Thoto79 Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Bare det med at "rasismen" har blitt sterk er en god grunn til å "offre" uskyldige. Rasistene setter ikke premissene for hva som er akseptabelt for oss i Norge mer enn hva Islamistene gjør. Premissene blir satt av oss og ingen andre, disse to ekstreme grupperingene som begge forherliger vold mot meningsmotstandere skal bekjempes begge to på lik linje. Man "ofrer" selvfølgelig ikke uskyldige for noen av disse to parter, det hadde vært en stor feit fallitterklæring for alt hva vi og våre allierte står for om vi skulle begynt å ta hensyn til de hensynsløse. Grunnen til at jeg skriver det i gåseøyne er fordi det er ganske logisk at ved å bli en god del strengere med mottak at en del uskyldige gode mennesker ikke blir tatt imot. Grunnen til at jeg skriver at rasismen er en god grunn til å gjøre dette er pga at den tankegangen som har blitt sterk nå er et direkte resultat av ukritisk mottak av flyktninger og andre. Den negative tankegangen og kritiske holdningen, som gjør at fler og fler faktisk ikke vil hjelpe andre, er farlig og vi bør bekjempe dette med de enkleste tiltakene vi kan utføre. Det nytter ikke å ha en langsiktig plan når denne planen ikke klarer å forhindre den farlige utviklingen i tankegangen. Jeg har virkelig ikke lyst til at folk skal bli voldelige (det skjer garantert siden det er menneskelig natur) pga et relativt lite problem. Skjønner hvor du kommer ifra med dette og at du i det minste har gode hensikter med det hele. Det som plager meg er at vi som er "normalen", altså som ikke ønsker fri innvandring, ei heller bygge noen mur, drukner i ekstremistenes retorikk ifra begge kanter. De fortjener hverandre, men både vi og flyktningene fortjener bedre enn dem. Nei. men da gjør vi det heller på en annen måte. Vi oppretter et nytt land i Europa hvor folk kan leve i en multikulturell verden, mens de andre landene kan sende sine immigranter dit og leve i monokulturelle samfunn. Så kan Europeiske folk velge hvilket land de vil bo i. Vi kan f.eks ofre gamle Yugoslavia og gjøre det om til det multikulturelle landet, mens resten av landene i Europa er forbehold for Europeiske folk, med fri ferdsel mellom landene og kun for Europeiske folk, og eventuel ønskede kvalifiserte migranter som kan integreres i samfunnet. Jeg lurer på hvor folk flest hadde flyttet? Hmm... Da kan jo du flytte til det multikulturelle landet og slutte å plage alle andre med verdens verste innnvandring (ukvalifiserte, uproduktive, fra en annen kultur og helt andre verdier). Du kan godt bo i et slikt land, men det trenger du ikke diktere på alle andre. Igjen, det er ikke ett ønske om økt innvandring til Norge. Eneste gang dette er ønskelig er jo om man er inne i en degresjon og må ha en befolkningsvekst for å opprettholde landets verdiskapning og velferdstjenester. Igjen og igjen må jeg forklare det obvious, det er ikke for vår egen del at vi tar imot flyktninger/asylsøkere. Man hjelper ikke andre nødvendigvis for å tjene noe personlig på dette. Man hjelper og bidrar fordi man har ett moralsk ansvar for å hjelpe andre mennesker som blir undertrykket og fordrevet av en felles fiende. At vi har tjent kulturelt på innvandring inntil nå er det vel få uenigheter om, men at dette vil gå sin gang problemfritt videre på tross av en fortsatt økt innvandring er det derimot fint lite enighet om. Vi må uansett bidra så lenge vi har kapasitet til dette, siden det er ikke bare moralkodekser og grunnleggende menneskelige egenskaper som empati som binder oss til dette, men også internasjonale avtaler. Heldigvis, så vi ikke må bli diktiert av fremmedfryktige ikke veldig verdensvante nordmenn som sitter her og synser om kapp om disse forferdelige negerene. Det er til å begynne å grine av hvor selvgode bortskjemte nisser mange av oss har blitt. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Jeg synes vi har tapt kulturelt på innvandring. Språket er i ferd med å tilpasses mangel på evne til å kunne språket. Et formen er ikke lenger nødvendig, fordi ingen innvandrer klarer å bruke den. Så skal vårt språk tilpasse seg det. Å bruke "en hus" er bare feil, uansett, men nå skal det tillates. Selv synes jeg vi er dårlige på å bevare Norsk kultur allerede, og at kulturen vår er i ferd med å forsvinne, bli utvasket og erstattet av et kulturløst Amerikansk globalt unisamfunn. Verdiene våre forsvinner også. Jeg ble voksen på 1990 tallet i Norge, og må si jeg er den siste generasjonen av nordmenn som fikk med meg sunne Norske verdier. Det rådende i Norge nå er grådighet, egoisme og narsissisme. Det er så jævla trist å se på, for en som bryr seg om Norge, men ikke lenger orker å bo i landet. Det verste av alt er at jeg hadde ofret livet for å forsvare landet Norge om det hadde vært nødvendig. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Vi oppretter et nytt land i Europa hvor folk kan leve i en multikulturell verden, mens de andre landene kan sende sine immigranter dit og leve i monokulturelle samfunn. Så kan Europeiske folk velge hvilket land de vil bo i. Vi kan f.eks ofre gamle Yugoslavia og gjøre det om til det multikulturelle landet, mens resten av landene i Europa er forbehold for Europeiske folk, med fri ferdsel mellom landene og kun for Europeiske folk, og eventuel ønskede kvalifiserte migranter som kan integreres i samfunnet. Jeg lurer på hvor folk flest hadde flyttet? Hmm... Jeg lurer på hvordan du har tenkt å gjøre Europa monokulturelt om Europere kan bosette seg hvor de vil? Om Polakker, Grekere, Italienere, Spanjoler, Portuguesiske, Franskmenn, Irer, etc alle kan bosette seg i Norge, og vice versa, hvordan i all hverden kan Europa bli monokulturell? Skal vel nevnes at man har samme problemet innad i Norge, ettersom man lar nordlendinger, vestlendinger, sørlendinger, trøndere etc bosette seg hvor de vil, noe som utvilsomt gjør monokultur umulig innad i Norge selv om man kaster ut alle med annen hudfarge. Relativt monokulturelt. Idag er det masse spanjoler i f.eks Tyskland, og de er meget ivrige på å lære seg Tysk, og selv med så forskjellig kultur som Tyskland og Spania har, så er det tilnærmet like i kulturen og har få direkte kulturelle ulikheter. Så ja... Godt poeng med forskjellige nordmenn. Jeg vil si det er like store kulturelle forskjeller på en Østlending og en fra Nord Norge som det er på en Sørlending og en Tysker, faktisk større i første eksempel. Europa er egentlig rimelig monokulturelt, men en rik monokultur. Jeg har reist i de fleste Europeiske land, og det er snakk om små rare forskjeller som overhode ikke utgjør forskjellig kultur, men nyanser av samme kultur. Et alternativ er jo mindre unioner i Europa, som f.eks Benelux, Tyskland, Norge, Sverige, Island, Danmark, Østerrike, Sveits og eventuelt Finland. Alle de landene er samme kultur. Norsk kultur er faktisk meget, meget lik Tysk kultur. Skremmende lik faktisk. Men alikevel er jo ikke Norsk og Tysk kultur identisk. Ei heller Dansk og Norsk kultur, selv om de er meget like. Vi har vel tre fire hovedgrener i den Europeiske kulturen. Frankrike, Spania, Italia, Balkan, Hellas er en annen blokk, mens øst-Europa er en tredje gren av samme Europeiske kultur. Tenke deg alle forskjellene mellom f.eks Polen og Frankrike. Alikevel har Franskmenn og Polakker mye mer til felles enn de har med folk fra f.eks USA eller Australia, eller hvilket som helst annet land i verden. Jeg tror Europa er rimelig monokulturelt om vi trekker fra innvandrerne som overhode ikke passer inn i våre samfunn og som er en slags avkoblet kultur som er separat fra vår kultur, men alikevel forsøker å oppholde seg her. Jeg vil si vi har mye mer til felles med Kristne Afrika enn vi har med arabere også, selv om forskjellene på Europeisk kultur og Afrikansk kristen kultur er meget stor. Jeg vil si at forskjellen på Europeisk kultur i forhold til Kristne Afrika, er omtrent like stor som forskjellen på Europeisk kultur og USA. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Jeg lurer på hvor folk flest hadde flyttet? Hmm... Hvem skulle flyttet til det monokulturelle landet da, når ingen får lov å flytte dit? Geir Alle som bor i Europa som ikke er Europeere eller ønskede assimilierte innvandrere, og alle Europeere som ønsker å leve i et multikulturelt samfunn. Når jeg tenker over det, hadde det vel da vært mye enklere å flytte alle innvandrere i Europa til Sverige, og la alle Europeere som ønsker å leve i et mulikulturelt samfunn flytte til Sverige. Endret 1. april 2016 av zeebra Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Hvem skulle flyttet til det monokulturelle landet da, når ingen får lov å flytte dit? Geir Alle som bor i Europa som ikke er Europeere eller ønskede assimilierte innvandrere, og alle Europeere som ønsker å leve i et multikulturelt samfunn. Jeg spurte hvem som skulle flytte til det monokulturelle landet.... Geir Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Hvem skulle flyttet til det monokulturelle landet da, når ingen får lov å flytte dit? Geir Alle som bor i Europa som ikke er Europeere eller ønskede assimilierte innvandrere, og alle Europeere som ønsker å leve i et multikulturelt samfunn. Jeg spurte hvem som skulle flytte til det monokulturelle landet.... Geir Sorry. De som ikke flytter til det multikulturelle landet vil jo per definisjon bli igjen i de monokulturelle landene Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Så er det altså ikke noe å lure på, hvor flest vil flytte... Geir 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 Så er det altså ikke noe å lure på, hvor flest vil flytte... Geir Spesielt når det er så mye gratis penger å få i disse utopiske multikultur landene eller hva ? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Spesielt når det er så mye gratis penger å få i disse utopiske multikultur landene eller hva ? Det må du nesten spørre zeebra om. Jeg vet ikke hva slags samfunn han tenkte seg i disse landene, bortsett fra at de skulle være multikulturelle... Nå er jeg personlig liberalist, eller noe sånt. Jeg tror ikke på gratis penger, og mener vel at "multikulturen" får finansiere seg selv. Geir Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 Spesielt når det er så mye gratis penger å få i disse utopiske multikultur landene eller hva ? Det må du nesten spørre zeebra om. Jeg vet ikke hva slags samfunn han tenkte seg i disse landene, bortsett fra at de skulle være multikulturelle... Nå er jeg personlig liberalist, eller noe sånt. Jeg tror ikke på gratis penger, og mener vel at "multikulturen" får finansiere seg selv. Geir Ja, akkurat som når vi bruker noen prosenter av oljepengene våre til å finansiere flerkultur Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Ja, akkurat som når vi bruker noen prosenter av oljepengene våre til å finansiere flerkultur Det er ikke mitt valg. Men nå er mitt valg nokså uinteressant, siden jeg åpenbart tilhører en ideologisk minoritet. Geir Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Relativt monokulturelt. Idag er det masse spanjoler i f.eks Tyskland, og de er meget ivrige på å lære seg Tysk, og selv med så forskjellig kultur som Tyskland og Spania har, så er det tilnærmet like i kulturen og har få direkte kulturelle ulikheter. Så ja...Av en eller annen grunn får jeg inntrykket av at du hverken har vært i Tyskland eller i Spania Godt poeng med forskjellige nordmenn. Jeg vil si det er like store kulturelle forskjeller på en Østlending og en fra Nord Norge som det er på en Sørlending og en Tysker, faktisk større i første eksempel. Europa er egentlig rimelig monokulturelt, men en rik monokultur.For å gjøre det enda værre tør jeg påpeke at der innad i NordNorge (etc, etc) er enorme forskjeller. Faktisk vil du finne slike store forskjeller videre og videre nedover ettersom du deler opp landet i mindre og mindre grupperinger, helt til du kommer ned til å sammenligne naboer, og da vil du forhåpentlig innse at der ikke eksisterer noe slikt som en norsk kultur, faktisk er det høyt tvilsomt at det eksisterer noe slikt som kultur i det store og hele. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Godt poeng med forskjellige nordmenn. Jeg vil si det er like store kulturelle forskjeller på en Østlending og en fra Nord Norge som det er på en Sørlending og en Tysker, faktisk større i første eksempel. Europa er egentlig rimelig monokulturelt, men en rik monokultur.For å gjøre det enda værre tør jeg påpeke at der innad i NordNorge (etc, etc) er enorme forskjeller. Faktisk vil du finne slike store forskjeller videre og videre nedover ettersom du deler opp landet i mindre og mindre grupperinger, helt til du kommer ned til å sammenligne naboer, og da vil du forhåpentlig innse at der ikke eksisterer noe slikt som en norsk kultur, faktisk er det høyt tvilsomt at det eksisterer noe slikt som kultur i det store og hele. Det finnes vel en kultur, dvs ett kobbel av dem flettet sammen ifra alle tider og kanter. Så det å sette rammene for hva det er pr nå, for noe som er i kontinuerlig endring og utvikling, er jeg enig i blir en merkelig selvfornektelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå