Gå til innhold

Epost for liten bedrift

Anbefalte innlegg

I en del år har bedriften hatt "domenehotell" m. epost hos en kjent leverandør. Her om dagen ramlet det ned en melding fra leverandøren hvor det ble gjort oppmerksom på at epost-tjenesten deres kun er ment til "personlig" bruk, og spesifikt ikke kan brukes til å sende ut faktura til kunde fra fakturaprogram, eller til å sende informasjon til flere kunder av gangen (noe som gjøres noen få ganger i året til noen få hundre kunder av gangen)

Dette kom overraskende, i og med at kundeforholdet ligger på et AS, og har fungert helt fint i mange år. Men bedriften er altså da på jakt etter nytt hotell, og spørsmålet er selvfølgelig om noen har anbefalinger.

Behovene er beskjedne, det må være tillatt å sende ut epost knyttet til bedriftens forretningsvirksomhet, det må være tillatt å sende ut epost til flere _kunder_ av bedriften på en gang, det må være tillatt å sende ut epost til _kunder_ via crm og faktura-system (smtp), flere kunder av gangen, og det må være tillatt å sende med faktura som vedlegg. Firmaet har neppe over 1000 kunder og kontakter totalt, og det vil aldri bli aktuelt å sende noe til mer enn 5-600 mottakere av gangen. En gang pr. år vil det sendes ut i underkant av 500 fakturaer samtidig. Dette er pr. volum max-behovet, og det vil slik virksomheten er regulert ikke øke. Det er ikke behov for å sende ut reklame, men det vil sendes ut pris-informasjon i forbindelse med vanlig informasjons-mail noen få ganger i året.

Pt. heller jeg mot å benytte google bedriftsmail. Noen som har erfaring med det? Har de utgående spam-funksjon som ikke stanser utsendelse av informasjons-mail til kunder, f.eks.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vil jeg heller anbefale deg å titte på Microsoft sine produkter. Primært anbefaler jeg de av sikkerhetsmessige grunner da de har flere ISO 2700-sertifiseringer som da garanterer for bedriften din sin data, hvor de lagres, hvordan de lagres og så videre. Dessuten kan du kombinere det med Office 365, noe dere garantert bruker per i dag.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Da vil jeg heller anbefale deg å titte på Microsoft sine produkter. Primært anbefaler jeg de av sikkerhetsmessige grunner da de har flere ISO 2700-sertifiseringer som da garanterer for bedriften din sin data, hvor de lagres, hvordan de lagres og så videre. Dessuten kan du kombinere det med Office 365, noe dere garantert bruker per i dag.

Kort oppsumert; Nei. Det er spørsmål om smtp-tjeneste, primært, gjerne med domenehosting i tillegg.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...