Clarus Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Vi har mye å bekymre oss for. Vi står foran klimaendringer uansett om folk liker det eller om det er menneskeskapt (husk for 20k år siden var tyskland en isbre). Matmangel er kanskje det verste? Så har vi sånn ca 100-200 mennesker som dør av terrorangrep i året nå som er den "siste" kampen før verdensfred trur jeg. Uansett meget lave tall. Kristne fanatikere er vel bare "tha Trumps" Verden er så trygg nå at det nsten er skummelt med all befolkningsøkningen. I Norge har vi 1,7 barn pr par. Pandemi? Dette kommer jo med sånn ca 10 års mellomrom. Vi har heldigvis sluppet noe skikkelig jævlig de siste årene og medisinvitenskapen går frem hver dag. (fugle\svineinfluena, Saers osv). Opprør? Neppe i Norge men ikke utenkelig at det kan skje i land der man ikke har demokratifølelese. Hvis folk lurer på hvorfor Arnold ble guvernør i noe som hadde vært Verdens 5. største økonomi hvis eget land er det at ingen stoler på politikerne der. 30% stemmer mot 68? i Norge og det finner mange andre land også som har syke styrer og hvis folk trur de kan få det bedre gjør man gjerne noe a la ett opprør. Tviler uansett. Atomkrig? Trur heldigvis toget har gått. Alt for mye våpen til at noen starter å kødde trur jeg. Synser litt. Noen som vil synse mer? For meg trur jeg klima er nr 1 uten at jeg vet hva konsekvensene blir. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Islamiseringen av Europa. 4 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Fearmongering - The Thread 4 Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Islamiseringen av Europa. Tja. Vi har mange årtusener bak oss med sånt. Det som skjer nå er vel blåst noe voldsomt? Sånn seriøst. Flere dør på ett år av å få kokosnøtter i hodet (som faktisk er en ganske vanlig ting) en folk som har vært ofre for terrorisme så lenge jeg har levd i hvert fall. 11% av muslimene i USA stemmer Trump. For 30 år siden var homofili tabu i Norge. Nå ser folk på deg som hjerneskada hvis du snakker negativt om homofili. Kultur endrer folk. Kjenne selv muslimer som sier stolt "jeg er muslim" men drikker, ber kanskje en gang i året og er veldig lik meg i Verdenssyn i hvert fall selv om jeg antar dere hadde hatt et problem Har du noe annet en"islamiseringen av Europa" å komme med uten en grunn for at det skal bli et problem for første gang så skal jeg faktisk svare skikkelig. Endret 31. mars 2016 av Clarus Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Fearmongering - The Thread Litt av bakgrunnen til tråden er at vi faktisk ikke har så mye å bekymre oss for (trur jeg). Men mennesket har hatt mange utfordringer siden vi kjempa mot raser som neandertalerne og alt som har en start har en slutt så kanskje jeg kan lære noe. Endret 31. mars 2016 av Clarus Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Dette er gjengen som kommer hit nå. Se på hva som skjedde i Lebanon etter muslimer ble en majoritet, det samme vil skje rundt om i Europa. 2 Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Dette er gjengen som kommer hit nå. Se på hva som skjedde i Lebanon etter muslimer ble en majoritet, det samme vil skje rundt om i Europa. Det kan hende... Men ingenting tyder på det. Tvert i mot så er "lokale" muslimer langt mer norske en fra landet de opprinnelig er fra hvis de er født her med selvfølgelige unntak. 1,7 mill religiøse gærninger er det ikke. tenker vi har ca 100k-200k? med de meningene som jeg ser på som religiøst fanatiske og så klart ikke mange som gjør angrep. Man har jo Breiviks i et land med kun 6 mill folk og. Må faktisk holde på i mange hundre år for å finner en ku,tur om overgår (bra jobba sin Breivik. Drepte folk og saken din. råtne fucker). Men jeg skal ikke trekke Breivik-greia for langt. Poenget er at det finnes idioter uansett hudfarge, religion og meninger. Hvis det faktisk var slik at muslimer generelt ville ta over Verden hadde vi kanskje hatt noen muslimske partier? Kanskje flere på steder som dette som viser avsky mot norske verdier? 1,7 mill var Verdens befolkning for 150 år siden (den tok jeg med finger'n i været). Er enig i at man skal kvitte seg med religion og i hvert fall den typen som du beskriver men jeg er ganske sikker på at hvis du tar en Trump-tale, Får noen til å spille inn på arabisk og bytter USA og IS ser man neppe store forskjeller? BTW virker den bildegreia med prosenter helt på trynet. Kilde? Endret 31. mars 2016 av Clarus Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Vi har mye å bekymre oss for. Vi står foran klimaendringer uansett om folk liker det eller om det er menneskeskapt (husk for 20k år siden var tyskland en isbre). Matmangel er kanskje det verste? Så har vi sånn ca 100-200 mennesker som dør av terrorangrep i året nå som er den "siste" kampen før verdensfred trur jeg. Uansett meget lave tall. Kristne fanatikere er vel bare "tha Trumps" Verden er så trygg nå at det nsten er skummelt med all befolkningsøkningen. I Norge har vi 1,7 barn pr par. Pandemi? Dette kommer jo med sånn ca 10 års mellomrom. Vi har heldigvis sluppet noe skikkelig jævlig de siste årene og medisinvitenskapen går frem hver dag. (fugle\svineinfluena, Saers osv). Opprør? Neppe i Norge men ikke utenkelig at det kan skje i land der man ikke har demokratifølelese. Hvis folk lurer på hvorfor Arnold ble guvernør i noe som hadde vært Verdens 5. største økonomi hvis eget land er det at ingen stoler på politikerne der. 30% stemmer mot 68? i Norge og det finner mange andre land også som har syke styrer og hvis folk trur de kan få det bedre gjør man gjerne noe a la ett opprør. Tviler uansett. Atomkrig? Trur heldigvis toget har gått. Alt for mye våpen til at noen starter å kødde trur jeg. Synser litt. Noen som vil synse mer? For meg trur jeg klima er nr 1 uten at jeg vet hva konsekvensene blir. Synse mindre, kanskje. Her er "regnskapet" over årets tre første måneder: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents,_January-June_2016 100-200 i året er nok et for lavt anslag. 100-200 i måneden også, for den saks skyld. Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Vi har mye å bekymre oss for. Vi står foran klimaendringer uansett om folk liker det eller om det er menneskeskapt (husk for 20k år siden var tyskland en isbre). Matmangel er kanskje det verste? Så har vi sånn ca 100-200 mennesker som dør av terrorangrep i året nå som er den "siste" kampen før verdensfred trur jeg. Uansett meget lave tall. Kristne fanatikere er vel bare "tha Trumps" Verden er så trygg nå at det nsten er skummelt med all befolkningsøkningen. I Norge har vi 1,7 barn pr par. Pandemi? Dette kommer jo med sånn ca 10 års mellomrom. Vi har heldigvis sluppet noe skikkelig jævlig de siste årene og medisinvitenskapen går frem hver dag. (fugle\svineinfluena, Saers osv). Opprør? Neppe i Norge men ikke utenkelig at det kan skje i land der man ikke har demokratifølelese. Hvis folk lurer på hvorfor Arnold ble guvernør i noe som hadde vært Verdens 5. største økonomi hvis eget land er det at ingen stoler på politikerne der. 30% stemmer mot 68? i Norge og det finner mange andre land også som har syke styrer og hvis folk trur de kan få det bedre gjør man gjerne noe a la ett opprør. Tviler uansett. Atomkrig? Trur heldigvis toget har gått. Alt for mye våpen til at noen starter å kødde trur jeg. Synser litt. Noen som vil synse mer? For meg trur jeg klima er nr 1 uten at jeg vet hva konsekvensene blir. Synse mindre, kanskje. Her er "regnskapet" over årets tre første måneder: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents,_January-June_2016 100-200 i året er nok et for lavt anslag. 100-200 i måneden også, for den saks skyld. Du har naturligvis helt rett. Gikk i fellen og tenkte kun på vestlige angrep. Hadde vært spennende å vite hva som gjør at folk får seg til å gjøre sånt.Hadde jeg faktisk får 70 jomfruer hadde jeg sikkert vurdert det selv men neppe mange som faktisk tar med kondom før aksjonen trur jeg Uansett neppe den største trusselen selv om det nok er den største religiøse trusselen hvis folk som gjør sånt eller står for hva Trump reklamerer for om dagen for noen stor trussel for f,eks, Norge, Men jeg er veldig glad vi ikke kjører 90-tallspolitikk lenger. Håpløst å ta inn folk uten en plan. For begge parter. Husker selv TV-reportasjene med "Punjab 8 år" som ble sendt hjem med masse sint innlegg og sympati for at folk skal få prøve seg her, Jeg og nesten hele Norge virker å ha endret meningetter arbeidsinnvandringa nesten ikke sees. Synd egentlig, for de innvandrerne som kom på 70-tallet scorer veldig bra på de fleste statistikker. Ingen tvil om at vi trenger gode leger og håndverkerede neste årene. Men er det hva vi får? Desverre ikke. Min personlige mening er at vi er sjenerøse nok som det er og at vi må si stopp. Og jeg har ingenting i mot utlendinger. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Noe som kunne vært en stor fare for oss var i går når svenskene brakk en brenselstav på det ene atomkraftverket sitt. Litt uklart om brenselstaven sto i reaktoren , men fikk inntrykk av det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Klimaendringer / forurensning / naturkatastrofer For å sette det i perspektiv, bare luftforurensning alene tar 3 millioner liv årlig. http://www.smithsonianmag.com/science-nature/air-pollution-kills-more-3-million-people-every-year-180956638/?no-ist Endret 31. mars 2016 av Kron Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Klimaendringer / forurensning / naturkatastrofer For å sette det i perspektiv, bare luftforurensning alene tar 3 millioner liv årlig. http://www.smithsonianmag.com/science-nature/air-pollution-kills-more-3-million-people-every-year-180956638/?no-ist Er i de baner jeg tenker og. Klimaforandringer er en del av Verden og det har det alltid vært. Hadde jeg hatt 10 000 år hadde jeg nok investert i eiendom lenger sør. Vi snakker vel milliarder uten mat hvis "worst case" av prognosene skjer. Uansett er 7 mrd mennesker veldig mye og kanskje for mye så jeg antar at Verden vil gjøre opp på en eller annen måte slik naturen ofte fungerer. En meteor er veldig lite sannsynlig på en måte (dvs rom, fart og regning) men er mer eller mindre altuslettende hvis den kommer (flodbølge 3 ganger rundt jorda). Sitter uansett med en følelse av at vi kommer til å fucke opp for oss selv før jorda blir slukt av sola om 5 mrd år.. Er så klisje at det nesten må skje. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Kjøtt, egg og melke- produksjon er den suverent største trusselen. -Holder som slaver, voldtar, stjeler barna til og dreper 60 milliarder landdyr hvert år helt unødvendig-Dreper 21-34 millioner mennesker årlig og øker raskt-Okkuperer 45% av jordoverflaten-Ødelegger jordsmonnet-Ødelegger regnskogene (91% av Amazonas kuttes for å gjøre plass til husdyr og husdyrfôr)-Ødelegger klimaet (51% av klimautslipp i 2006 kom ifra husdyr)-Ødelegger havene ved utslipp av nitrogen og miljøgifter-Fare for zoonotiske sykdommer (fugleinfluensa, svineinfluensa, svartedauen osv.)-Fare for antibiotikaresistensKjøtt, egg og melk tar livet av 15-25 millioner. Pluss 6-9 millioner som sulter. -Bruker 1/3 av verdens fornybare ferskvann, særlig i fattige land-Er hovedårsaken til at agroselskap tar ibruk GMO som kan ha uforutsette konsekvenser -Ødelegger biologisk mangfold og utrydder andre arter. For noen tusen år siden utgjorde mennesker og husdyr 2% av biomassen. I dag utgjør vi 98%.Tick, tock, tick, tock, extinction level event. Endret 31. mars 2016 av misanthrope 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 For å bidra litt i tråden så tror jeg den største trusselen må være en atomkrig startet med et uhell. Vi har hatt utallige situasjoner som "nesten" har ledet til oppskytning av atomvåpen, og det er bare nølingen til noen få mennesker som har hindret atomkrig. Se denne videoen for å lære om hvorfor vi må avskaffe atomvåpen: 1 Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Kua får vel mesteparten av skylda. Hørte at det kom 10 000 liter fis ut av en ku om dagen men det var tull. Metan er vel kanskje det værste ift oppvarming? Avskogingen er naturligvis også ille men ikke like ille som man trudde før heldigvis (forsvinner 4 tennisbaner i minuttet eller noe i Sør-Amerika). Er kanskje mer globalt en lokalt? Norge blir sett på som "klimavinnere" hvis det går til helvete, Nå er vel det en trøstepremie. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Alle snakker om at de er så redde for innvandring, muslimer, klima osv, osv, men det jeg er mest for er maktgale, overformyderske og arrogante politikere. Faktisk så er jeg livredd for mennesker (og da særlig politikere og andre maktpersoner) som er hellig overbeviste om at deres politikk er den eneste sanne , og som vil sette himmel og jord i bevegelse for å få gjennomslag for det de mener er rett. "In judging relations between people, I do not believe that the fundamental value is to do good to others whether they want you to or not. The fundamental value is not to do good to others as you see their good. It's not to force them to do good. As I see it, the fundamental value in relations among people is to respet the dignity and individuality of fellow man, to treat your fellow man, not as an object to be manipulated for your purpose, but to treat him as a person with his own values and his own rights, a person to be persuaded, not coerced, not forced, not bulldozed, not brainwashed. That seems to me to be a fundamental value in social relations." "Whenever you try to do good with somebody elses money, you are commited to using force. How can you do good with somebody elses money unless you first take it away from them. The only way you an take it away from them is by the threat of force, you have a policeman, a tax collector who comes and takes it away from them." "The people who set out with good intentions are themselves corrupted. (...) The most harm of all is done when power is in the hands of people who are absolutely persuaded of the purity of their instincts and of their intentions. (...) Heaven preserve us from the sincere reformer who knows what's good for you and by heaven is going to make you do it whether you like it or not. That's when you get the greatest harm done. I have no reason to doubt that Lenin was a man whos intentions were good...but he was completely persuaded that he was right, and he was willing to use any methods at all for the ultimate good." ~ Milton Friedman "Most of the tyrants, despots, and dictators are sincerely convinced that their rule is beneficial for the people, that theirs is government for the people." "Every dictator plans to rear, raise, feed, and train his fellow men as the breeder does his cattle. His aim is not to make the people happy but to bring them into a condition which renders him, the dictator, happy. He wants to domesticate them, to give them cattle status. The cattle breeder also is a benevolent despot." ~ Ludwig von Mises Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Matproduksjonen, kanskje? http://www.cowspiracy.com/facts/ Noen eksempler: - Matproduksjon står for 51% av alle klimagassutslipp - Det krevet i snitt 9500 liter vann for å produsere 450 gram biff Dette er jo et miljøspørsmål, så ja, klimautfordringene er vår største trussel. Milevis foran terror, og sikkert også et lite stykke foran atomkrigtrusselen. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Ikke glem økonomisk kollaps. Det kan være like ødeleggende som atomkrig. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Kua får vel mesteparten av skylda. Hørte at det kom 10 000 liter fis ut av en ku om dagen men det var tull. Metan er vel kanskje det værste ift oppvarming? Avskogingen er naturligvis også ille men ikke like ille som man trudde før heldigvis (forsvinner 4 tennisbaner i minuttet eller noe i Sør-Amerika). Jepp... kua er versting. Sauen kommer på en solid andreplass. Og de andre husdyrene kommer ikke bra ut de heller. Alt husdyrhold er med på å ødelegge kloden. En ku fiser circa tusen ganger mer enn et menneske. Så når vi har 1,5 milliard kyr så er det som minst 1500 milliarder fisende mennesker. Og så i tillegg kommer alle de andre. Og alle de andre ødeleggelsene. 91% av avskogning i Amazonas er for å gjøre plass til gressende dyr og til å dyrke maten deres. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Land som Brasil og Kina har de siste 20-30 årene har blitt en stormakt på kjøttproduksjon og kreftforekomstene deres skyter nå i været. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå