Redaksjonen. Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Trenger kun radioutstyr. 24 biler lot seg enkelt låse opp.Slik kan tyver stjele bilen din uten å ha nøkkel Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Med sjølvkøyrande bilar som Tesla kan ein til og med risikere at ein tjuv opnar garasjeporten og køyrer bilen til seg utan å vere i nærleiken. 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Med sjølvkøyrande bilar som Tesla kan ein til og med risikere at ein tjuv opnar garasjeporten og køyrer bilen til seg utan å vere i nærleiken. Et såkaldt "bestillingstyveri"? 2 Lenke til kommentar
Rune Sætre Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Kanskje på tide å utstyre nøklene med en av/på-knapp, så slipper man vel unna hele dette problemet? 1 Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 (endret) Med sjølvkøyrande bilar...Et såkaldt "bestillingstyveri"? Det heter råkaldt. Så kaldt det kan bli. Såkalt... Endret 30. mars 2016 av Xantippe Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Vanligvis handler denne typen tilgang om autentisering, her handler det også om posisjon.. Bilprodusentene måler altså ikke avstanden mellom bil og nøkkel? Bare antar at så lenge du har radioforbindelse så er du nær nok? Lenke til kommentar
8igby Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Vanligvis handler denne typen tilgang om autentisering, her handler det også om posisjon.. Bilprodusentene måler altså ikke avstanden mellom bil og nøkkel? Bare antar at så lenge du har radioforbindelse så er du nær nok? Jeg antar i hvert fall det, rett og slett fordi avstandsmåling over så korte avstander som dette er veldig komplisert. Når man i tillegg skal ta høyde for klær, sekker, vesker, personer, mobiler og alt annet signalpåvirkende vi omgir disse nøklene med tror jeg det vil bli en ekstremt vanskelig måling å foreta. Lenke til kommentar
Sverre K. Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Ja, kanskje er det rett og slett så enkelt? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Jeg prøvde å tenke meg måter å måle så korte avstander på, for eksempel ved å bruke flere retningsvirkende antenner, problemet er at sånne metoder vil bare finne posisjonen til hackernes repeater.. Den eneste sikre måten jeg kan komme på er å måle tidsforsinkelsen. Over 10 meter unna og den blir ikke godkjent.. 10 meter tilsvarer vel 30 nanosekunder, 60ns totalt+lengden på signalet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå