Evenyx Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Har ikke diagnoseverktøy, så får ikke lest av feil. Har en golf 2003 1.6 bensinbil som tidvis bare slutter å dra. Bilen mister fart og går ikke over ca 30 km/t. Etter noen meter kan den plutselig ta i igjen med full kraft. Gul motorlampe dukket opp. Trodde først det var kondens, så hadde fylt opp tanken og hatt i kondensfjerner. Bilen kjørte senere ei mil uten problemer. Dagen etter forsvant motorlampevarselet. Men i dag skjedde det samme igjen. Etter ca 3 min kjøring mister bilen kraft, og denne gangen dukka både gul motorlampe + antispinn og epc lampa opp. Fikk stoppa bilen og starta på nytt, da var motorlampa igjen og bilen var like "lat". Kjørte noen meter og så fikk bilen kraft igjen. Tips anyone? Har ingen kyndige i nærheten å spørre.. Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 MSF sensor? (Mass Flow Sensor) 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Sjekk sikringsboksen montert over batteriet. Golf 4 er kjent for elektriske feil. http://i4.photobucket.com/albums/y146/Imagewerx/FUSE2.jpg 1 Lenke til kommentar
Evenyx Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Sjekk sikringsboksen montert over batteriet. Golf 4 er kjent for elektriske feil. http://i4.photobucket.com/albums/y146/Imagewerx/FUSE2.jpg Hva ser jeg etter? Trenger jeg noe verktøy? Har faktisk nesten smeltet sikringsboksen for noen år siden, så kan skrive under på det med elektrisk feil Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Motorlampe betyr at det ligger feilkode® i ECU-en. Før du får lest ut denne/disse så kan du spekulere til du ser mannen med ljåen. 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Sjekk sikringsboksen montert over batteriet. Golf 4 er kjent for elektriske feil. http://i4.photobucket.com/albums/y146/Imagewerx/FUSE2.jpg Hva ser jeg etter? Trenger jeg noe verktøy? Har faktisk nesten smeltet sikringsboksen for noen år siden, så kan skrive under på det med elektrisk feil Du ser etter tegn til smelting. Kjent problem som ofte utarter seg omtrent som du beskriver. En kompis hadde samme symptomene på sin golf 4. Han byttet sikringsboksen da den var helt smeltet, og koblet om slik at sikringen til dynamoen gikk utenom sikringsboksen via en automatsikring (Mener det var en 100ampere rockford fosgate automatsikring) http://www.kcbmwclub.com/gallery/d/46522-2/IMG_5120.JPG http://i49.tinypic.com/pojkx.jpg Lenke til kommentar
Evenyx Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Motorlampe betyr at det ligger feilkode® i ECU-en. Før du får lest ut denne/disse så kan du spekulere til du ser mannen med ljåen. Haha ok :-) Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Motorlampe betyr at det ligger feilkode® i ECU-en. Før du får lest ut denne/disse så kan du spekulere til du ser mannen med ljåen. Igjen, hvis det er feil på MFS (luft), så vil dette komme som alarm i ECU. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Det samme vil en haug av andre feil. Å bytte dyre deler på måfå er ikke å anbefale. Med mindre man driter penger. Lenke til kommentar
Evenyx Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Skal få sjekket bilen så snart som mulig, men veldig kjekt å høre deres tanker. Lenke til kommentar
Evenyx Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 Fyi, diagnosen sa manifold pressure sensor... Bilen starta seff uten varsellampe i morges, men historikken tilsa MAP. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Bare å bytte sensoren det Satse på at det hjelper! Lenke til kommentar
Evenyx Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 Jeg tror de renset den eller noe slikt. Var muligens kun dårlig kontakt. Men byttes dersom problemet dukker opp igjen :-) 1 Lenke til kommentar
Evenyx Skrevet 9. september 2016 Forfatter Del Skrevet 9. september 2016 Update:Problemet med at bilen slutta å dra, det løste seg det. Men i tillegg så var det noe løst inni katalysatoren, så denne måtte skiftes. Så hele greia hadde visst en sammenheng, mente verkstedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå