Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til bruktbilpris privatsalg!

Anbefalte innlegg

Har skrevet ferdig bruktbilannonsen til min Audi som jeg skal legge ut for salg. Det er en Audi A5 2012 modell med 211 hk, firehjulsdrift quattro og automatgir, samt 2x S-line og med navigasjonspakke og delskinn stoler. 

Billigste sammenlignbare modell på FINN ligger ute for 417 000 NOK. Denne har gått 95 000 km. Min har gått 172 000, men hovedsakelig brukt til langkjøring på serviceturer innenfor bilvaskemaskinbransjen, så har blitt tatt godt vare på. Bilen min ble nettopp EU-godkjent og jeg har NAF-Testet bilen i forbindelse med salget på grunn av bilens høye kilometerstand for å gjøre kjøpere mer trygge på kjøpet. Kjøper får såklart kopi av NAF test ved kjøp. Slitasjedeler er bekreftet i meget god stand fra NAF og ingen avvik i NAF testen. 

Bilen har nettopp fått lakkrens, innvendig vask og polering i forbindelse med salget. 

Hvor mye synes dere jeg burde legge den ut for? Jeg tenkte selv på 389 000 inkl omreg. 

Annonseteksten jeg har skrevet: (bilder ikke tatt ennu, farge svart):

Til salgs er nå en strøken <b>Audi A5 211 HK 2.0 QUATTRO Firehjulsdrift.</b>  Meget velholdt bil brukt til langkjøring og tatt meget godt vare på.

Norges og FINN.NOs billigste Audi A5 211 HK QUATTRO Automat!

2012 modellen fikk en betydelig facelift og veldig mange tekniske forbedringer i forhold til de tidligere modellene. Derfor anbefaler jeg på det sterkeste å gå for en modell f.o.m 2012 og utover. 

Bilen har blant annet fått nye LED lykter og et mer sporty utseende utvendig da den er litt bredere enn forgjengeren. Den ser rett og slett litt tøffere ut. Innvendig består faceliften av nytt ratt, ny rattstamme og ny tenningsnøkkel. Det er også en nydesignet girspak for den automatiske girkassen. 

Bilen har en stillegående bensinturbo motor med hele 211 HK. Motoren bruker kun ca 0,65pr mil.

Nylig <b>EU GODKJENT</b> uten en eneste anmerkning og full service historikk medfølger.

Bilen er <b>NAF-Testet</b> i forbindelse med salget. Her har bilen blitt kontrollert i forhold til driftssikkerhet og miljøhensyn. Testen inkluderer vurdering av bremser, lys, hjuloppheng, styring, understell og motor/drivverk. Totalt inneholder testen rundt 60 tekniske kontrollpunkter. <b>Kopi av NAF-Test medfølger salget.</b> 

Dette er en trygghet for kjøper at slitasjedeler er sjekket og bekreftet i meget god stand. 

<b>
- 211 HK ,Firehjulsdrift, S-tronic automat
- S-Line sportspakke 
- Navigasjonspakke
- Bluetooth
- Xenonlys
- Ryggesensor
- Cruise control
- Regn sensor
- Mørke ruter bak
- S-line oppgradert Alcantara perforert seter/skinn seter
- 3 Sone klima 
- Sports-understell
</b>

Anbefaler at du tar kontakt med meg for en visning og prøvekjøring, for denne bilen er absolutt verdt det!

Velkommen skal dere være!

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Noen forslag til endringer av teksten:

- Få tydelig frem at dette er en 5-dørs (det er vel det?)

- Reduser antall ganger du nevner at den har 211 hk? 1-2 ganger holder, 4 er for mye.

- Få frem tidligere at den har 2.0 TFSI bensinturbo

- Få tydeligere frem at denne modellen har S-tronic, ikke multitronic

- Ta ut "Derfor anbefaler jeg på det sterkeste å gå for en modell f.o.m 2012 og utover. "

Prisen får markedet bestemme.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Rett opp særskrivingsfeilene ("regn sensor", "skinn seter", "LED lykter") osv. Synes heller ikke subjektive meninger har noe i en salgsannonse å gjøre, eksempel: "Den ser rett og slett litt tøffere ut", "anbefaler prøvekjøring".   Du trenger heller ikke ønske folk velkommen, det er en selvfølge at man er det. Kopi av NAF-test legger du ut i annonsen, dette er ikke noe "som følger et salg".

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar

Siden NAF har kontrollert det tekniske er det gjerne relevant å si noe om lakken. De som er i nærheten vil se det raskt nok selv, men bilannonser kan fort få folk til reise til et godt kjøp (kjørte selv 130 mil i påsken for å bytte bil).

Eller er det gode poeng i foregående poster her.

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager brukte du NAF Test ved kjøp når du er selger?? Du skulle brukt NAF Test ved salg og kjøpt Verdivurdering i tillegg. Da hadde du fått svar på det du spør om. Du har vel ikke kjøpt en NAF Test ved kjøp - Basis vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...