Fotoskrulla Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 The perfect moment Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
JonHa Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Meget bra Helene. Sort/hvitt passer ypperlig til det gamle ærverdige treet. Fine skyer som jeg synes er med å balansere bildet. Kanskje en liten tanke mørkt i øvre venstre hjørne på sort/hvitt utgaven? Treet kan kanskje være nærmere 500 - 800 år gammelt? Uansett, ærverdig og stolt står det der i all sin prakt. Det er absolutt bra med farger også - liker begge to - ingen diskriminering her I gården :-) Hilsen Jon 1 Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Her liker jeg egentlig begge versjoner. Tror ikke dette hadde gjort noe å gå utpå her for dette ser ikke ut til å være hverken skikkelig pløgd eller harva enda og langt mindre sådd. Det negative hadde blitt møkkete sko. Hva med ytterligere beskjæring nede så diagonalen treet står på hadde gått inn fra venstre kortside og ut på nedre langside hvilket ofte gir beste spenning. men forstår det hvis du synes det blir litt lite mark foran treet. Scroll ned, dekk til og se sjøl. Roar 1 Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Praktfullt trebilde, Helene. Synes komposisjonen var flott her, selv om herr Kneppens forslag kanskje kunne prøves. Mvh Fredrik 1 Lenke til kommentar
karoald Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Fine er dei begge,men farger er best her--ellers fint foto ob. dette ja---fint bilde .Ikkje snø her ute på øya ,men ser at fjella i lavlandet er dekket igjenn med snø,men det kan ikkje vere mykje trur eg. 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Meget bra Helene. Sort/hvitt passer ypperlig til det gamle ærverdige treet. Fine skyer som jeg synes er med å balansere bildet. Kanskje en liten tanke mørkt i øvre venstre hjørne på sort/hvitt utgaven? Treet kan kanskje være nærmere 500 - 800 år gammelt? Uansett, ærverdig og stolt står det der i all sin prakt. Det er absolutt bra med farger også - liker begge to - ingen diskriminering her I gården :-) Hilsen Jon Hei Jon! Hyggelig du tok en tur innom og kommenterte! Ja dette er nok ei riktig gammel tolle, hvor gammel tør ikke jeg si noe om og ikke har jeg tenkt å sage den ned for å finne det ut heller.. Det ble ganske så forskjellige i s/hv og i farger selv om det er det samme bildet. Enig i at det kanskje ble i mørkeste laget oppe i hjørnet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Her liker jeg egentlig begge versjoner. Tror ikke dette hadde gjort noe å gå utpå her for dette ser ikke ut til å være hverken skikkelig pløgd eller harva enda og langt mindre sådd. Det negative hadde blitt møkkete sko. Hva med ytterligere beskjæring nede så diagonalen treet står på hadde gått inn fra venstre kortside og ut på nedre langside hvilket ofte gir beste spenning. men forstår det hvis du synes det blir litt lite mark foran treet. Scroll ned, dekk til og se sjøl. Roar Hei Roar og takk så mye for tilbakemelding! Jeg skal forsøke et slik kutt som du foreslår, men har ei tru på at jeg vil synes det blir litt knapt med mark. Nei, denne dagen gjorde det ikke noe å vase seg ut på jordet, hadde på meg fotoskoa mine (de du så spora av i går...det er sånne Gore Tex sko som tåler en støyt) Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Veldig bra resultat. Kjenner meg godt i gjen, langt å reise, vanskelig å komme til, men man får ikke fred før man har gjort det. Sort/hvitt gjorde mest av seg. 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Praktfullt trebilde, Helene. Synes komposisjonen var flott her, selv om herr Kneppens forslag kanskje kunne prøves. Mvh Fredrik Ja, ble litt lykkelig ei stund når jeg endelig fikk tatt et skikkelig bilde av dette treet som jeg har gått og sikla på.. Takk for hyggelig tilbakemelding Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Fine er dei begge,men farger er best her--ellers fint foto ob. dette ja---fint bilde .Ikkje snø her ute på øya ,men ser at fjella i lavlandet er dekket igjenn med snø,men det kan ikkje vere mykje trur eg. Mange takk Karin! Ja, i dag var det ca 3cm med slush å koste av bilen igjen. Stor kontrast fra dagen før, da hadde jeg kjempefin kveldstur på Sukkertoppen, herlig vårstemning med masse fuglekvitter. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Veldig bra resultat. Kjenner meg godt i gjen, langt å reise, vanskelig å komme til, men man får ikke fred før man har gjort det. Sort/hvitt gjorde mest av seg. Mange takk for fin tilbakemelding Erik! Jeg ser mange fine motiver når jeg er ute og kjører bil, uten at det lar seg gjøre noe med akkurat der og da, men jeg noterer meg det bak øret og prøver å komme tilbake en gang. Men det skal jo klaffe med lys og litt av hvert annet, så det er ikke alltid det går. Noen motiver er riktig vonde å bare kjøre forbi gitt! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Perfect!:-) Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Ett meget velkomponert og fint klassisk motiv som kledde s/h veldig bra. Likevel likte jeg fargeversjonen best, da jeg synes detaljene i det interessante gamle treet kommer best fram her. Er det en diger, delvis vissen Furu ? Mvh. Rolf 1 Lenke til kommentar
Kjetil Øyen Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Flott.....liker begge Kunne tenkt meg at det huset nede til høyre ikke var med. 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Ett meget velkomponert og fint klassisk motiv som kledde s/h veldig bra. Likevel likte jeg fargeversjonen best, da jeg synes detaljene i det interessante gamle treet kommer best fram her. Er det en diger, delvis vissen Furu ? Mvh. Rolf Tusen takk Rolf! Ja, dette er ei gammal furu (tolle) I fjor var jeg på tur og besøkte stor-tolla på Osmarka, skal visst være Norges største. Men den stod inne i en skog og var ikke på langt nær så fotogen som denne her. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Flott.....liker begge Kunne tenkt meg at det huset nede til høyre ikke var med. Hei Kjetil! Jeg irriterte meg bittelitt over huset jeg også, men kom til at det på en måte skaper litt ekstra liv i bildet....så jeg lot det få stå....hadde ikke tid til å gå og rive det, da ville det fine lyset bli borte i mellomtiden.. Hyggelig at du kommer med kommentar, setter pris på det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 To nydelige versjoner av dette flotte motivet . Liker begge to. Som et portrett av dette staselige gamle treet fanget med verdighet i flotte omgivelser . Mvh Alec Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 To nydelige versjoner av dette flotte motivet . Liker begge to. Som et portrett av dette staselige gamle treet fanget med verdighet i flotte omgivelser . Mvh Alec Tuuuusen takk Alec! Jeg ble jo veldig fornøyd, må innrømme det! Lenke til kommentar
deleted Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Flotters bilde! Godt eksempel på hvor stor forskjell det er på farge og s/hv, bla der treet går fra et mørkt motiv(farge) til lyst motiv (s/hv). S/hv illustrerer også godt overgangen mellom lys og mørk himmel, noe som kan være vanskelig å se i fargeversjonen. Ellers kul komp, med tilta kamera og enkle elementer 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg