LoveAmiga Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Benchmarking betyr å måle seg mot tilsvarende produkter fordi et tall på antall bugs er mer interessant om man vet hvordan sammenliknbare produkter gjør det. Derfor er Android relevant. Jeg som apple-bruker blir vel ikke mer fornøyd fordi noen andre har andre har andre problemer? Er jo som jeg skulle tatt med bilen min på et merke-verksted og de hadde begynt å prate om feilene til et annet bilmerke. 1 Lenke til kommentar
jofa Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Nå ble jeg overrasket. :-P LOL! Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Har skummet gjennom tråder som omhandler billige telefoner og dyrere android-modeller, og de har bugs de også. Enten mobilen er for treg til å ta bilder gjennom Snap eller lignende. Selv dyrere Samsung har sine feil. Så det er nok ikke bare eplet som har trøbbel. Men når de har problemer... Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Har skummet gjennom tråder som omhandler billige telefoner og dyrere android-modeller, og de har bugs de også. Enten mobilen er for treg til å ta bilder gjennom Snap eller lignende. Selv dyrere Samsung har sine feil. Så det er nok ikke bare eplet som har trøbbel. Men når de har problemer... At en mobil er "treg å ta bilder gjennom Snap" er ikke en bug. At alarmen slutter å funke eller at linker krasjer og låser hele mobilen, det er langt mer alvorlig og får store konsekvenser. Synes det har vært mye bug med Apples oppdateringer de siste årene, hva er det de holder på med? Ingen internkontroll? Ei venninne kommenterte da jeg oppdaterte S7 Edgen min: "Du må jo ikke installere oppdateringen med en gang! Jeg venter alltid minst tre uker!" Hun er iPhone-bruker. Så ille har det altså blitt. Apple trenger å styrke QA-avdelingen gitt. 2 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 (endret) Den store forskjellen hos Apple (ift alle andre systemer) er at utrullingen er til alle med en gang. I stedet for at oppdateringer drypper sakte sakte ut til en og en produsent, teleoperatør, nasjon og modell slippes nytt OS til alle på én gang og ca. halvparten av alle brukerne oppdaterer på en uke. Det er rett og slett en fullstendig annen verden enn alle konkurrentene lever i, og gir null mulighet til å fikse ting etter at de første testmarkedene har fått (og uten at det blir avisoppslag). Jeg tipper Apples QA-avdeling er top notch, men at dette er det beste det går an å få til og fortsatt slippe noe som helst. Endret 30. mars 2016 av Audun_K Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Jeg tipper Apples QA-avdeling er top notch, men at dette er det beste det går an å få til og fortsatt slippe noe som helst. Tipping er ikke din sterke side 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Nei, men jeg releaser software til mange brukere hver uke og forholder meg veldig mye til QA, så la meg si at "alt tilsier at Apples QA-avdeling er top notch". Det finnes simpelthen ingenting å sammenlikne situasjonen på iOs med, så hva som er "normalt" av bugs er vanskelig å si. Det som er helt sikkert er at ingen noensinne vil finne alle bugs før de slipper, og jo flere brukere jo tidligere finner de alle mulige obskure ting. (Ikke for det, Apple har sluppet ut noen merkelige greier innimellom de også, ting de burde funnet. Men det gjør alle.) Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Nei, men jeg releaser software til mange brukere hver uke og forholder meg veldig mye til QA, så la meg si at "alt tilsier at Apples QA-avdeling er top notch". Det finnes simpelthen ingenting å sammenlikne situasjonen på iOs med, så hva som er "normalt" av bugs er vanskelig å si. Det som er helt sikkert er at ingen noensinne vil finne alle bugs før de slipper, og jo flere brukere jo tidligere finner de alle mulige obskure ting. (Ikke for det, Apple har sluppet ut noen merkelige greier innimellom de også, ting de burde funnet. Men det gjør alle.) Nå kan man jo også argumentere for at det er positivt å slippe oppdateringer i "små drypp". Jeg er ikke helt enig i metodene som blir brukt i dag, men det har noe for seg å slippe oppdateringer for en mindre gruppe i begynnelsen (1 måned før eller noe slikt) slik at mer alvorlige feil rammer færre folk. Mener å huske at HTC for eksempel slapp oppdateringer først til den Skandinaviske utgaven av telefonene deres ettersom dette var en grei størrelse brukere å teste på (Ikke ufrivillig test selvfølgelig, da de fleste oppdateringer er valgfri). Når det gjelder det å sammenligne Android vs iOS så lar det seg ikke gjøre. Android er et OS som er installert på utallige forskjellige enheter som har uendelig mange variasjoner i oppsett, iOS på den andre siden har kun et lite knippe enheter som Apple har full kontroll over på alle måter. Om man ser slikt på det så burde Apple vert langt bedre på å luke ut bugs enn de har vert til nå. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 http://iphone.appleinsider.com/articles/16/03/30/ios-93-apples-most-stable-new-release-in-years-app-analytics-firm-finds 9.3 ser ut til å være en veldig stabil release. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 http://iphone.appleinsider.com/articles/16/03/30/ios-93-apples-most-stable-new-release-in-years-app-analytics-firm-finds 9.3 ser ut til å være en veldig stabil release. "most stable new release in years" kan jo også bety at det var mye verre før... Dessuten er jeg sjokkert over at Apple flere ganger daglig maser om at jeg må oppgradere til iOS 9.3 - en OS-versjon de nå innrømmer har svakheter, att på til. De maser og maser, og spør om jeg vil oppgradere nå eller i natt. Jeg svarer nei takk, men så er det på'an igjen med det samme maset. Går det ikke an å slippe denne evinnelige egen-reklamen for Apples nye iOS-versjon hver gang jeg slår på iPaden? Det er tydelig at Apple begynner å bli desperate - iPad-salget har jo ikke vært noe å skryte av i det siste -, men et visst minimum av anstendighet burde man jo kunne forvente. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Når det gjelder det å sammenligne Android vs iOS så lar det seg ikke gjøre. Android er et OS som er installert på utallige forskjellige enheter som har uendelig mange variasjoner i oppsett, iOS på den andre siden har kun et lite knippe enheter som Apple har full kontroll over på alle måter. Om man ser slikt på det så burde Apple vert langt bedre på å luke ut bugs enn de har vert til nå. En selvfølgelighet egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg