bleidd Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg har en 52/24/52 brenner fra MSI, ca ett år gammel. Ikke denne fra Komplett, men sikkert modellen før den (litt mer avlange knapper). Har prøvd litt forskjellige platemerker nå, men ikke funnet noen som faktisk tar 52x enda (annet enn den som fulgte med..) Verbatim cdr går bare i 24x faktisk. Noen andre går 40 eller 48. Alle jeg prøver er merket med 52x. (48 er jo forsåvidt greit nok, men har man 52 så har man 52 ) Er det noen som har samme brenner, og som vet hvilke(t) merke® den klarer i 52x? På forhånd takk! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 jeg har aldri sett cd-r plater som er sertifisert for så mye.... du sparer vel ikke så mye i sekunder på en cd fra 48x -> 52x uansett....... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 jeg har aldri sett cd-r plater som er sertifisert for så mye.... du sparer vel ikke så mye i sekunder på en cd fra 48x -> 52x uansett....... Sant nok, 48 er jo nesten 52, menmen... Skulle da gått an å utnytte den maks. Det står jo om flere sekunder her, mann!! Tid er penger, som Skrue her kanskje ville sagt Uansett, her på Komplett har de jo et par merker som er 52x... Lenke til kommentar
nogard Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 jeg har eproformance plater sertifisert for 52 x og oppnår den hastigheten også Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 nåh... har en LG 52x brenner som er noe sær når det gjelder platevalg. Noname 52x plater brenner den opp til i underkant av 40x på, for så å hoppe ned til 24 og bli stående der til akten er over (register key til nero som viser faktisk brennehastighet hele tiden). verbatim plater og imation plater har den derimot ingen problemer med. har også vært borti at enkelte plater må brennes i f.eks disc at once eller disc at once\96 for å oppnå høy hastighet. (Woho! post nr. 500) Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 (register key til nero som viser faktisk brennehastighet hele tiden) Hvordan var det man gjorde dette nå igjen? Syns ikke det er så veldig lett å søke på forumet lenger :grine: Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Glem det. Fant dette: HKEY_CURRENT_USER\Software\Ahead\Nero - Burning Rom\Recorder\ShowSingleRecorderSpeed Set it to 1. Sometimes it doesn't take. If it doesn't, try burning a disc or simulating a burn, and then set it again while Nero is still running. Make sure you set the value in HKEY_CURRENT_USER, not HKEY_LOCAL_MACHINE. Setting it in HKEY_LOCAL_MACHINE will cause the values to reset to 0 in both hives whenever you run Nero and prevent the speed from displaying in real time. Hvis DWORD Value'n ShowSingleRecorderSpeed ikke eksisterer, så bare lag den! Det funka fett hos meg. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 jeg har aldri sett cd-r plater som er sertifisert for så mye.... du sparer vel ikke så mye i sekunder på en cd fra 48x -> 52x uansett....... Du vil ikke spare noe serlig fra 40x-52x. Grunnen er meget enkelt, ved 40x har cd-platen en rpm på ca 8000. Det er kun helt i slutten av platen du vil hente noe. Sett brenner din på 32x brenn en fil på ca 700MB, ta tiden. Gjør det samme med 48x eller større. Da vil du se hvor lite du sparer på å ha en brenner på 40x eller mere. Er derfor eg bare har min gamle 12x brenner som brenner en plate på ca 6-7min ca 650MB. Det som skjer med en brenner er at det beste er å kunne brenne uten noen form for stopp. Så i de fleste tilfellene er det best å bruke 24x til 32x. Da brenner du mest sannsynlig hele plate uten at du for buffer under run. Det er i starte av cd-r platen som er det mest kritiske punktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå