Gå til innhold

Den store HTC 10 tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser sexy ut spesielt med den silhouette-looken bak, samt ser ut til å være det beste valget for oss som hører på mye musikk.

...men 7500kr er et ran. Savner dagene hvor telefonene kostet 5-5.5k, og ikke nesten like mye som PCen min. Lurer på hvor lenge vi må vi vente på at denne havner under 6000? :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser sexy ut spesielt med den silhouette-looken bak, samt ser ut til å være det beste valget for oss som hører på mye musikk.

...men 7500kr er et ran. Savner dagene hvor telefonene kostet 5-5.5k, og ikke nesten like mye som PCen min. Lurer på hvor lenge vi må vi vente på at denne havner under 6000? :p

Er nok den lave kronekursen sin feil det, trekker du fra 15-20% så er du jo der du skal...

Lenke til kommentar

Er det kommet ut noen tester som faktisk viser til at denne telefonen har bra lyd? Tenker da på ved tilkobling av hodetelefoner. Og ikke bare tester som skriver at den har god lyd bare fordi det står i spesifikasjonene at den har 24bit DAC..

Hvis jeg skal ha ny telefon så er dette en av grunnene til å gå for denne og ikke noe som er litt rimeligere..

Lenke til kommentar

Er nok ikke bare kronekursen eller dollarkursen. Man kan spare et par tusen kroner ved kjøpe Huawei som kan være like bra.

Prøver igjen :

Trekker du 20% fra 7500 kr koster telefonen 6000 Kr. dyrt men det er vel rundt der en toppmodell bør koste..

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har fått telefonen enda? Ser Komplett har fått den inn på lager.

Usikker på om de sender ut dog.

Komplett sendte min i går. Har sporet den som ankommet byen, så jeg har den nok i dag! O glede!!

Lenke til kommentar

Da har en av sidene som har sammenligningstester på batteritid lagt ut sin test:

http://www.gsmarena.com/htc_10-review-1434p3.php

Konklusjon: skuffende. HTC skryter selv av god batteritid, men de er langt bak f.eks samsung. På den annen side er den helt gjennomsnittlig sammenlignet med LG G5 (som også har skuffende batteritid).

Av en produsent som skryter av batteritiden hadde jeg forventet rundt 90 timer i GSMarena sin test, det er for så vidt helt ok med middels batteritid - men ikke når HTC påstår noe annet.

Ellers en meget god telefon, med litt for stiv pris.

Lenke til kommentar

Noen som vet om elkjøp har fått den inn på lager? Var der i går og der var det ingen htc 10 å se, men jeg ser at på nettsiden har set godt fra forhåndsbestilling til å bare legge den til handlekurven...

Lenke til kommentar

Da har en av sidene som har sammenligningstester på batteritid lagt ut sin test:

http://www.gsmarena.com/htc_10-review-1434p3.php

Konklusjon: skuffende. HTC skryter selv av god batteritid, men de er langt bak f.eks samsung. På den annen side er den helt gjennomsnittlig sammenlignet med LG G5 (som også har skuffende batteritid).

Av en produsent som skryter av batteritiden hadde jeg forventet rundt 90 timer i GSMarena sin test, det er for så vidt helt ok med middels batteritid - men ikke når HTC påstår noe annet.

Ellers en meget god telefon, med litt for stiv pris.

Synes det er helt tragisk at nye modeller ikke har ett batteri som holder minst en dag under tungt bruk.

Min LG G4 ligger i skuffen siden den garantert går tom for strøm i løpet av dagen, jeg trenger en telefon som kan brukes hele dagen.

Jeg kjøper ingen mobil mer som må lades i løpet av dagen, dette har heldigvis både  Samsung og Sony nå forstått det og de andre kommer nok etter.

Lenke til kommentar

GSMarena hadde en skuffende test denne gangen, da de pleier å være mer nøye. Ser ikke ut som de gadd å sette lysstyrken til en fast nit engang.

Stoler selvsagt alltid kun på Anandtech i disse sammenhengene.

81284.png

Tipper det ligger litt under Samsung Exynos, da det har vist seg at det er en veldig strømgjerring prosessor, men dobbelt så bra som G4 som jeg eier selv er greit.

Endret av Lunalotic
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antar det er flere enn meg som ikke kan fordra at "tilbaketasten" er på venstre side?

Syns det er sløvt av HTC at dette ikke er konfigurerbart.

Jeg fant en app som gjør det litt bedre i det minste. Den heter "Back button" å gir deg en liten transparent knapp, i valgfri høyde, på høyre side av skjermen. 

Håper dog det kan komme en oppdatering fra HTC, som gir oss et valg for de dedikerte knappene.

Endret av kjella80
Lenke til kommentar

Antar det er flere enn meg som ikke kan fordra at "tilbaketasten" er på venstre side?

Syns det er sløvt av HTC at dette ikke er konfigurerbart.

Jeg fant en app som gjør det litt bedre i det minste. Den heter "Back button" å gir deg en liten transparent knapp, i valgfri høyde, på høyre side av skjermen. 

Håper dog det kan komme en oppdatering fra HTC, som gir oss et valg for de dedikerte knappene.

Du kan få on-screen knapper med root mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

Hva? Det er jo det eneste riktige, og noe de aller fleste produsenter har! Også en av grunnene til at jeg ikke liker Samsung.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

GSMarena hadde en skuffende test denne gangen, da de pleier å være mer nøye. Ser ikke ut som de gadd å sette lysstyrken til en fast nit engang.

Stoler selvsagt alltid kun på Anandtech i disse sammenhengene.

81284.png

Tipper det ligger litt under Samsung Exynos, da det har vist seg at det er en veldig strømgjerring prosessor, men dobbelt så bra som G4 som jeg eier selv er greit.

GSMArena setter lysstyrke til 200nits i sine tester - og web browse testen hos gsm arena holder den lenger enn hos anandtech.

men sammenlignet med SGS7 - spesielt med exynos er forskjellen ganske stor hos gsmarena.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...