Gå til innhold

Nye hodetelefoner 3-5k


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Skal ha et nytt par med hodetelefoner. Har i dag Bose qc25, som er helt super til fly/ reise, men ikke helt fornøyd med lyden.

 

Pris: 3-5k

Størrelse: Around ear

Bruksområde: 80% musikk, 20% film.

 

Hører på litt forskjellig, mest pop og rock.

Tilkobling blir (i alle fall i begynnelsen) for det meste mobil, har ikke noe DAC/ amp.

 

Ikke sikker på om jeg bør gå for åpne eller lukkede.

Sett på f.eks. Sennheiser HD600, HD630vb og HD700, Bang & Olufsen BeoPlay H6 og Shure SRH1540.

Endret av Tryminator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Philips x2 er jo en vinner når den stadig vekk kommer på tilbud til 17-1800kr. Selv til fullpris er den særdeles bra til prisen etter min mening. HD650 regnes som en vinner generelt av Utrolig mange, så denne MÅ vurderes. Selv har jeg HD 700, Philips x2, Dt770pro (lukket) og noen AudioQuest Nighthawk. Alle disse er veldig forskjellige i lyd og komfort. HD 700 er desidert best på komfort.

 

x2 er kanskje den jeg har som er mest for pengene med tanke på lyd, når den er på tilbud.

 

Shure SRH1540 er også en vinner hos mange, men ikkje testet disse selv.

 

Vet at det er mange andre her inne som kan forklare bedre enn meg når det gjelder lyd. :p

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Av de hodetelefonene jeg har nå, så er Nighthawk favoritten ( siste tilskudd i heimen) med HD 700 på en delt 1. plass :p

 

De er såpass forskjellige på alt, at de igrunn ikkje kan sammenliknes. Nighthawk er semilukket og har en god del mere trøkk i bassen, og er litt "varmere" i lyden.

 

HD 700 er veldig åpne, sykt deilig å ha på, lyden er veldig oppløst og det føles som om lyden kommer fra hele rommet.

 

HD700 vil man bruke til musikk med "manuelle" instrumenter, og nighthawk til "digitale" instrumenter, f.eks dance/trance/electronica :p Nighthawk er de beste jeg har hørt til Overwerk, favoritten min innen elektronisk musikk,

 

Merk; dette er min mening  :wee:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har undersøkt en del, og komt fram til at jeg ikke vil ha åpne hodetelefoner. AudioQuest NightHawk er litt på grensen, da de er etter det jeg forstår semi closed (blandet closed og open). Er det mye lekkasje på disse i forhold til HD700?

Ellers er MH40 og kanskje Shure SRH1540 fortsatt interessante.

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke sett på Philips X2 på grunn av prisen :p Ser nå at de har fått veldig bra reviews. Hvordan vil de være sammenlignet med NightHawk?

Egentlig rimelig nære hverandre, bortsett fra at Nighthawk er mere lukka og at de har mere punch i bassen enn x2. X2 har også ganske bra bass, så det er sagt. Nighthawk er også deiligere å ha på hodet. Putene er tjukke og myke. 

 

Det er vel egentlig slik at alle burde ha et x2 hjemme, akkurat som Dt770pro :D

 

For å si det slik: Nå du først er bitt av bassillen med gode hodetelefoner, så får du deg plutselig DAC du også skal du se   :green:

 

Sjekk prisutvikling på x2: http://www.prisjakt.no/product.php?pu=2792577

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har dessverre med tanke på de andre i huset funnet ut at jeg ikke kan ha åpne hodetelefoner :( Er veldig lytt hjemme, så blir lukkede.

 

Sååå, da jeg nesten hadde bestemt meg for x2 får jeg se videre på lukkede.

MH40, Shure SRH1540, Oppo PM-3 og NAD HP50 er de jeg ser på. Tanker?

Lenke til kommentar

Nighthawk og SRH1540 koster det samme. Synn jeg ikkje har testa SRH1540 enda :( Dog kan jo fortelle at Nighthawk er å anbefale, iallefall med DAC/AMP. Har ikkje testet uten, så det kan jo også være noe å vurdere hva som spiller best på bærbare enheter.

 

Dt770 80 ohm og x2 er det eneste jeg har brukt til Mobil galaxy s6. Funker som ei kule begge deler.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

MH40, Shure SRH1540, Oppo PM-3 og NAD HP50 er de jeg ser på. Tanker?

Gode alle sammen. Selv synes jeg NAD sine ser helt forferdelig ut rent designmessig, men det er jo smak og behag. Du sier at du vil bruke dette headsetet ditt fra mobiltelefon. Da kan det virkelig være verdt å sjekke ohm-en på disse. Jeg har ikke så mye kjennskap til de to midterste, men HP50 og MH40 er begge 32 ohm og derfor ypperlige å spille direkte fra mobil uten forsterker.

 

Ellers hvis du er en type som liker produkter som er lagd for å vare lenge så bør du sjekke ut 2 ting:

1. At det er utskiftbar kabel

2. At det er utskiftbare "puter" mot øret.

 

Det er disse to tingene man vil skifte ut fortest, SPESIELT kabelen.

Lenke til kommentar

Shure SRH1540 kan jeg gå god for, de er gode og meeeeget komfortable. Så jeg ville prøvd Oppo PM-3 eller de. Aberet med Oppo er at putene ikke kan byttes på de tror jeg (har aldri prøvd dem).

 

NAD HP50 ser så rare ut at jeg ikke kommer til å prøve dem noen gang.

 

Merk at jeg kommer allikevel til å prøve å selge mine SRH 1540 pga Fostex TH-X00, men det er jo en god stund til jeg får de.

Lenke til kommentar

Om du bruker Bose qc25 på mobiltelefonen og ikke er fornøyd med lyden så er det mer nærliggende å spørre seg om det ikke er signalkilden det er noe feil med. Om det i tillegg er snakk om streemet musikk fra f.eks Spotify så er det helt klart begrenset hva du klarer å få ut av det. Trur Spotify kjører ut i mp3-formatet og at signalene i tillegg er komprimert. En signalkilde med DAC utgang og lydfiler rett fra FLAC eller tilsvarene høgkvalitet er tingen.

Lenke til kommentar

Bose QC25 er sånn helt lydmessig midt på treet med ANC påslått, men det er da vitterlig veldig, veldig lett å høre forskjell om man bytter til et annet og bedre par med hodetelefoner. Man kjøper QC25 for støydemping og ikke fordi lyden er kjempebra på de.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-68389

 

Hva tror dere om Beyerdynamic DT-1770 pro? Verdt de ekstra pengene? Trenger den amp/dac?

 

 

Disse leveres KUN som 250 Ohm utgave! Disse er beregnet for studiobruk, så om du tenker å bruke disse til mobilen er de først og fremst overkill, men du trenger en seriøs forsterker  :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...