rozon Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Selger oppgir i annonsen "1 eier". Under samtale er det kun snakk om 1 eier og at bilen var et dødsbo. Tok meg en epost til Vegvesenet og fikk liste over eiere til bilen og viser seg at samme firma solgte denne bilen mellom første eier til eieren som døde, i tillegg til et skifte i forbindelse med dødsboet. Altså har bilen hatt 2 eiere, og selger burde visst at han solgte samme bil 2. gang? Annonsen sier det følger med bagasjetrekk over "bagasjerommet". Det kom ikke frem at dette ikke fulgte med før jeg skulle hente bilen. Mangel? Annonsen sier komplett servicehistorikk, og dette er en Mercedes så det er ikke gode gamle servicebøker lengre, men en online servicebok hos Mercedes-Benz. Flere ganger mens vi snakket med selger ble dette sagt at denne var elektronisk og derfor ikke et hefte jeg kunne se. Etter kjøpet svippet vi innom Bertel O. Steen (merkeverksted) og fikk ut servicehistorikken (eller mangelen av sådan). Ved henvendelse til selger fikk vi en mengde PDF dokumenter som skulle være service, men så langt jeg kan se er det kun snakk om oljeskift. Er dette en mangel? Nøkkel til avtagbart hengerfeste manglet. Greit nok, kostet 500 kroner og 1 dag venting å kjøpe dette fra BOS. Mangel eller ikke? Spørsmålet her er hvorvidt noe av dette regnes som mangler i forbindelse med bruktbilkjøp fra firma? Å "ta opp" manglende service så jeg er ajour vil koste meg 15-20.000,- på en bil til 180.000. Et eksempel på ting som ikke er gjort er skifte og flushing av automatgir olje. Tar ikke med navn på firma som selger da dette ikke er relevant for saken. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Sørg for å ha kopi/utskrift av annonsen. Det er mange mangler her ja, og høres ut som du har en god sak. JEg hadde krevd heving av kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå