Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva er forskjellen på disse batteriene?

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen i praksis mener jeg.

Det er oppladbare batterier. Det grønne hører til i en solcelle lampe, og det hvite i et trådløst tastatur.

Er det samme type batterier? (lik størrelse fysisk)

På det står det 800 mAh, på det andre 2000 mAh. Betyr det at det med 2000mAh har bedre kapasitet?
Varer lenger?

post-12139-0-27155600-1459238889_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste forskjellen så vidt jeg kan se er at det hvite varer 2,5x lengre enn det grønne...

Det var det jeg håpet på. For da kan jeg få sånne til solcelle lampen, fordi de batteriene som er i den varer litt kort ser det ut som.

Lenke til kommentar

Før det er noe vist i å bytte batterier i solcellelampen, hvor mye lades batteriene av solcellene?

Er ikke noe poeng å sette i kraftigere batterier om batteriene du har i de nå ikke blir ladet helt opp av solcellene...

Ja du sier noe der.

Kjøpte en sånn som dette. Hoss Clas Olshon

Lot den stå avslått litt mer enn 2 døgn som beskrevet før jeg startet den. Har lyst som den skal i nesten en uke, men i går slo den seg av etter kort tid. Startet den på nytt og den lyste bare et kvarters tid og sloknet igjen. 

Vet ikke om batteriene ikke er helt ladet helt opp(skal prøve igjen, ladet dem i et ødelagt tastatur nå, ble fullaldet etter ca 10 min):

Lenke til kommentar

Det er jo ikke akkurat optimalt for solcellelamper i norge på disse årstider, lite lys på dagtid og den skal lyse lenge på natten når det er mørkt.

Men, om du har ett full-ladet 2000 mAH batteri vil det jo vare lengre før det går tom, men misstenker at den går i underskudd på strøm...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Får prøve llitt framover. Har to sånne på 2000mAH som jeg ikke bruker, skal se om jeg får tak i et til. Skal være 3 i lampen.

Eneste det var litt rart at de ble så fort oppladet (ca 10 min) hvis de var utladet. Opplading av utladede batterier har tatt sikkert en times tid før når de lades på den måten.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Nimh AA-batterier? 800 mAh er veldig lite.

Husk at du må gange volt med amperetimer (Ah) for å vite hvor høy kapasitet batteriene har. Disse har jo 1,2 v. mAh sier ikke noe i seg selv.

Hvis det som står stemmer (noe det ofte ikke gjør, særlig på billige kinabatterier) så er kapasiteten 0,96 Wh på det øverste og 2,4 Wh på det andre.

Nimh lades ikke opp på 10 minutter, så da er noe galt.

Lenke til kommentar

Husk at du må gange volt med amperetimer (Ah) for å vite hvor høy kapasitet batteriene har. Disse har jo 1,2 v. mAh sier ikke noe i seg selv.

Når begge batteriene er 1,2v kan man fint sammenligne mAH direkte, ikke noen grunn til å gjøre det mer avansert enn det er...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men det finnes jo mange forskjellige batterier. Så først ut som det var 18650-batterier med beskyttelseskrets. Vanskelig å se størrelsen. 18650 er f.eks. på 3,7v.

Delvis:

Hvis det er oppladbare AA-batterier du trenger så anbefaler jeg Panasonic Eneloop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...