AfterGlow Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Kinesiske Xiaomi slipper lekker, kurvet TV som blir svært konkurransedyktig på pris.Denne 65-tommeren med 4K-oppløsning blir skikkelig billig 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 (endret) 11000 eller 30 000 kr syns jeg ikke er særlig billig hvis det er hadde vært 8k så kanskje. Problemet det neppe er 4k dekoder så får kun håpe på displayport 1.3\HDMI v2 for 4k. Man burde få prosjektor + høytaller til den prisen der. Endret 29. mars 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Strato Skrevet 29. mars 2016 Populært innlegg Del Skrevet 29. mars 2016 Det er jo helt absurd å si LMH1. Det er klart det er billig når det koster 1/3 av normal markedspris. Det er greit å si at: "11.000kr er fortsatt mye penger for meg", men det betyr ikke at 11.000kr er dyrt.... Dersom du hadde fått tilbud om å kjøpe et hus til 5.000.000 som har en markedspris på 10.000.000 så er dette billig (selv om du ikke har råd til å bruke 5.000.000). Ting kan altså være billig selv om det er snakk om mye penger. 23 Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Blir bare mer og mer glad i Xiaomi. Hadde vært konge hvis de kom til det norske markedet. 3 Lenke til kommentar
janus88 Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 "Den kinesiske prisen er på bare 9000 yen".Ville det ikke vært mer passende at et kinesisk selskap oppgir den kinesiske prisen i kinesiske yuan, og ikke japanske yen? 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Det er jo helt absurd å si LMH1. Det er klart det er billig når det koster 1/3 av normal markedspris. Det er greit å si at: "11.000kr er fortsatt mye penger for meg", men det betyr ikke at 11.000kr er dyrt.... Dersom du hadde fått tilbud om å kjøpe et hus til 5.000.000 som har en markedspris på 10.000.000 så er dette billig (selv om du ikke har råd til å bruke 5.000.000). Ting kan altså være billig selv om det er snakk om mye penger. Full HD skjerm var også ganske så dyrt, når HD\Standard var vanlig. Vi husker denne: Glem 4K – i 2016 blir 8K den store snakkisen Snart får vi se LGs første salgsklare 8K-TV. Hadde Xiaomi prioritert dette ville vi hatt 8k skjermer før 2020. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Hadde de bare hatt en mindre smart modell til noen lapper mindre så hadde jeg kanskje kjøpt den. 2 Lenke til kommentar
El-moro Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 "Den kinesiske prisen er på bare 9000 yen". Ville det ikke vært mer passende at et kinesisk selskap oppgir den kinesiske prisen i kinesiske yuan, og ikke japanske yen? +1 juan Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Det er jo helt absurd å si LMH1. Det er klart det er billig når det koster 1/3 av normal markedspris. Det er greit å si at: "11.000kr er fortsatt mye penger for meg", men det betyr ikke at 11.000kr er dyrt.... Dersom du hadde fått tilbud om å kjøpe et hus til 5.000.000 som har en markedspris på 10.000.000 så er dette billig (selv om du ikke har råd til å bruke 5.000.000). Ting kan altså være billig selv om det er snakk om mye penger. Full HD skjerm var også ganske så dyrt, når HD\Standard var vanlig. Vi husker denne: Glem 4K – i 2016 blir 8K den store snakkisen Snart får vi se LGs første salgsklare 8K-TV. Hadde Xiaomi prioritert dette ville vi hatt 8k skjermer før 2020. Noen prioriterer 8K, noen prioriterer billigere 4K-skjermer. Det er vanskelig å se problemet, for den gjengse mann er en billig 4K langt mer nyttig enn en 8K i dag. AtW 3 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 For kort tid siden skrev dere i Tek en artikkel med overskriften "HDR er den største nyheten siden TV-en fikk farger". Hvordan ligger det an med HDR på denne TV-en fra Xiaomi? Lenke til kommentar
Minde281 Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 "Den kinesiske prisen er på bare 9000 yen". Ville det ikke vært mer passende at et kinesisk selskap oppgir den kinesiske prisen i kinesiske yuan, og ikke japanske yen? Det skal nok være det. 9000 japanske Yen er litt i underkant av 700 NOK. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 @LMH1:uansett hva du sier er ikke 11k dyrt for en 4k 65" tv i dag. Poengene dine er helt uvesentlige. 5 Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Hadde de bare hatt en mindre smart modell til noen lapper mindre så hadde jeg kanskje kjøpt den. - Må si meg enig der... Jeg vil ha en "dum"-TV. Med muligheten til å gjøre den smart på et senere tidspunkt, med en oppgraderings-boks. Men man må nok se langt etter noe slikt den dag idag. Synd, men sant... Monitorer er så sinnsykt dyre i forhold til TV'er på grunn av lav etterspørsel. 1 Lenke til kommentar
