norrick Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) den ser bra ut..men gir den virkelig det den lover? Som sagt så er denne PSU'en 100% lik Fortron/Source og kvaliteten er akkurat sådan. Denne PSU'en har en god del tester bak seg og alle reviews'ene jeg har lest så kommer den meget godt ut, den yter mer enn det den lover og det er noe som er sjeldent på PSU fronten. Dette er absolutt en av de beste på markedet og jeg har ingen problemer med å anbefale den. Jeg ser at det er noen som anbefaler MIST PSU'en som er helt lik AOpen og Fortron/Source, eneste forskjell er viften/turtallsregulatoren og pris... Endret 23. november 2003 av norrick Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 den ser bra ut..men gir den virkelig det den lover? Jeg ser at det er noen som anbefaler MIST PSU'en som er helt lik AOpen og Fortron/Source, eneste forskjell er viften/turtallsregulatoren og pris... Og prisforskjellen tilsvarer omtrent akkurat kostnaden av en 12" papstvifte Lenke til kommentar
Gef Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Jeg ser at det er noen som anbefaler MIST PSU'en som er helt lik AOpen og Fortron/Source, eneste forskjell er viften/turtallsregulatoren og pris... Hvis kjølingen på MIST og Aopen PSU'ene er dårligere enn på forton/source PSUen, gir MIST og Aopen dårligere strøm, de blir også mer ustabile! En PSU med 350W og med god kjøling, gir stabil strøm! en PSU med 350W med dårlig kjøling, gir ustabil strøm. Endret 23. november 2003 av Gef Lenke til kommentar
norrick Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Hvis kjølingen på MIST og Aopen PSU'ene er dårligere enn på forton/source PSUen, gir MIST og Aopen dårligere strøm, de blir også mer ustabile! En PSU med 350W og med god kjøling, gir stabil strøm! en PSU med 350W med dårlig kjøling, gir ustabil strøm. AOpen og forton/source er 100% like, samme print, samme chassi, samme komponenter, samme kjøleribber og samme vifte. Jeg har åpnet begge 2 så det vet jeg med 100% sikkerhet. MIST'en er jeg heller litt i tvil om siden disse er ytterligere modifisert for å tilpasse støynivået. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg har en Q-tec 400W PSU i "reserveboksen" min, den har jeg ingen problemer med. Har også en Enermax 360W Silent Series. den har begynt å bråke en del, så den bytter jeg ut med en F/S 350W. Har ikke hatt problemer med noen av PSU'ene over, men jeg har hatt en 300W Chieftech PSU, den røyk etter 3 uker :/ sikkert bare en produksjonsfeil, for jeg har hatt en hel haug med Chieftech PSU (de som følger med kabinettene), og de har vært stabile og pålitelige de! Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Hvis kjølingen på MIST og Aopen PSU'ene er dårligere enn på forton/source PSUen, gir MIST og Aopen dårligere strøm, de blir også mer ustabile! En PSU med 350W og med god kjøling, gir stabil strøm! en PSU med 350W med dårlig kjøling, gir ustabil strøm. AOpen og forton/source er 100% like, samme print, samme chassi, samme komponenter, samme kjøleribber og samme vifte. Jeg har åpnet begge 2 så det vet jeg med 100% sikkerhet. MIST'en er jeg heller litt i tvil om siden disse er ytterligere modifisert for å tilpasse støynivået. Tja, MIST har jo byttet vifte i henhold til Fortron sine undersøkelser, så den burde duge, men Chill Innovation har vel en enda svakere papstvifte enn MIST igjen, og den er i følge Microplex for svak når psu'en kjører på max load. Lenke til kommentar
pettmic Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Jeg ser at mange foreslår Forton\source 350W. Men Forton\source har jo også gitt ut en PSU på 300W. Hvor mye strekker en 300W til? Jeg skal ikke ha noe særlig neonlys. Bare 1 eller 2. Jeg skal heller ikke ha noe spesielt ekstra stæsj... Er det da virkelig nødvendig med 350W? Petter Lenke til kommentar
norrick Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg ser at mange foreslår Forton\source 350W. Men Forton\source har jo også gitt ut en PSU på 300W. Hvor mye strekker en 300W til? Jeg skal ikke ha noe særlig neonlys. Bare 1 eller 2. Jeg skal heller ikke ha noe spesielt ekstra stæsj... Er det da virkelig nødvendig med 350W?Petter Du kan kjøpe en 300W i dag men i morgen kommer du sikkert til å trenge en 350W. PSU'en bør være klargjort til morgendagens utstyr og er det en ting som er sikkert så er det at morgendagens utstyr kommer til å bruke mere strøm (spes. CPU og høye hastigheter samt chipsettet og grafikkbrikken). Skal man klokke samtidig som man har en stabil maskin så bør man satse på en god PSU som leverer nok kraft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå