke at det skal bli noen spilledings eller ha kamera som kan brukes uvettig. Den bør ikke være diger eller bli lett ødelagt. Finnes det en sånn enkel og robust telefon? Kanskje noe fra Doro? Jeg kjøpte en Microsoft Lumia 640 til min 7-åring. Den var på tilbud til 888kr på Elkjip for 1 mnd siden eller.no Vi har den telefonen sånn i tilfelle, tilfelle. Telefonen funker, og det er en fordel at ikkje snapchat er tilgjengelig på den Den telefonen ble kjøpt fordi den var billig, ikkje at den er så utrolig god. Den gjør liksom jobben. Endret 31. mars 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Er det uaktuellt med en "dum" telefon uten touch? F.eks Nokia 225 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Det er bare en fordel om telefonen er dum. Den skal helst ikke gjøre noe mer enn å kunne ringe, skrive meldinger og ha vekkeklokke/alarmer. Merker meg Nokia 225 som aktuell med barnevennlige farger, blant annet rosa. Lumia-en virker for smart og CAT-en faller neppe i smak hos ei jente. Et raskt søk hos prisjakt avslører at ingen av de vanntette og støtsikre telefonene under 1000 kr ser ut til å ha særlig barnetekke så da stryker jeg det kravet og satser heller på en eller annen ytre beskyttelse/cover. Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Kjøpte Moto E til 7-åringen min. Veldig fornøyd med det! La inn Parental Control https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appgranula.kidslauncher så da er ikke "uautoriserte" apper noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå