Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Baklykter, lovlig eller ikke?

Anbefalte innlegg

Har sett på noen baklykter som er fabrikksotet og sitter orignalt på en Golf R utgave, disse går det ann å ettermontere på en standard golf som ikke har blitt levert med disse LED lyktene.

Det jeg da lurer på er om det ville blitt sagt noe på at disse var sotet under en eventuell kontroll, vet at sotede baklykter ikke er helt lovlig men dette er jeg litt usikker på her ettersom disse er original sotet og allerede blir levert på en annen type golf. Finner heller ikke noe E merking eller informasjon om dette i denne artikkelen.

Det finnes 3 forskjellige av disse

-Vanlig led, som er ett tilleggsutstyr ved kjøp av ny golf

-Noe sotet som er standard på GTI/GTD

-Og disse som er enda mørkere som sitter standard på Golf R

Her er link av de mørkeste som jeg ønsker på min. Men bør jo da helst vite om disse er lovlig å bruke på vei. Vil ikke ha noe unødig oppstyr med disse om jeg skulle bli stoppet.

https://www.kunzmann.de/shop/en/led-rear-light-set-vw-golf-7-r-genuine-volkswagen-exterieur.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt off-topic kanskje, men hvorfor vil man sote lykter? er det ikke mer energibesparende å sette i svakere pærer?

Poenget er ikke å få svakrere lys, men at overflata på lykta skal se mørkere ut når den ikke er tent og være mørk i de områdene det ikke er lysgjennomslipp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...