Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløst internett til data party?

Anbefalte innlegg

Detaljer på http://www.dlink.com.au/products/wireless/ (om ANT24-2100 antennen):

21 dBi, Outdoor, High Gain Directional Grid, up to 10km

Med økende avstand går gjerne hastigheten på 802.11 samband ned, men hey: selv 1Mbps er konge i forhold til ikke.no internett i det hele tatt!

Jeg gjetter på at dette vil fungere!

timtowtdi

Endret av timtowtdi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er få som har utalt seg her, som virker som dem virkelig har peiling, eneste var vel blunder som hadde peil.

synd med tsunamien, leiter etter noe ligende selv, som om du vet om noen billige forhandlere av sånn utstyr, så pm meg =)

Tilbake til topic:

Med 2 19dbi antenner, og 2 dlink ap900 bokser,så sendte vi 600kb/sec over 7-8km, de boksene sender med 100mw da, så de er litt ekstreme, synd dem bare er 11b, men du får kjøpt noen billige linksysbokser til rundt 1k stk, som kan "hackes" og du kan stille dem opp til 84mw.

2 av dem og 2 19dbi antenner skulle holde lenge til en 20mbit over 2.4 km. du må regne ca 3k per side, 1k til punkt, 1200 til antenne og resten i kabler som dessverre er ganske dyre.

Per i dag opperer jeg med buffalo utstyr og hyperlinktech antenner, disse syns jeg funker utmerket =)

og skal du ha noe som funker, hold deg unna dlink. det ER forskjell på utstyr, stor forskjell, så det kommer an på om du vil ha noe som funker eller ikke. kan anbefale buffalo, linksysen er under testing akkurat nå, men det virker lovende, forøvrig er www.wlansupply.no en grei side å bestille fra =)

Lykke til, har du fri sikt, skal det være 0 problem å få en fin link, kansje du skulle invistert i 108mbit kort og base ? kunne vært morro å høre åssen speed de er gode for å levere =)

Mvh Rolf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...