Gå til innhold

Skattebegrensning uføre - overgangsregler

Anbefalte innlegg

Hei!

Har som de fleste andre fått skatteoppgjøret for 2015 nå. 

Der har jeg (naturlig nok ettersom det ble fjernet) ikke fått noen som helst form for skattelette pga at jeg er ufør.

MEN jeg regnet med at jeg skulle gå innunder overgangsreglene å få noe fradrag der. Dette ser IKKE ut til å stemme, se link http://www.skatteetaten.no/ufore . Under regler for å få innvilget står det følgende: 

• Ha fått skattebegrensning i 2014 og ville fått skattebegrensning i 2015 (hvis dagens regler også gjaldt i 2015) - OG
  • Ha negativ kapitalinntekt i både 2014 og 2015 (for eksempel større renteutgifter enn renteinntekter). Er skattyter gift tas det utgangspunkt i ektefellenes samlede kapitalutgifter og kapitalinntekter. Ektefellene må til sammen ha minst en krone mer i kapitalutgifter enn i kapitalinntekter.

Jeg har alle tidligere år fått skattebegrensning pga lav inntekt, så den biten er forsåvidt OK MEN jeg har noen kroner på bok(prøver å spare litt så jeg får råd til bolig) = jeg har hatt såvidt noen kroner renteinntekt, 

Vil det da si at jeg IKKE har rett på dette tillegget, bare pga de få kronene? Isåfall taper jeg endel tusen i måneden på det, å det rammer et allerede strekt budsjett særdeles hardt....

Anonymous poster hash: 17da8...aea

Anonymous poster hash: 17da8...aea
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...