Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Utvide eller kjøpe alt helt nytt?

Anbefalte innlegg

Hei!

For øyeblikket sitter jeg med et stereoanlegg bestående av 2 stk Dali Ikon 1 MK2 og en NAD C 326BEE. Nå er tiden kommet for å utvide til et surroundanlegg, eventuelt kjøpe alt nytt. Jeg tenker i utgangspunktet å bruke 10-15 000, men kan strekke meg litt lengre hvis det absolutt er nødvendig.

Er det bedre å spare pengene fra å kjøpe et helt nytt, og i stedet utvide ved å bruke de to Ikon 1 MK2 høyttalerne, eller vil dette gi et dårlig resultat? Hva er i såfall gode høyttalere å utvide med?

Forsterkeren får jeg vel ikke bruke videre da den bare støtter to kanaler, så her trenger jeg vel også en ny hjemmekinoreciever. 

Anlegget skal gjerne være 'fremtidsrettet'(med mangel på bedre ord), slik at det kan oppgraderes gradvis ved en senere anledning.

Takk for hjelpen!

Mvh

S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da trenger du i første omgang bakhøyttalere, senterhøyttaler og ny surroundforsterker så kan du bytte ut høyttalerne du har nå senere. Jeg digger NAD og mye av grunnen til det er at en kan oppgradere hardwaren på den. Kjøper du feks en NAD T758 får du med gratis oppgradering av MDC-modulen til HDMI 2.0. Dette er den minste modellen du kan oppgradere denne modulen på. Jeg har forgjengeren (NAT T757 v2) og er veldig fornøyd med den. 

Du bør ha høyttalere i samme merke/serie men hvis du skal ha subwoofer er det ikke så farlig om denne er i en annen merke/serie.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal du kjøpe helt nytt er det ikke så mye mer å gjøre enn å stikke til butikkene i din nærhet og få dem til å sette sammen en pakke som stemmer med din pris- og lydpreferanse. Du må høre komponentene. Prismessig får du det du betaler for hos både Soundgarden og Hifi-klubben. Har sett at Soundgarden har en del på salg om dagen.

Om du derimot kjøper brukt er det langt mer å anbefale og sette sammen med god match. Og du kan fort doble verdien på anlegget ditt, med et solid kjøpers marked om dagen, spesielt innen surround. Til både musikk og film skal det ikke så mye til å toppe Ikon 1, selv om det er en helt kurant starthøyttaler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har tatt en prat med Hifi-klubben, og kommet frem til at jeg venter i noen få måneder til jeg har nok penger til å kjøpe et komplett Dali Opticon anlegg.

Ellers, takk for hjelpen til både Pop og ilpostino :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...