Gå til innhold

[Løst] Hvilken skjerm skal jeg velge? Hovedsakelig til spill.


Anbefalte innlegg

Det er såå mange skjermer å velge i mellom, så trenger litt hjelp fra dere. Alle skjermer har reviews som går i mot hverandre og det er umulig å vite hvem man kan stole på.

 

Mens jeg venter på at nye GPUer skal slippes og avventer med å kjøpe PC så tenker jeg å kjøpe en monitor som kan brukes til Xboxen, og så i ettertid brukes som skjerm #2 til PC. Skjerm #1 kommer til å bli en 1440p 21:9 skjerm med IPS panel (både for grafisk design og litt gaming). Da tenker jeg kanskje at denne kan være en 1080p LED-skjerm med lav responstid mer rettet mot gaming.

 

Pris: Forhåpentligvis ikke mer enn 3k, men kan strekkes til 3500 om man får mye mer for pengene. Gjør ingenting om den koster rundt 2000 om den gjør samme nytten.

Oppløsning: 1080p er det jeg trenger. Xboxen klarer ikke mer, og orker ikke la en skjerm oppskalere heller. Skjerm #1 kommer til å ha høyere oppløsning.

 

Størrelse: Tenker at 24" burde holde. 27" hadde vært digg det også, men kanskje blir litt for stort med tanke på at det bare er 1080p. Vil ha en grei pixeltetthet.

Bildefrekvens: I utgangspunktet trenger jeg ikke mer enn 60hz da Xboxen ikke klarer mer enn det. Og PCen jeg kjøper kommer nok ikke til å klare 144fps heller så hvis jeg skal ha 144hz så kommer jeg til å eventuelt trenge G-sync/freesync for bildefrekvenser mellom 60 og 144.
 

Så, med dette i hodet så har jeg funnet fram noen kandidater. Vanskelig å vite hvilke reviews man skal stope på.

 

Phillips 24" LED 242G5DJEB (Ble anbefalt av noen som har den)

 

 

BenQ 24" 3D LED XL2411Z (Ser at denne har blitt anbefalt av flere, men 144hz uten G-sync er vel ingen vits for meg, og 3d-funksjoner er heller ikke ønsket).

 

AOC G2460PG (Denne har G-sync, som gjør at jeg kan utnytte de ekstra bildene i sekundet når jeg kobler til en PC (blir nok NVIDIA-kort uansett).

Hvis det er en 27" med IPS panel som fungerer like bra til gaming som bilderedigering/design så vil jeg gjerne hatt en slik. Noe lignende denne Asus MX279H for eksempel. 


Er en av disse noe å gå for eller har dere andre forslag? Burde jeg se etter G-sync eller må jeg opp i pris da? Kan 27" være godt nok for 1080p eller tar jeg rett i å gå for 24"?

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville uten tvil gått for BenQ xl2411z. Har den selv(2411T, nesten helt identisk) og synes den har ekstremt gode farger til å være TN, pluss 144hz.

Aoc skjermen du nevner har jeg også hatt 2 av. Det var feil med g-syncen på begge, og fargene/bildet generelt på denne skjermen var helt grusom i forhold til benq. Føltes som en skjerm til 500 lappen. Styr unna!

 

Med benq skjermen har du muligheten til å gå 144hz, og det er en million ganger bedre enn 60hz. Å gå fra 60-144hz er som å gå fra hdd til SSD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...