Gå til innhold

Ny kjøling radeon 9600pro

Expertgutt

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg er helt ny på forumet og jeg trenger litt veiledning :roll:

Kjøpte et Saphire Radeon 9600pro 128 fra www.pcmax.no i september. Utrolig smart viste det seg siden de aldri svarer på mail lenger og ant er gått konk... :(

Problemet er at vifta allerede har tatt seg en tur til hyleland og ikke vil gi seg! Dette har ført til at jeg rett og slett kobler ut vifta når d blir for ille....

Har dere noen gode forslag om en ny kjøler jeg kan bruke? Jeg kommer mest sannsynlig til å overklokke, men samtidig vil jeg ha det så stille som overhodet mulig! Har sett at zalman har en heatpipekjøler, men i noen tester stod det at denne ikke passet så bra til Radeon.....noen andre forslag?

Håper på svar!

(Noen som har 3dmark2003rating jeg kan sammenligne med?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sett at zalman har en heatpipekjøler, men i noen tester stod det at denne ikke passet så bra til Radeon.

(Noen som har 3dmark2003rating jeg kan sammenligne med?)

Altså. Jeg har 9800Pro og det funka helt fint å montere den kjøleren. Men det må være 2 hul i kortet for at du skal kunne å montere det. Det står mye om det på Zalman sin hjemmeside.

Jeg har Hercules 9800Pro (380/340) @ (416/351) og det med den Zalman "Optional Fan" på 5V (hører den ikke) og kjøleribba er litt varm. Kommer jeg opp i 446/371 som jeg gjorde, så blir den ribba varm ja. Hvis jeg skal noe særlig over det jeg klokka hittil (446/371) så må jeg nok sette vifta på 12V og få 33db inn i huet...

Men jeg anbefaller Zalman GPU HeatPipe ja...

http://www.hexaplague-hardware.com/reviews...80chp-page1.php

Lenke til kommentar
Har dere noen gode forslag om en ny kjøler jeg kan bruke?

Jeg er veldig fornøyd med min Vantec Iceberq4 kjøler. Den kostet bare 150 kroner, og kom med 4 kjøleribber for videominnet.. dessuten har den lysdioder :p

Kjøleren er ikke støyfri, men jeg hører ikke GPU viften over støyen fra PSU (enermax silent plus) og 2x80mm kabinettvifter.

Anbefaler kjøleribber på videominnet dersom du skal overklokke. I min erfaring blir kortet lett ustabilt dersom temperaturen på minnet kommer særlig over 40 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...