mozz Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) Jeg har er gammelt Ti 4200 kort (superfornøyd med det!) som jeg har koplet til tv via s-video utgangen. Jeg kjører utvidet windows-skrivebord til denne skjermen med "video på fullskjerm" aktivert. Siste driverene er installert. Dette funker helt perfekt, men bilde som vises på tv har aldri gått helt ut i kantene når jeg spiller av video mpg-1 (vcd). Det er en sort kant rundt hele skjermen på et par cm. Men når jeg spiller video mpg-2 (svcd) så går bilde helt ut. Må det være sånn eller er det noen innstillinger jeg ikke har fått med meg som fikser dette? Evt. andre forslag for å få "zoomet" bilde helt ut mottas med takk. Endret 21. november 2003 av mozz Lenke til kommentar
mozz Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Jeg svei en musikkvideo på cd i vcd format og spilte den av i vanlig dvd-spiller og da var det ikke slike sorte kanter rundt bilde. Hvorfor er det bare sånn når jeg spiller av fra pc'n? Det er mektig irriterende. Er det andre som har samme problemet eller? Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg hadde et tilsv. kort (inntil jeg helte PCen full av Cola)... Men det som hjalp mot sorte kanter hos meg var å sette oppløsningen på TVen (i properties for skjerminnstillinger... advanced... Display 2 osv.) til 800x600 el. 1024x768, ikke alltid de samme innstillingene dog, men fant som regel en som passet. timtowtdi Lenke til kommentar
HAL2002 Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Du bør teste ut TVtool. Da kan du justere alt selv. http://tvtool.info/index_e.htm Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Du bør teste ut TVtool. Da kan du justere alt selv. http://tvtool.info/index_e.htm Jihaaaaaaaaaaaaaa.... Akkuratt som jeg skulle sagt det selv Lenke til kommentar
mozz Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Jeg får ikke rikka den skyveren som forandrer oppløsninga, den står bom på 800x600. Men 1024x768 vil bli altfor stort vil jeg tro. Lenke til kommentar
mozz Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 (endret) nja, jeg prøvde det en gang for lenge siden og jeg fant ikke noe der som fiksa dette Endret 21. november 2003 av mozz Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Test versjon 9.0 da. Funker som bare det her hos meg. Twin wiew opplegget til nvidia er nok ikke verdens beste er jeg redd for. SKAL det virkelig være slik at man må begynne å justere skjermoppløsningen for å få sett en film?? 1000 ganger bedre med TV-tool, bare trykke på TV-Mode knappen og du er oppe i full screen på no time. Lenke til kommentar
mozz Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Jeg skal teste den etterpå. Men er det fortsatt sånn at du ikke får mer enn 60Hz refresh rate på skjermen når du har bilde på tv og skjermen samtidig? Det er veldig kjekt sånn som jeg har det nå at jeg kan arbeide på pc'n mens filmen ruller på tv, men det blir ikke mye behagelig hvis refresh raten blir så lav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå