Gå til innhold

Takke nei til å forlenge praksisperioden

Anbefalte innlegg

Jobber fortiden praksis via NAV i det firmaet hvor jeg tok fagbrevet mitt i etter 2 år lære. Jeg trives godt med både kollegaene og arbeidsoppgavene. Men det er svært kjedelig å jobbe i praksis og nesten ikke tjene noe. Som mange sier, er det utnyttelse av arbeidskraft.

Sjefen har snakket om å forlenge praksisperioden min, noe som jeg ikke er veldig interessert i - da jeg ønsker meg en fast jobb. Jeg er redd for at hvis jeg takker nei til forlenget praksisperiode, mister jeg retten på dagpenger. Noen som vet om NAV har rett til å ta i fra meg dagpenger om jeg takker nei til forlenget praksis? Jeg har veldig lyst til å jobbe, som sagt trives jeg godt her, men det er svært demotiverende å jobbe så å si gratis...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du vill jobbe, men du vill ikke gjøre det for de pengene du får i dag? for de vill du heller sitte hjemme, miste erfaring, og bli lat. Vær glad for at du har en plass hvor du kan få erfaring slik at du stiller sterkere i arbeidslivet. 

Klart det er kjipt å være billig arbeidskraft, men se på det som en investering for fremtiden ikke nåtiden. Og søk på alt du kommer over som er tilsvarende stillinger såklart. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...