Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp, jeg skal på date for første gang i mitt liv

Anbefalte innlegg

Og jeg er 31. Tidligere har jeg bare vært ute med kjæreste, eller ute med knullekompiser.

Jeg tolker det i hvert fall som en date. Skrev til ei jente at hun er søt, åpent på Facebook, og så tok hun kontakt på meldinger. Skrevet med henne i nesten 4 timer, og så spurte hun om jeg vil treffe henne i morgen. Så det er hun som har vist mest initiativ så langt.

Traff henne ifjor, for nesten et år siden, og hun sier at hun husker meg (var et arrangement på et utested), men jeg tenker at hun egentlig er litt out of my league utseendemessig. Kanskje hun ikke husker meg så godt likevel, eller at hun er av en annen oppfatning. Jeg tenker uansett at her er det bare å gripe sjansen, være uredd og i hvert fall ikke rote vekk dette fordi jeg var for pinglete. Føler nesten at jeg har alt å vinne på å treffe henne, og forventer egentlig ikke at hun skal like meg.

Vi skal til noe i museumskategorien, som hun virket VELDIG interessert i. Mitt forslag, så heldig med den. Det er ikke gamle gjenstander, men en annen type sted. Får kanskje anta at vi skal spise også, i hvert fall hvis dette ikke går rett i dass. Jeg er egentlig veldig opptatt av at man skal betale for seg selv, men hun har sagt at hun har dårlig råd lenge før vi begynte å snakke om å treffes. Jeg vil likevel anta at hun har bedre råd enn meg, men det vet hun ingenting om. Er det ille å bare betale for min egen billett? Ser ikke helt for meg at hun vil betale for noe å spise hvis jeg først betaler for inngang til stedet, og jeg vil i hvert fall ikke hinte i den retning. Mat kan fort bli dyrere enn inngang også.

Men nesten viktigst av alt... Jeg har nok en tendens til å være veldig kompis med damer, og da bare dør det ut. Så jeg tenkte at jeg må gi henne en klem når vi treffes og at jeg kanskje burde ta litt lett og naturlig på henne (det blir fort litt klønete, haha) iløpet av tiden vi er sammen. Men hun sier selv at hun er litt nervøs (hun måtte drikke litt, altså ikke mye, pga nervene da jeg traff henne sist) og hun er ikke så glad i folkemengder. Så hun er nok litt mer redd og nervøs enn det jeg var klar over. Jeg oppfattet henne ikke slik sist, og hun virket heller ikke full. Samtidig er hun trygg nok til å foreslå at vi bare skulle sitte på kafé, før jeg foreslo at finne på noe annet. Er det da teit å spørre om jeg får en klem med et smil, eller skal man bare være selvsikker og gå for klemmen?

Noen tips og triks for en nybegynner? Jeg tror hun er rundt 23-24 hvis det betyr noe.

Anonymous poster hash: 19929...b83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du har en god og detaljert plan!  ;)

Ingenting galt med noe av det du tenker.

Hvis noe, så synes jeg du burde overlate mer til tilfeldighetene, og stole på at du er en sjarmerende kar med sunn fornuft.

Og snakke med henne om alt! Det er ingenting som er mer sjarmerende enn å 'innrømme' at du ikke vet helt hva som er riktig ang. billett, mat, osv. og med et glimt i øyet 'kommer ut med det'  :blush:

"Jeg gidder ikke at det skal bli noe kleint mellom oss, så hva synes du at vi gjør her..."

Ingenting er verre på en date enn at ting blir for 'stivt'!

Løst og ledig, og glimt i øyet er alltid best!

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Har ikke vært på markedet på 10 år selv, så jeg har egentlig ikke peiling og ville nok vært minst like spent og usikker på ting og tang som deg. Synes det var kjemperart å dra på date som 18-åring, og har ikke peiling på hva som forventes når man er rundt 30.

Men hadde det vært meg som var 31 og skulle på date med noen som er 8 år yngre, så ville jeg nok følt det naturlig at jeg betalte.

Jeg ville tross alt hatt 8 år mer enn henne i arbeidslivet, og burde i utgangspunktet hatt bedre råd enn henne.

Hadde i alle fall mistenkt at hun ville tenkt slik.

Ellers høres det ut som et deilig utgangspunkt å ha når man ikke har forventninger om at hun skal like en.

Litt som jobbintervjuer der man ikke regner med å få jobben.

Det er gjerne da det går best, siden man ikke er like nervøs og stotrete =)

Lenke til kommentar

Roe nervene før du drar, ta en øl mens du kler deg med favoritt musikken til deg og naboene på høy guffe.

Gi henne en klem og betal for billetten, spør om hun blir med på cafe/ koselig pub etter, eller bare en tur i området.

Ikke gjør det stivt/formelt, mer som et par kompiser på tur så ser dere hva som skjer videre.

Lykke til! :w00t:

Lenke til kommentar

Kle deg pent, vær renslig, vær lett til sinns, spør henne om familien hennes og andre ting som interesserer henne og vis at du bryr deg, prøv å le og smile mye, ikke vær for pågående eller inviter henne ut på ny date, men heller vær åpen om en mulig fortsettelse, fortell litt om dine verdier, hobbyer, familie, om du får mulighet, prøv å still opp for henne eller hjelpe henne, om muligheten byr seg kan du også prøve å være litt romantisk, eller prøve å gjøre en innsats som sådan.

Lenke til kommentar

Tusen takk for innspill. Fikk dessverre ikke lest noe av dette før jeg traff henne. Var sammen fra 13 til 16.

Praten gikk overraskende greit og vi fikk snakket om en av hennes største interesser, som er en felles interesse, og vi mener det samme om ting innenfor dette. Fikk tøysa litt med henne også, uten at jeg tror jeg overdrev. Klem var en selvfølge for henne, så det gikk fint.

Tenkte å sende en melding, men litt usikker på hva jeg skal skrive og når. Jeg er på jobb nå og det vet hun, så det haster ikke. Jeg vil heller ikke virke for ivrig. Forslag? Jeg vil i hvert fall få med at jeg vil treffe igjen, men samtidig ikke prøve å presse fram en ny date nå med en gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og jeg er 31. Tidligere har jeg bare vært ute med kjæreste, eller ute med knullekompiser.

Jeg tolker det i hvert fall som en date. Skrev til ei jente at hun er søt, åpent på Facebook, og så tok hun kontakt på meldinger. Skrevet med henne i nesten 4 timer, og så spurte hun om jeg vil treffe henne i morgen. Så det er hun som har vist mest initiativ så langt.

Traff henne ifjor, for nesten et år siden, og hun sier at hun husker meg (var et arrangement på et utested), men jeg tenker at hun egentlig er litt out of my league utseendemessig. Kanskje hun ikke husker meg så godt likevel, eller at hun er av en annen oppfatning. Jeg tenker uansett at her er det bare å gripe sjansen, være uredd og i hvert fall ikke rote vekk dette fordi jeg var for pinglete. Føler nesten at jeg har alt å vinne på å treffe henne, og forventer egentlig ikke at hun skal like meg.

Vi skal til noe i museumskategorien, som hun virket VELDIG interessert i. Mitt forslag, så heldig med den. Det er ikke gamle gjenstander, men en annen type sted. Får kanskje anta at vi skal spise også, i hvert fall hvis dette ikke går rett i dass. Jeg er egentlig veldig opptatt av at man skal betale for seg selv, men hun har sagt at hun har dårlig råd lenge før vi begynte å snakke om å treffes. Jeg vil likevel anta at hun har bedre råd enn meg, men det vet hun ingenting om. Er det ille å bare betale for min egen billett? Ser ikke helt for meg at hun vil betale for noe å spise hvis jeg først betaler for inngang til stedet, og jeg vil i hvert fall ikke hinte i den retning. Mat kan fort bli dyrere enn inngang også.

Men nesten viktigst av alt... Jeg har nok en tendens til å være veldig kompis med damer, og da bare dør det ut. Så jeg tenkte at jeg må gi henne en klem når vi treffes og at jeg kanskje burde ta litt lett og naturlig på henne (det blir fort litt klønete, haha) iløpet av tiden vi er sammen. Men hun sier selv at hun er litt nervøs (hun måtte drikke litt, altså ikke mye, pga nervene da jeg traff henne sist) og hun er ikke så glad i folkemengder. Så hun er nok litt mer redd og nervøs enn det jeg var klar over. Jeg oppfattet henne ikke slik sist, og hun virket heller ikke full. Samtidig er hun trygg nok til å foreslå at vi bare skulle sitte på kafé, før jeg foreslo at finne på noe annet. Er det da teit å spørre om jeg får en klem med et smil, eller skal man bare være selvsikker og gå for klemmen?

Noen tips og triks for en nybegynner? Jeg tror hun er rundt 23-24 hvis det betyr noe.

Personlig synes jeg date er pyton. Altså når man kaller det date. Det er nesten bedre å møtes som venner på en måte, og se hva som hender, slik at man får sjans til å bli kjent med hveandre først. Føler at ordet date, føles så høytidlig og virker så forpliktende ut dersom en skal gå på en date nummer 2.... Altså jeg synes det er bedre å begynne som venner og få bli godt kjent. 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Høres ut som det var en vel gjennomført første date. Nå er det bare viktig at du ikke havner i kompisrollen, men at du fortsetter å øke den fysiske kontakten. Etter min mening bør du ha kysset jenta i løpet av første date, og helst mot slutten. Hvis ikke må den komme på andre date. Og når skal du kysse henne? En huskeregel for meg var at når jeg begynner å tenke på om jeg burde gjøre det eller ikke, da er det riktig tidspunkt. Så lenge du merker kjemien selfølgelig. 

Personlig ville jeg sendt en melding etter den første daten, og skrevet noe ala "Hyggelig å få treffe deg på museet i dag :)".. Dette viser at du bryr deg, men det er fortsatt litt mystisk, siden du ikke legger alle kortene på bordet med en gang. Kan gjerne vente til dagen etter med oppfølgingen om å neste date, hvis hun ikke tar initativ selv etter meldingen du har sendt. 

I mitt tilfelle ville jeg invitert på en hjemmelaget middag, og gjerne noe god vin. Da løsner stemningen, og det blir personlig og intimt. Her er det enkelt å styre i hvilken retning du ønsker å gå. Sexen trenger heller ikke å komme allerede nå, men her ville jeg heller ikke ventet til lengre enn 3. date. Sex er en viktig faktor for å få en jente til å få følelser for deg. 

Det skal sies at dette er min oppskrift, og det er ikke nødvendigvis fasiten, men det funket for meg for noen år tilbake. Nå har jeg dame.

Lenke til kommentar

Høres ut som det var en vel gjennomført første date. Nå er det bare viktig at du ikke havner i kompisrollen, men at du fortsetter å øke den fysiske kontakten. Etter min mening bør du ha kysset jenta i løpet av første date, og helst mot slutten. Hvis ikke må den komme på andre date. Og når skal du kysse henne? En huskeregel for meg var at når jeg begynner å tenke på om jeg burde gjøre det eller ikke, da er det riktig tidspunkt. Så lenge du merker kjemien selfølgelig. 

Personlig ville jeg sendt en melding etter den første daten, og skrevet noe ala "Hyggelig å få treffe deg på museet i dag :)".. Dette viser at du bryr deg, men det er fortsatt litt mystisk, siden du ikke legger alle kortene på bordet med en gang. Kan gjerne vente til dagen etter med oppfølgingen om å neste date, hvis hun ikke tar initativ selv etter meldingen du har sendt. 

I mitt tilfelle ville jeg invitert på en hjemmelaget middag, og gjerne noe god vin. Da løsner stemningen, og det blir personlig og intimt. Her er det enkelt å styre i hvilken retning du ønsker å gå. Sexen trenger heller ikke å komme allerede nå, men her ville jeg heller ikke ventet til lengre enn 3. date. Sex er en viktig faktor for å få en jente til å få følelser for deg. 

Det skal sies at dette er min oppskrift, og det er ikke nødvendigvis fasiten, men det funket for meg for noen år tilbake. Nå har jeg dame.

hjeeeelp , skummelt. Det fins menn som jeg kunne tenke meg å bli mer kjent med, men tør ikke gå på en 2 date med de, for jeg er redd at de forventer kyss på andre daten. Men det betyr ikke at jeg ikke er interessert. Noen mennesker føler man for å bli bedre kjent med først. 

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg date er pyton. Altså når man kaller det date. Det er nesten bedre å møtes som venner på en måte, og se hva som hender, slik at man får sjans til å bli kjent med hveandre først. Føler at ordet date, føles så høytidlig og virker så forpliktende ut dersom en skal gå på en date nummer 2.... Altså jeg synes det er bedre å begynne som venner og få bli godt kjent. 

Ingen av oss kalte det date. Det er bare jeg som tolket det som en date. Dette er uansett et avsluttet kapittel, jeg har tydeligvis greid å spolere hele greia.

Lenke til kommentar

Å? Fortell.

Jeg sa at jeg ville treffe igjen, hun sa at jeg ikke er helt det hun ser etter og that's it. Kanskje det ble for vennskapelig, kanskje jeg ikke er kjekk nok. Virker som at hun synes at det bare var helt greit å henge med meg i 3 timer, men at det ikke var noen vits i å treffes igjen senere (hun har ikke sagt det, men det virker jo opplagt). Nå har vi null kontakt og jeg kommer heller ikke til å kontakte henne igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sånn er det jo ofte etter første gang man møtes. Er det ikke gjensidig ønske om å møtes igjen, er det bare å gå videre. Lykke til!

Lenke til kommentar

Før du går på date med en ny dame bør du jobbe litt med deg selv. Eneste grunnen til at du ikke er god nok for henne er fordi du mener det selv. Hadde du vært mer selvsikker og vært glad i deg selv ville hun falt for deg. Synd det gikk slik, men du har ærlig talt kun deg selv å skylde på.

Lenke til kommentar

Det er i hvert fall ganske bs. Du vet ingenting om hvordan jeg fremstod eller hva jeg tenker om meg selv.Anonymous poster hash: 19929...b83

Finnes så mange cocky idoter der ute at en blir helt vettskremt av og til.

Enkelte har så høye tanker om seg selv der de tror at så lenge de tror på det de selv sier så følger resten av sauene etter.

I realiteten blir de ledd av hos de fleste, og det selvsagt uten å vite om det selv.

Så aldri forvent noenting, hver deg selv, og så går det nok bra til slutt!

Husker når eg begynte å date igjen, var faen så nervøs at eg ikkje visste hvor eg skulle gjøre av meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mulig du overtenkte situasjonen litt. Planlegge alt som skal skje i løpet av daten osv. Prøv å vær litt mer spontan neste gang, jenter elsker spontanitet. Det jeg sikter til er at du er usikker på om du skal klemme henne med en gang, du tenker over om du skal være fysisk med henne, og du tenker over om du skal betale regningen eller ikke, det var sikkert mer du tenkte på som du ikke skrev også.

Det vil si at mens du er med henne tenker du på alle disse tingene, det dreper spontaniteten helt, og jenter liker deg ikke på grunn av logiske grunner, men av følelsesmessige grunner. Spontaniteten er det som skaper de positive følelsene, og alt virker mer naturlig når det er spontant.

Du sa også at du ikke forventet at hun kom til å like deg. Det er ikke så rart hun ikke vil fortsette å date deg, hvis du selv føler du ikke fortjener henne. 

Lenke til kommentar

Jeg kommer faktisk ikke på flere ting enn det jeg har nevnt som jeg tenkte litt på i forkant av treffet, og jeg føler virkelig ikke at jeg har overtenkt. Tenkte egentlig fint lite på slike ting mens jeg var med henne, og tror ikke at dette spilte noen rolle.

At hun ikke vil treffe meg igjen har neppe noen sammenheng med at jeg føler at hun har vært mer heldig med utseendet. Aldri følt at hun er bedre enn meg, men hun er penere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...