Iceland Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Hei. I dag på jobb fikk jeg en kjøkkenmaskin i ansiktet og det knaste/knekke lyder når dette skjedde men jeg bløde ikke og har ikke blitt blå rundt nesen. jeg kjenner det kommer en pulsene smarte i nesa ( ikke så veldig vondt men veldig irriterende ) og når jeg trykker på nesa med litt kraft hender det kommer knekke lyder og det gjørt vondt å trykke på nesa. smartene ligger rett over leppene og mellom nesehullene. kan det hende at neseskillevegg er knekt eller bristet. og jeg synes nesa mi peker litt til høyre Beklager for skrive feil. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Mye kan hende men en ting er ihvertfall sikker, og det er at det er ingen her som kan svare deg på det du lurer på! Lenke til kommentar
samsonicks Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 (endret) Ring til legevakt (tlf.: 116 117) og be dem vurdere dette.Enten svarer de at du skal komme ned så de kan se på det, eller så ber de deg ta kontakt med fastlegen. Hevelse er vanlig, men det kan være skummelt om det har samlet seg opp blod som ikke renner ut, for denne blodansamlingen kan lett bli infisert og skade nesebrusken slik at formen på nesen endres. Lege bør vurdere om dette kan foreligge. (du bør nok være undersøkt før det har gått en uke, for i den første tiden kan skjevstilling være mulig å rette opp. At du selv synes nesa virker litt skjev, tenker jeg underbygger at du bør undersøkes av lege).Les mer om nesebrudd her: http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/kirurgi/nesebrudd-14009.html Endret 30. mars 2016 av samsonicks Lenke til kommentar
TweedyBee Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Beste er å ta en tur til legen Holdt tidligere på med kampsport og fikk en god karamell på nesa, som den giddaløse gutten jeg var på den tiden dro jeg ikke på legen. Noen år senere fant jeg ut at nesen faktisk knakk, lider idag av "kronisk tett nesebor" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå