alfaninja1977 Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Hei. Min bil: Passat TDI 1,9 3B3 101hk 2004 Motorlampe begynnte å lyse, leste av feilmeldinger med VAG. - Feil på luftmassemåler - Feil på EGR ventil Bil drar minimalt i bakker, må kjøre i 3 for å holde 80, gikk fint i 4 gir tidligere. Må opp over 3000 omdreininger før den såvidt drar i førstegiret. Etter det går kjøring som "normalt" bortsett når den skal dra oppover. Leverte inn på verksted, deres diagnose: bytt Turbo....... Bytta turbo selv, fortsatt samme problem. Sjekket og rengjort EGR ventil, ser ok ut etter rengjøring. Fortsatt samme problem. Bytta luftmassemåler, da bilen ble helt koko. Begynte å spytte ut eksos i motorommet fra ett rør som kommer før turboen. Bilen hosta og harka, men kveltes av seg selv etter 10-20 sec. Satte tilbake gammel luftmassemåler, bil går som før, men motorfeil og redusert ytelse.... Bildet av røret som det begynte å ryke fra er vedlagt. Noen som har noen tips til hva i all verden som kan være galt her? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Muligens helt på jordet, men sjekk om du har en sensor som sitter i luftfilterkassen, eller på tilførselskanalen inn til denne kassen. Hadde en Audi A6 med lignende sympomer og feilmelding å mener å huske at det vare en sensorfeil. Lenke til kommentar
joka Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 (endret) tett katalysator edit: skrivefeil Endret 30. mars 2016 av joka Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Jeg ville prøvd dette først, selv om du har prøvd å bytte sensor. Typisk VAG er jo at flere sensorer trigger samme alarm Lenke til kommentar
Indian Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Jeg kjenner ikke bilen men skal det være en klemmer på det røret? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Yess, feilen på min A6 var i denne "Air Flow Sensor". Lenke til kommentar
alfaninja1977 Skrevet 30. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2016 (endret) Hei og takk for tilbakemeldinger. Luftmassemåler aka Air Flow Sensor som det heter så fint ble bytta med en helt ny. Bilen ble da helt ubrukelig, ref. masse eksos ut av "katalysator"? og etterfølgende kvælning.. Vil det da ha noen betydning om jeg rengjør den som allerede står I bilen? Snodig dog at den nye LMM gir ett symptom, mens den som står i gir ett annet... Mvh. Lykkelig Passat Eier. Endret 30. mars 2016 av alfaninja1977 Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Er jo noe som ikke stemmer angående den sensoren, da bilen oppfører seg slik. Er du 100% sikker du fikk rett type? kan vare feil på den nye også. Eller det er en annen sensor/giver som oppfører seg rart på grunn av signalet den får fra den sensoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå