polljen Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Bruker: Polljen Deltakernivå: Pingle Utstyr: Canon 5D3 og Fuji XT/XE og kanskje også Canon S120 (sistnevnte må lånes) Utfordringen er den samme som den alltid er på denne tiden av året. Det er tregt å komme i gang fotografisk på nyåret, og selv om jeg i år har dratt med meg kamera oftere enn tidligere år så blir det for få bilder. Motivmessig så starter det nok som vanlig - altså "same procedure as last year" (og årene før det) - med hagemotiver og så blir det forhåpentligvis en utvikling videre etterhvert som måneden går. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 Uke 1 bilde 1 En av de store gledene med en hage er nytelsene man kan oppleve utover sommeren/ettersommeren. En av mine favoritter i hagen, og som jeg har levert bidrag av flere ganger, er et "konkret" plommetre. Mitt første bidrag er "gleden" av nok en gang å se at det skapes nytt liv i dette treet. Jeg gleder meg allerede nå til å høste fruktene Plumtree early spring Canon 5D3 - 100mm macro med mellomringer 1/50 f/8 ISO1600 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Det r alltid deilig når våren kommer tilbake - Fine detaljer i skuddene. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Lovende plommehøst? Får meg til å ville gå ut og sjekke eget plommetre, når bare regnet gir seg, har aldri sett på knoppene så grundig selv før. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Fin macro av skuddene. Flott skarphet og fint å se at våren kommer. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Et fint "skudd" av de skuddene, ja! Gleder meg til hagen blir snøfri... Lenke til kommentar
polljen Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 (endret) Uke 1 bilde 2 Jeg satser også på knopper i ukens andre bilde, dog av en annen variant. Selv om de fleste fremdeles "henger" med hodet, så er det en som titter opp etter solen. (vansken i dag var å få en noenlunde komposisjon liggende på marken med en 100mm på kameraet) Daffodil ready to bloom 5D3 100mm f/5 ISO100 Endret 7. april 2016 av polljen Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Likte bildet. Ikke lett å komponere dette - men jeg mener du har løst det bra. Stilig med den som strekker seg etter lyset. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 så fint å se at ting gror. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 Uke 2 bilde 1 Jeg holder meg til knoppene, men går ned i plenens "mikrokosmos". Dagens bidrag har en god del "digital" zoom. siden jeg har tatt et utsnitt som er ca 1/9-del av det opprinnelige bildet. I tillegg så har jeg brukt alle mine mellomringer (68mm) på mitt 100mm objektiv. Jeg har lagt ved "originalbildet" i spoiler for å vise hvor lite utsnittet tross alt er. I LR har jeg kun "croppet" bildet og fjernet en liten "flekk". Det er ikke foretatt noen oppskarping eller endring av andre parameter i LR. 5D3 100mm med mellomringer f/8 ISO 400 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Flott skarphet på noe så smått. Godt fanget. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Flotte vårbilder - kraftfullt det siste der Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Påskeliljene er naturlige hengehoder på det stadiet, veldig bra bilde ble det også. Spennende utsnitt det du viser i dag, lurer på hva det er du har fanget. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Fin dybde i bildet av påskeliljene, og gode detaljer fra mikrokosmos... Lenke til kommentar
polljen Skrevet 14. april 2016 Forfatter Del Skrevet 14. april 2016 (endret) Uke 2 bilde 2 Det kan tyde på at jeg kunne brukt "Knopper" som tittel på denne festen, siden jeg tydeligvis har blitt litt "hekta" på denne nå når det våres Jeg var i et område med en del "Seljetrær" og tenkte at det var fra det treet jeg fotograferte en knopp som spirer, men jeg ble litt usikker i etterkant siden grenen er noe mørkere (brunere) enn hva Seljen normalt er. Buds 5D3 100mm macro 1/160 ISO800 (uten mellomringer i dag) Endret 14. april 2016 av polljen Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Ja, fint med knopper - det er vel en del å finne nå. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 mange knopper her, men liker aller mest det siste bildet. grønnfargen på knoppen virket livlig og fresh ut. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Veldig fine vårfølelser. Påskeliljene er mine favoritter: Den ene som strekker seg mot solen. Knoppen i uke 2 dag 2 er skarp og fin. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Absolutt severdig knopp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå