Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glem Q-tec. Disse PSU-ene er dårlige, og gir mye dårligere effekt. Trengte en kraftig psu til min pc, så jeg tenkte at en Q-tec 550W var mer en nok. Men der tok jeg skammelig feil. Har lært en ting: man får det man betaler for. Enermax-psu er bra saker. De leverer massevis med strøm.

Lenke til kommentar
Kjøp Forton/Source 350W ja :yes: den ble målt som 452W hos thg! Den er billig og støyer utrolig lite!

Eller du kan kjøpe 400W da, alt etter hvor mye penger du har, men den 350W PSU'en skulle holde ;)

Hva med Forton/Source 300W? Er den målt til mer enn 300W?

Endret av pettmic
Lenke til kommentar
Glem Q-tec. Disse PSU-ene er dårlige, og gir mye dårligere effekt. Trengte en kraftig psu til min pc, så jeg tenkte at en Q-tec 550W var mer en nok. Men der tok jeg skammelig feil. Har lært en ting: man får det man betaler for. Enermax-psu er bra saker. De leverer massevis med strøm.

Q-Tec er dritt ja, har hatt en som har kvelda selv. Tok med seg cd-rom'en på kjøpet.

Men Enermax (spes. 350W) har visst hatt høy returprosent den også, microplex har jo slutta å selge de pga. mange returer (etter eget utsagn, mistenker vel at det bare er komplett som har stjålet agenturet).

Når det gjelder denne Chill Innovation 350W'ern, er det ikke denne Microplex refererer til i produktteksten til MIST (Fortron) 350W, og sier at har for svak vifte når den belastes maksimalt, i følge Fortron sine tester ?

Lenke til kommentar

Når vi er inne på crappy PSU'er...

Hold dere LANGT unna alt som heter Zeck og SevenTeam. Spessielt Zeck er helt ubrukelig. Jobber på teknisk avdeling og vi bytter nesten daglig ødelagte Zeck PSU'er. SevenTeam har vært brukbare før, men i det siste har vi fått inn en masse helt nye maskiner som ikke vil starte grunnet defekt PSU.

Ellers kan jeg si jeg er godt fornøyd med min Fortron Source PSU, eneste er at strømkabelen satt veldig løst. Dette gjorde at jeg noen ganger skurdde av maskinen når jeg skulle plugge inn noe bak. Men dette er jo en gammel modell (2+ år) så satser på de har fikset dette i nye modeller?

Lenke til kommentar

Q-tec PSU'ene holder ikke hva de lover, jeg hadde selv et system som trengte oppgradering på PSU fronten og valget var den gang en Q-tec som på papiret skulle yte 350W.

Jeg hadde fra før av en 235W PSU som klarte å drive systemet men jeg synes den ble litt varm, jeg kjøpte en nye PSU og tenkte at dette var saker (350W var mye i den tiden)...

Men nei, maskinen ville ikke starte med Q-tec PSU'en rett og slett fordi den var alt for svak, den gode gamle 235W'ern var kraftigere.

Hvis du noensinne har sammenlignet innmaten på en Q-tec PSU mot kvalitets PSU'er så ser man lett forskjellen.

Når du holder Q-tec'en i handa så kjenner man det med en gang, den veier lite og har et utrolig svakt chassi.

Åpner du en slik en så blir man nærmest skremt over hvor dårlig innmaten er, her brukes det ekstremt dårlig trafoer, kjøleribber med liten flate og komponeter som står i stil.

Jeg sitter pr. idag med en Fortron/Source og den yter det den skal (pluss litt til), den er ekstremt støysvak med sin lavturtallsvifte (120mm).

Dette er den beste PSU jeg har prøvd til dags dato og jeg har ingen problemer med å anbefale den.

Fortron/Source PSU'ene er akkurat de samme som AOpen bruker og de kan man få kjøpt for en rimelig penge.

Se f.eks. på AOpen FSP350 60PN - strømforsyning - 350 watt som er 100% lik Fortron/Source. Eneste forskjell er pris, denne selges for kr. 496 hos IT-Butikken.

Endret av norrick
Lenke til kommentar
Ville heller kjøpt en Chieftech 360W

Det er faktisk en meget god PSU! Den koster ca. halvparten av fortron/sourcen og yter ikke deretter! Den yter bedre pris/ytelse enn fortron/source

P.S Norrick: Utdrag fra retningslinjene: "Avatarer skal ikke overstige 80*80 pixler, 6kb, animert eller være av støtende materiale. Bruker kan bli tatt fra muligheten til å vise avatar etter brudd på dette. Det er ikke tillatt med noen form for bilder i signatur, signatur skal begrenses i fysisk størrelse. Bruk for å gjøre den mindre.

Endret av shit89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...