Gå til innhold

Er internasjonalisering den eneste måten å stoppe ekstremisme på?

Anbefalte innlegg

Internasjonal ghettofisering hvor en kultur og en religion har all makt og ingen kan si mot den har tradisjonelt sett ført til ekstremisme. I tillegg har krig, sult og ikke minst lokale katastrofer ført til økt grobunn. 

Internasjonalisering, økt inn- og utvandring, åpne grenser, åpen kommunikasjon og ikke minst økt vennskap MELLOM kulturer og religioner har tradisjonelt ført til USA, romferd, den Islamske OG den vitenskapelige gullalder, og ikke minst mindre ekstremisme. 

Så: Hva fører til mindre terror? Å sperre folk inne sammen med folk som spytter ut hat, eller la folk ferdes fritt dit de vil, snakke med dem de vil snakke med, og leve med de de vil leve med. 

Notabene: Dette er en teoretisk debatt mellom to ekstreme settinger på en akse. Dette trengs ikke sammenlignes med "dagens situasjon", for dagens situasjon er hverken den første eller den andre settingen i innlegget mitt, men muligens et sted mellom den første og den andre settingen. 

Så hvis du vil diskutere hvorvidt innvandringen til Norge er et problem, så kan du vandre heden. Hvis du vil diskutere for eller mot grenser og pass-restriksjoner, er du evig velkommen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Internasjonal ghettofisering hvor en kultur og en religion har all makt og ingen kan si mot den har tradisjonelt sett ført til ekstremisme. I tillegg har krig, sult og ikke minst lokale katastrofer ført til økt grobunn. 

Internasjonalisering, økt inn- og utvandring, åpne grenser, åpen kommunikasjon og ikke minst økt vennskap MELLOM kulturer og religioner har tradisjonelt ført til USA, romferd, den Islamske OG den vitenskapelige gullalder, og ikke minst mindre ekstremisme.

Tror du på skiten selv en gang. Rasisme florerer i USA, og det var nesten ingen innvandring til midtøsten under den islamske gullalderen. 

Her er en bedre ide for hvordan man kan stoppe høyreekstremisme, slutt å ha fri innvandring til alle som klarer å smugle seg til Norge. Gjør som New Zealand og Kanada og velg de beste. Da får folk et godt innrykk av innvandre og det blir mindre høyreekstremisme. 

Men kjenner jeg deg riktig så bryr du deg egentlig ikke om høyreekstremisme. De har ingen makt, og i praksis hjelper venstrevridde. Det du egentlig lurer på er hvordan du kan få folk til å slutte å kjempe imot massiv asylinnvandring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men kjenner jeg deg riktig så bryr du deg egentlig ikke om høyreekstremisme. De har ingen makt, og i praksis hjelper venstrevridde. Det du egentlig lurer på er hvordan du kan få folk til å slutte å kjempe imot massiv asylinnvandring.

Det er en sannhet med veldig store modifikasjoner. Det er noe som heter indirekte og vi ser ganske tydelig at det er stor påvirkning fra de høyreekstreme i dagens situasjon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så: Hva fører til mindre terror? Å sperre folk inne sammen med folk som spytter ut hat, eller la folk ferdes fritt dit de vil, snakke med dem de vil snakke med, og leve med de de vil leve med. 

[...]

Så hvis du vil diskutere hvorvidt innvandringen til Norge er et problem, så kan du vandre heden. Hvis du vil diskutere for eller mot grenser og pass-restriksjoner, er du evig velkommen. 

Først stiller du et ladet spørsmål før du videre sier at du bare vil at folk skal svare det ene alternativet i tråden din. Tråden din er av laveste kaliber.

Hva fører til mindre terror? Mindre terror får man når mennesker har det bra eller/og har stor toleranse for andre mennesker og deres meninger. De som står for størstedelen av terroren i dag, muslimene, har det hverken bra ei heller har de noen som helst toleranse for andre enn sine egne meningsfeller. Til og med innad i Islam slakter de hverandre ned over en lav sko. Løsningen blir å enten sørge for at disse menneskene har det bra, eller at de har stor toleranse for andre mennesker. Kravene disse menneskene har for å ha det bra er blant annet at de må ha global dominans for sine meninger samt at alle burde dele disse meningene. Som en anarkistisk kapitalist er det veldig lett for meg, og veldig vanskelig for sosialistiske deg, å se hvorfor dette er ett stort problem. 

Dette går utover andre menneskers velvære og vil bare føre med seg terror fra andre mennesker som ikke ønsker at Islam skal ha global dominans eller at alle skal dele og leve etter deres regler. 

At muslimer skal ha det bra er dermed bortkastet å bruke tid på enn så lenge kravene er hinsides all fornuft.

Det neste alternativet er at muslimer må tolerere andre mennesker. Hvordan man oppnår dette er vanskelig å si, men Europa var ganske intolerante frem til veldig nylig. Hva som har skjedd er det vanskelig å svare på, men ting peker på en veldig blodig historie hvor mange mennesker måtte dø. Dette er nok tilfellet i Islam også. Mennesker som lever i midtøsten, og som ser Islam for det det virkelig er, må vinne kampen mot Islamistene. I Europa har disse menneskene seiret. 

Internasjonalisering som du kaller det, har ingenting med totale terrorangrep å gjøre således. Vi vet av erfaring at muslimer tar med seg terror og sprer frykt hvor enn i verden de velger å bosette seg. Vi vet at muslimer ønsker en kamp for å få deres meninger igjennom på en global skala. Det vi kan gjøre for å minske terrortrusselen globalt er å hjelpe mennesker som deler våre meninger å vinne krigen mot muslimene. Noen må dø, og det blir nok en langvarig blodig krig. Det er ingen annen måte vi kan eliminere terrortrusselen på, og det har absolutt ingenting med å åpne grensene mot midtøsten slik at terroristene kan nå hele verden. 

Du og dine globalistvenner må forstå at mennesker tenker først og fremst på seg selv, deretter sine nærmeste og i siste rekke sine landsmenn. Gruppementalitet ligger i vår natur, du kan ikke endre det. Jeg er først og fremst interresert i å beskytte Norge, hva som skjer i midtøsten betyr egentlig veldig lite for meg og de fleste nordmenn. Dermed er den totale globale terrortrusselen ikke veldig interresant for meg, ei heller den gjevne nordmann. 

Du kan si det slik at det ikke er noe problem om jeg våkner opp en morgen og finner en bæsj i toalettet. Det er derimot ett stort problem når jeg våkner opp til at det ligger drit på kjøkkenbenken. 

http://www.prochan.com/view?p=0d8_1455742615

Endret av Thitorkin2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...