C64C Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 (endret) Etter at jeg nylig fikk meg 4K TV må jeg si at kvaliteten på TV-sendingene henger langt etter. Mange av sendingene/kanalene er elendige, enkelte "HD"-kanaler er bedre, og visse programmer aller best. Først når jeg setter på en 4K-video fra YouTube kan jeg få øy-gasme. Endret 29. mars 2016 av C64C Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Liten vits å sammenligne den med norske priser da den helt sikkert koster tett oppunder 20k her i landet hvis den i hele tatt kommer til Norge Lenke til kommentar
technobreath Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Hadde de bare hatt en mindre smart modell til noen lapper mindre så hadde jeg kanskje kjøpt den. - Må si meg enig der... Jeg vil ha en "dum"-TV. Med muligheten til å gjøre den smart på et senere tidspunkt, med en oppgraderings-boks. Men man må nok se langt etter noe slikt den dag idag. Synd, men sant... Monitorer er så sinnsykt dyre i forhold til TV'er på grunn av lav etterspørsel. Jeg var akkurat sånn selv - skulle ikke ha noen smart tv, skulle aller helst bygge dette opp selv. Så kjøpte jeg meg en samsung smart tv. Akkurat som jeg aldri kommer til å gidde å styre med manuell gear lenger så gidder jeg ikke å styre med alskens bokser for å oppgradere å lage smart . Ikke at jeg ikke kan kjøre manuelt, ei heller er problemet at jeg ikke kan lage smarte media system til mine dumme tv, men når det blir så enkelt som å få det smart og bra ut av boksen, så kan jeg prioritere ting . Dessuten er WAFen ekstremt mye mer fremtredende i en slik løsning . Ser poenget ditt med monitor vs tv da... Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Er generelt for skeptisk til kinesiske elektronikkvarer til at jeg tilbyr meg selv som forsøkskanin for denne tven. Sikkert helt greit det første året eller to. Så får man problemer på tredje året og må ringe kundeservice i Tsjingtsjong der de setter krav til flytende mandarin. Lenke til kommentar
TuxRacer Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Denne tv-en kommer ikke til å være tilgjengelig via noen offisielle kanaler før dette er på plass. Har du problemer med tv-en leverer du den på elkjøp hvor du kjøpte den eller sender den til komplett.... Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 - Må si meg enig der... Jeg vil ha en "dum"-TV. Med muligheten til å gjøre den smart på et senere tidspunkt, med en oppgraderings-boks. Men man må nok se langt etter noe slikt den dag idag. Synd, men sant... Monitorer er så sinnssykt dyre i forhold til TV'er på grunn av lav etterspørsel. Du oppsummerer det i den siste setningen. Jeg trenger ikke smart-TV selv. Jeg har både Chromecast og en egen PC koblet rett til TVn. Kjøpte nylig ny TV. Trodde ikke jeg kom til å bruke denne smart-funksjonen noe særlig, men dette er faktisk helt ok. Så lettvint å bruke at til og med mamma hadde forstått det! Jeg og mor representerer nok ytterpunktene hos den gjennomsnittlige konsument. Så for de fleste er dette greit å ha integrert. Men du sier du vil ha smart-TV. Bare at du vil kjøpe en dum en for så å kjøpe noe ekstra for å få den smart? Dette er nok fryktelig tungvint for den gjennomsnittlige konsument. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 (endret) Komisk hvordan 8k blir dratt inn i debatten som et argument. Selv 4k er ikke blitt standard på langt nær, 4k på en TV er enn så lenge totalt bortkastet da mesteparten av video, film og streaming ikke har støtte for denne oppløsningen, og da blir det tullete å dra inn 8k i debatten. På papiret så høres nok 8k flott ut, men realiteten er at det er lenge før dette blir noe standard. Selv kinoer her til lands kjører ikke over 4k i oppløsning. 8k blir enn så lenge en drøm for fremtiden. Endret 29. mars 2016 av 93MiChr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå