aklla Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 (endret) DNB har i det siste kontaktet meg ang ett hus jeg har kjøpt(det har forrøvrig en drøss av banker), jeg har fått deres beste rente(1,9%) og føler meg jo egentlig veldig godt ivaretatt og har god kontakt med "selger". Som ett siste forsøk har jeg fått lov til å ha lån på både leiligheten jeg har nå og huset jeg har kjøpt for å kunne gjøre som jeg vil uten å måtte tenke på banken. Det jeg får igjen etter nedbetaling av lån for leiligheten kan jeg gjøre det jeg vil med. jeg får da 91% belåningsgrad. Nordea kunne gi meg mellomfinansiering uten problem, men der var det mer snakk om å bli kvitt leiligheten helst før jeg tok over huset. Jeg får lik rente hos begge og har ikke noe som gjør at jeg trenger å være hos Nordea, heller ikke noen veldig god grunn til å bytte, utenom at de tilsynelatende strekker seg langt for å få meg, selv uten at jeg har gitt de all info. Ettersom jeg har en relativt liten leilighet frister det egentlig å flytte før jeg selger mtp. visning osv, men dette blir ikke før i august, noe som kanskje gjør det vanskeligere å selge? Kommer jo ikke til å sitte med både hus og leilighet over lengre tid uansett, men DNB gir meg jo valgfrihet til å gjøre hva jeg vil, til og med beholde begge deler om jeg vil det. Hva tenker dere? Endret 30. mars 2016 av aklla Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 (endret) Det er vel berre å byta, om du føler for det? Endret 30. mars 2016 av Knut Lavngard Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Begge deler/ingen av delene, er vel det som er litt av problemet... Lenke til kommentar
hean Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Hvis du skulle bytte bank så prøv å få til en avtale der du får automatisk nedsettelse av rente når banken setter den ned... tro meg, det skjer ikke automatisk i DNB. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Hvis du skulle bytte bank så prøv å få til en avtale der du får automatisk nedsettelse av rente når banken setter den ned... tro meg, det skjer ikke automatisk i DNB. Eg får alltid beskjed om at renta er satt ned når DNB senker rentene. Har aldri spurt om noko sånt. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Jeg har DNB og jeg må følge godt med når markedet setter ned renten. Får ikke markedets beste rente uten å spørre om det. Men når jeg spørr er det aldri problem. Ulempen er at som eksisterende kunde tar det alltid 2-3 måneder før renten blir satt ned etter at banken annonserer at nye kunder får den lave renten. Det irriterer meg litt fordi jeg vet det ikke har noen praktisk betydning for banken. Lenke til kommentar
skripis Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 DNB kunde her, har i tillegg flyttet huslån mellom 3 andre banker de siste 8 årene. (Plussbank, SPB SØR og nå Arendal og omegn sparekasse.) Eneste grunnen til at jeg fremdeles har DNB som lønnskonto er utelukkende pga. nettbanken. Den er de andre bankenes totalt overlegen!Kundeservicen er so-so dersom du er avhengig av personlig service i banken. Jeg klarer 99,5% av alle gjøremål selv i nettbanken til DNB, og har ikke behov for lokal filial. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Jeg har DNB og jeg må følge godt med når markedet setter ned renten. Får ikke markedets beste rente uten å spørre om det. Men når jeg spørr er det aldri problem. Ulempen er at som eksisterende kunde tar det alltid 2-3 måneder før renten blir satt ned etter at banken annonserer at nye kunder får den lave renten. Det irriterer meg litt fordi jeg vet det ikke har noen praktisk betydning for banken. Det er en god (og utbredt) praksis å gi beskjed i god tid før renteendringer. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Jeg forstår at alle gjør det slik. Men synes ikke noe om at nye kunder får bedre rente, mens eksisterende kunder må vente 3 måneder for å settes ned til samme rente som nye kunder. Banken burde være flinkere til å ta vare på eksisterende kunder. Hadde det ikke vært for at jeg passer på selv så hadde jeg fortsatt hatt 2.4% rente. Nå har jeg hatt 1.99% siden september eller noe slikt. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Jeg forstår at alle gjør det slik. Men synes ikke noe om at nye kunder får bedre rente, mens eksisterende kunder må vente 3 måneder for å settes ned til samme rente som nye kunder. Og hva er "bedre" rente? Bare vent til renten blir stigende du. Da er du nok ikke like hypp på å klage på dette. Endret 31. mars 2016 av Nimrad Lenke til kommentar
Strato Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 For en vrangpinn du er da. Tror du setter deg på bakbena bare for å lage en diskusjon Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 Husk at dette gjelder når renta går opp også, nye kunder får den økte renta, mens du beholder din lave rente 3 måneder til. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 Eneste grunnen til at jeg fremdeles har DNB som lønnskonto er utelukkende pga. nettbanken. Den er de andre bankenes totalt overlegen! Kundeservicen er so-so dersom du er avhengig av personlig service i banken. Jeg klarer 99,5% av alle gjøremål selv i nettbanken til DNB, og har ikke behov for lokal filial. Hørte selgeren fra DNB skrøt av denne også, at veldig mange var fornøyd med nettbanken. Nordea sin, som jeg har nå er ok, men de henger gjerne langt etter. Broren min, som har Toten Sparebank fikk f.eks bankID på mobil flere år før Nordea hadde tilbudet Men hva er så bra med nettbanken? Setter egentlig pris på minst mulig personlig service, jo mer jeg overlater til andre, jo mindre kontroll har jeg selv. Men DNB har en lokal filial her også, så jeg kan stikke innom der om jeg vil det. Tror jeg satser på DNB egentlig, de gir meg det beste tilbudet også, ikke på rente men på salg, osv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Eg har ikkje prøvd andre bankar, men nettbanken til DNB er eg veldig nøgd med. Dersom eg fekk tilsvarande tilbod frå DNB som andre bankar, ville eg nok valgt DNB. Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) I mine øyne er nettbanken til DnB totalt undelegen alt av andre nettbanker (fra Eika i hvertfall) fordi de ikke klarer å oppgi disponibel saldo bak hver tranaksjon. ENKLESTE sak i verden men DnB klarer det rett og slett ikke. Ett stort problem er det ikke i privat sammenheng men som bedriftskonto til AS-et mitt måtte jeg velge bort DnB på grunn av dette. Tar selv regnskapet bortsett fra årsoppgjør og da er det viktig at jeg faktisk kan sjekke saldo for hver transaksjon for å kontrollere. Endret 1. april 2016 av Nasciboy Lenke til kommentar
skripis Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 I mine øyne er nettbanken til DnB totalt undelegen alt av andre nettbanker (fra Eika i hvertfall) fordi de ikke klarer å oppgi disponibel saldo bak hver tranaksjon. ENKLESTE sak i verden men DnB klarer det rett og slett ikke. Ett stort problem er det ikke i privat sammenheng men som bedriftskonto til AS-et mitt måtte jeg velge bort DnB på grunn av dette. Tar selv regnskapet bortsett fra årsoppgjør og da er det viktig at jeg faktisk kan sjekke saldo for hver transaksjon for å kontrollere. Du får bedre likviditeten din så dette ikke er en bekymring. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 I mine øyne er nettbanken til DnB totalt undelegen alt av andre nettbanker (fra Eika i hvertfall) fordi de ikke klarer å oppgi disponibel saldo bak hver tranaksjon. Kan på ingen måte se for meg at jeg trenger dette, skjønner jo behovet ditt, men jeg har ingen firma og heller ingen sånn type regnskap. Har lekt meg litt i nettbanken i dag(gudene vet hva jeg har bestillt der nå), ser bedre og mer oversiktlig ut enn Nordea sin ihvertfall. Ender nok opp med DNB, er små grunner til å flytte, men har ingen grunner til å bli værende hos nordea. Kanskje spesiellt ikke etter at de har startet å sperre dørene og fjernet skranken hos min lokale Nordea-filial slik at man må bestille time for å komme inn. Riktignok ikke ofte jeg er i banken, men å bestille time hos en villeder for å få fikset enkle ting blir litt drøyt... Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) I mine øyne er nettbanken til DnB totalt undelegen alt av andre nettbanker (fra Eika i hvertfall) fordi de ikke klarer å oppgi disponibel saldo bak hver tranaksjon. Kan på ingen måte se for meg at jeg trenger dette, skjønner jo behovet ditt, men jeg har ingen firma og heller ingen sånn type regnskap. Har lekt meg litt i nettbanken i dag(gudene vet hva jeg har bestillt der nå), ser bedre og mer oversiktlig ut enn Nordea sin ihvertfall. Ender nok opp med DNB, er små grunner til å flytte, men har ingen grunner til å bli værende hos nordea. Kanskje spesiellt ikke etter at de har startet å sperre dørene og fjernet skranken hos min lokale Nordea-filial slik at man må bestille time for å komme inn. Riktignok ikke ofte jeg er i banken, men å bestille time hos en villeder for å få fikset enkle ting blir litt drøyt... Jeg liker i hvert fall å ha kontroll... når jeg sjekker kontoen og og det har forsvunnet mye mer penger enn forventet liker jeg å kunne punktsjekke trekkene fra da sist jeg sjekket. Når du for eksempel trekker kortet lit for mye fredag, lørdag og søndag og du kanskje har noe annet på trekk så er det mye enklere å kontrollere når man kan se disponibel saldo for vert trekk. Nå er det i hvertfall slik at mange som meg synes det er en fordel, da synes jeg det er rart ikke DnB gjør noe med det så enkelt det egentlig er å innføre. Informasjonen ligger jo der så det er bare å få den frem. Kan ikke se det er en stor ulempe heller.... Endret 1. april 2016 av Nasciboy 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Oversikten over transaksjoner er i alle fall veldig grei hos DNB. Eg treng ikkje disponert bak kvart trekk når det står på transaksjonen kvar det vart brukt og kor mykje. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 DNB har i det siste kontaktet meg ang ett hus jeg har kjøpt(det har forrøvrig en drøss av banker), jeg har fått deres beste rente(1,9%) og føler meg jo egentlig veldig godt ivaretatt og har god kontakt med "selger". Som ett siste forsøk har jeg fått lov til å ha lån på både leiligheten jeg har nå og huset jeg har kjøpt for å kunne gjøre som jeg vil uten å måtte tenke på banken. Det jeg får igjen etter nedbetaling av lån for leiligheten kan jeg gjøre det jeg vil med. jeg får da 91% belåningsgrad. Nordea kunne gi meg mellomfinansiering uten problem, men der var det mer snakk om å bli kvitt leiligheten helst før jeg tok over huset. Jeg får lik rente hos begge og har ikke noe som gjør at jeg trenger å være hos Nordea, heller ikke noen veldig god grunn til å bytte, utenom at de tilsynelatende strekker seg langt for å få meg, selv uten at jeg har gitt de all info. Ettersom jeg har en relativt liten leilighet frister det egentlig å flytte før jeg selger mtp. visning osv, men dette blir ikke før i august, noe som kanskje gjør det vanskeligere å selge? Kommer jo ikke til å sitte med både hus og leilighet over lengre tid uansett, men DNB gir meg jo valgfrihet til å gjøre hva jeg vil, til og med beholde begge deler om jeg vil det. Hva tenker dere? Slik jeg ser det gjør DNB deg på mange måter en bjørnetjeneste, og tenker nok mest på seg selv. Selv om de fleste virker å tro at boligmarkedet kommer til å stige inn i det uendelige kan det plutselig snu. Og da kan det gå fort nedover. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå