FranZe Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Ja, har noen spørsmål angående den hjemmesentralen der, Zyxel P-2812. Helt frem til oppdateringen Altibox hadde i mars har det fungert helt greit. Har hatt AP'er koblet til også. Men det skjedde noe merkelig etter oppdateringen. Hastigheten på AP'ene gikk betraktelig ned. Før kunne jeg få full hastighet på AP'et 100/100, men nå får jeg bare rundt 30/100. Har forsøkt å koble ut bro-modus å tilbake igjen men uten endringer. Får jo bedre om jeg bruker AC68u som media bridge mot hjemmesentralen, som jeg for tiden gjør men det er lite praktisk. Kan jeg bare koble ut hjemmesentralen og erstatte den med AC68u? Er det så enkelt som det? Vi har 3 tv'er koblet til hjemmesentralen. Om jeg kobler ut hjemmesentralen og kobler til Asusen og kjører Internet på port 1 og 2 og Tv på 3 og 4. Går inn i Asus'en under IPTV og setter ISP til Manual, 102 på Internet og på port 3 og 4 setter jeg 101. Aktiverer Multikast alternativene som er der. Har jeg forstått det riktig og er det noen som har forsøkt dette? Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 29. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2016 Har lest en del om det Men er du sikker på at TV biten fungerer? Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 29. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2016 Takker Holder routeren til 3 husstander så lenge en setter opp AP'er eller skulle jeg hatt en bedre en? Vet ikke hvor mye TV biten krever. Nå har det vært nok tull en periode og vil helst sette det opp å slippe å tenke på det mer, sunt at det går litt tid her i alle fall kjenner jeg. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Har ikke den routeren, så vanskelig å si.. Prøv deg fram! Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Forsøkte meg i dag uten hell Men en ting lurer jeg på, hvordan setter jeg 102 på internet? Får satt 101 på port 3 og 4, men det er ingen alternativ for internet der. Har siste Merlin Build. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Hæ? Skal være input boks for internet der! Ta et bilde og post her... Skal se sånn ut: Endret 31. mars 2016 av ChrisCo Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Da skjønner ikke jeg noe.. Internet feltet skal være over LAN port 4, som vist på illustrasjons bildet jeg postet.. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Ja. Men kan nå flashe til en annen og se om det bedrer seg Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Ja du kan prøve.. Men kan ikke skjønne at det skal være fjernet i siste Merlig versjon.. Kvittet meg med min AC66 med siste Merlin build for et par uker siden, og der var Internet feltet intakt.. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Gikk en FW tilbake, da dukket den opp. Kan jo være det hadde skjedd noe feil hos meg når jeg flashet til den nyeste Merlin, ikke vet jeg, men nå får det være slik Får se når jeg forsøker å gjøre dette igjen for jeg forsøker med en annen hjemmesentral først Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Dropp hele hjemmesentralen! Er ikke noe vits i å ha den der hvis du har mediakonverter.. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Det er det jeg skal. Men skal teste i ett annet hus som har samme type hjemmesentral først, med tanke på at jeg vil ha minst mulig nede-tid her. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Du får ikke noe nedetid annet enn flytte av kabel fra HS til Asus... Endret 31. mars 2016 av ChrisCo Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 Strålende Dette er trådløst og routeren står i etasjen over. Har nesten aldri sett 90 tallet tidligere og da har jeg kjørt kabel. AP'et får også full skuv. Nå er jeg fornøyd. Håper tv fungerer slik det skal, det har jeg ikke fått sjekket ennå. Får vel høre hvis det ikke fungerer regner jeg med. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 Du får ikke noe nedetid annet enn flytte av kabel fra HS til Asus... Er det en grunn til at jeg bare får 100mbps på lan portene? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Ja, fordi dekoderne dine ikke støtter mer enn 100Mbit/s... Ikke noe å bry seg om... Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 Ja, fordi dekoderne dine ikke støtter mer enn 100Mbit/s... Ikke noe å bry seg om... Lan 1 har ingenting med tv dekoderen å gjøre i det hele tatt. Der kjører jeg ett AP som støtter 1000. Hvorfor skal jeg ikke bry meg om det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå