burrebever Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Hei, Har fått byttet til Canal Digital sin nye dekoder. Noen som vet hva "RF Out" blir brukt til? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Slike utganger er vanligvis ment for å koble til en TV. Dekodere bygges for bruk i mange forskjellige settinger. Ofte har man et kabelnett med både analoge og digitale kanaler. Da kan kabelen plugges direkte til en analog TV. Og når man da i tillegg har en dekoder på kabelen, så er det bedre å koble TV til en slik utgang istedet for å sette inn en splitter (en T-kontakt) for å fordele signalet. Men nå lages det antagelig ikke TV med analog tuner lenger, det er utgående teknologi. Lenke til kommentar
burrebever Skrevet 29. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2016 Slike utganger er vanligvis ment for å koble til en TV. Dekodere bygges for bruk i mange forskjellige settinger. Ofte har man et kabelnett med både analoge og digitale kanaler. Da kan kabelen plugges direkte til en analog TV. Og når man da i tillegg har en dekoder på kabelen, så er det bedre å koble TV til en slik utgang istedet for å sette inn en splitter (en T-kontakt) for å fordele signalet. Men nå lages det antagelig ikke TV med analog tuner lenger, det er utgående teknologi. Jeg håpte på at dekoderen kunne fungere som en "T-splitt". Tanken var at dekoderen gir meg tilgang til T-We funksjonene og TV'en gir TV siden jeg har kortleser i den. TV'en har inngang for RF og coaxial (main og sub). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Ja, den er en T-splitt. Men skal ikke si sikkert om RF-out har alle kanalene. Prøv. Men vil T-We fungere uten kort? Det er vel mest hensiktsmessig å bruke kun dekoder. Lenke til kommentar
burrebever Skrevet 29. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2016 (endret) Ja, den er en T-splitt. Men skal ikke si sikkert om RF-out har alle kanalene. Prøv. Men vil T-We fungere uten kort? Det er vel mest hensiktsmessig å bruke kun dekoder. Skal prøve. Har kort til begge deler, men om jeg må betale for begge deler gjenstår å se hva CD sier. Grunnen til at jeg vil beholde kortleseren i TV'en er for jeg liker godt menyen og hurtigheten til TV'en. Og signalet slipper å gå gjennom en dekoder først. UPDATE: "RF Out" på dekoderen fungerer som en "T-Splitt". Endret 30. mars 2016 av burrebever Lenke til kommentar
NULL Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Ja, den er en T-splitt. Men skal ikke si sikkert om RF-out har alle kanalene. Prøv. Men vil T-We fungere uten kort? Det er vel mest hensiktsmessig å bruke kun dekoder. Nei, vil ikke fungere uten kort med T-We-tjenestene. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Har kort til begge deler, men om jeg må betale for begge deler gjenstår å se hva CD sier. Grunnet avtale borettslaget har med CD har jeg en T-WE som aldri brukes. Jeg har istedenfor et eget kort i tv'n. Jeg har ny nok tv til at jeg kan koble til en harddisk og bruke den som PVR så nå trenger jeg iallefall ikke boksen. Må uansett betale ekstra for kortet i tv'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå