Gå til innhold

Dette var grunnen til at Höegh Osaka gikk på grunn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Vekten av lasten var også lavere enn beregnet. Det ble ikke kompensert med ballastvann.
Dermed hadde skipet i virkeligheten et høyere gravitasjonspunkt enn planlagt"

I rapporten så står det at vekten av lasten var HØYERE enn beregnet, ikke lavere. Med lavere vekt på lasten ville gravitasjonspunktet vært lavere...

 

(Vekten av lasten over vannlinjen var høyere enn beregnet, og vekten av lasten under vannlinjen var lavere enn beregnet i følge tegningen på side 36. Totalt var reell fraktvekt 5% høyere enn beregnet).

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

"Vekten av lasten var også lavere enn beregnet. Det ble ikke kompensert med ballastvann.

Dermed hadde skipet i virkeligheten et høyere gravitasjonspunkt enn planlagt"

 

I rapporten så står det at vekten av lasten var HØYERE enn beregnet, ikke lavere. Med lavere vekt på lasten ville gravitasjonspunktet vært lavere...

 

(Vekten av lasten over vannlinjen var høyere enn beregnet, og vekten av lasten under vannlinjen var lavere enn beregnet i følge tegningen på side 36. Totalt var reell fraktvekt 5% høyere enn beregnet).

 

 

 

Beklager feilen! Den er rettet opp og skisse fra rapporten lagt ved artikkelen for å klargjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...