Olaven Spire Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Har et litt rart problem når jeg spiller Counter-Strike. Før hadde jeg en vanlig microsoft mus med 2 knapper som funket helt fint overalt. nå har jeg en IntelliMouse Explorer 3.0, som sitter i ps2 pluggen på hovedkortet. Problemet er når jeg skal snu meg mot venstre i cs, så stopper musa helt opp og jeg må dra musa på nytt mot venstre for å komme meg rundt. Dette skjer kun i cs, har ikke merket problemer i noen andre spill. Det skjer ca hver tredje-fjerde gang jeg drar musa mye til venstre. Samme problem selv om jeg har oppdatert mus driverne og det er samme problem i cs 1.5 og Steam 1.6. Noen andre som har/hatt dette problemet? Endret 21. november 2003 av Mr.Anderson. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Mulig att Invert mouse står på. Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Mulig att Invert mouse står på. Eneste jeg har på mus er mouse look og sensitivitet, ingen ting annet er merket eller lagt til i configen Lenke til kommentar
TAS Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Har samme musa på annen maskin,skal installere cs der å prøve. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Funker bra her,har ikke de feilene du sier du har,prøvd med samme config som deg også.prøv å sett på Mouse filter,vet ikke om det hjelper,men får mere jevne bevegelser. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 har du prøvd den i usb? Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 har du prøvd den i usb? Ja for lenge siden, men når jeg rørte på musa så hakket hele cs. Da plugga jeg fort tilbake i ps2, men det er godt mulig det ikke er problemer i usb'n. Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Funker bra her,har ikke de feilene du sier du har,prøvd med samme config som deg også.prøv å sett på Mouse filter,vet ikke om det hjelper,men får mere jevne bevegelser. Har fjernet alt av speed up av musa og utjevning for å få bedre pressisjon, men etter 1.6 kom så treffer jeg ikke noe som helst. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Tror ikke feilen ligger i musen. Den påvirker så mye. Tror heller at du skal se på skjerm/video instillingene i spillet. (Ehh.. forsiktig så det ikke stopper helt.) Endret 21. november 2003 av sveinsel Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Tror ikke feilen ligger i musen. Den påvirker så mye. Tror heller at du skal se på skjerm/video instillingene i spillet. (Ehh.. forsiktig så det ikke stopper helt.) Kjører 800*600 opengl 16bit, alt av antialiasing og resten er slått helt av, t.o.m. vsync. Ligger ellers på 100 fps når det ikke er smoke, mange spillere i skjermbildet eller når aztec brettet spilles. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Prøv 640x480 piksler... Enkelte skjermkortdrivere har problemer med andre oppløsninger i CS! Endret 21. november 2003 av zalo Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Prøv 640x480 piksler... Enkelte skjermkortdrivere har problemer med andre oppløsninger i CS! Spilte med den oppløsningen før, er samme problem der også Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg mener at hvis musen funker når du surfer og forøvrig, så er signalet fra musen OK. Og da skal det samme signalet vere OK også når du spiller. Andre feil i maskinen kommer ofte frem når man beveger musen. Har du vært inn på Min datamaskin enhetsbehandling og sett om du har "gule flekker"? Hvis man får tilstrekkeig med sånnt rusk i maskineriet er det ofte raskere å formatere og installere Windows på nytt... Da vet man ihvertfall hva man driver med. *grin* Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Jeg mener at hvis musen funker når du surfer og forøvrig, så er signalet fra musen OK. Og da skal det samme signalet vere OK også når du spiller. Andre feil i maskinen kommer ofte frem når man beveger musen. Har du vært inn på Min datamaskin enhetsbehandling og sett om du har "gule flekker"? Hvis man får tilstrekkeig med sånnt rusk i maskineriet er det ofte raskere å formatere og installere Windows på nytt... Da vet man ihvertfall hva man driver med. *grin* Alt er i orden på maskinen, hvis man ser bort ifra mitt varmeproblem som er under fiksing. En annen feil jeg har i cs er når jeg bruker ALT + TAB, når jeg kommer inn i spillet igjen så er EAX'n helt på tryne. Og det skjer kun i cs det også... Samme problem har eksistert med forskjellige skjermkort drivere, lyddrivere og musdrivere. Hjelper ikke å formatere, får samme problem på nytt. Har prøvd en del ganger Endret 21. november 2003 av Mr.Anderson. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Har sett litt på hovedkortet ditt MSI KT3 Ultra Series og du må se på det jeg skriver som forslag, for jeg skjønner at du har prøvd det meste, men alikevel overeser noe enkelt. Ta ut soundblasterkortet, Gå til BIOS og disable COM2 (den bruker du vel ikke). Med dette skulle IRQ stå noe friere. (IRQ er vanligvis ikke problem på moderne kort, men men..). Hvis du har et linjekort (de er ofte fæle) så prøv å flytt på det. Se forøvrig godt igjennom User´s Manual for å se om du har slått av det du ikke bruker. AGP fast Write DISABLE. Slå av all Cashe og shadowing. Se igjenom BIOS oppdateringene MSI KT3 ULTRA serie AMI® BIOS (Kanskje her er et fix for skjermkortproblem.) Lykke til :nice: Lenke til kommentar
Mats- Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Fikk ikke sletta posten min. Endret 21. november 2003 av Mats- Lenke til kommentar
Thore Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Prøv og dra ned console og skriv +mlook da vil musa fungere normalt.. Lenke til kommentar
Fredrik^- Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 huff så mange tåpelige forslag.. Vit iallefall hva dere driver med før dere prøver å hjelpe noen. +mlook er som oftest slått av når man har sett på demoer osv. mlook er for at musa skal kunne beveges opp og ned. Hvis denne er av er det altså bare mulig å styre musen horisontalt... Det har ingenting med problemet han nevner her... Det eneste jeg kan komme på er at det har vært en del ledningproblemer med Explorer og Optical 1.1 musene til Microsoft. (Av min erfaring iallefall) Jeg har hatt 3 av dem, alle har fått samme problemet. Som regel skjedde dette bare i cs. Da kobler musen ut i et par 3-4-5 sekunder, og så kommer den igjen. Over tid vil det bli verre og verre og musen vil ikke fungere i det hele tatt til slutt.. Det kan godt hende at hvis du dunker borti noe med museledningen så slår den seg av, av samme grunn som nevnt ovenfor... Jeg vet ikke det sikkert, men det kan jo hende? Har aldri vært borte i akkurat det problemet du beskriver her dessverre Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Akkurat kommet fra jobb så jeg får prøve å svare til alle på en gang Har siste bios version til hovedkortet, lydkortet er Soundblaster Augity 2, har ikke prøvd å flytta på den men får prøve i løpet av dagen, må ha litt mat etter jeg er ferdig med denne posten. Skal være nok av ledige IRQ ifølge det windows forteller. Catche og shadowing er enablet fra standard instillingene tror jeg. Hva er forskjellen om dette er av eller på? Mener Agp fastwrite er disablet. Hvis det er ledningsbrudd så er det rart at jeg ikke har problemer andre plasser enn i cs, i Halo må man bruke musa like flittig som i cs, så da skulle man tro samme sympton kom der også, men det gjør det ikke. Kan ikke si annet enn at dette er et merkelig problem Takk for hjelpen så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå