Fittnes91 Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Hei prøver å montere en ethernet boks. kommer inn en 2 par tlf ledning i en koblingsboks som jeg tenkte å gå med en kabel fra å så sette opp en ethernet boks. Men får ikke noe signal hvordan skal d kobles? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Forklar nærmere hva du ønsker å gjøre (tegn gjerne et skjema), og lag en emnetittel som gir mening. Og forklar hva en "ethernet boks" er, gjerne med bilde. Lenke til kommentar
Fittnes91 Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2016 Som på d bilde jeg la til kommer en 2 par tlf ledning som jeg tenkte å gå med en ny kabel i fra til en ny koblingsboks. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 (endret) Ok. Problemet er at koblingen på det første bildet ikke gir noen som helst mening. Er det noe du VET ikke skal være der som kan fjernes? EDIT: Fargekodene på de 3 kabeltypene: 5-par telekabel: blå/rød hvit/rød gul/rød grå/rød oransje/rød 2-par telefonkabel: blå/rød grønn/sort 4-par nettverkskabel: blåhvit/blå oransjehvit/oransje grønnhvit/grønn brunhvit/brun Endret 28. mars 2016 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Fittnes91 Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2016 Dåli til å tegne men. Sånn ca sånn Lenke til kommentar
Fittnes91 Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2016 De 4 ledningene på bilde hær som er ibruk som går til en gammeldags telefonkontakt den typen med 3 pola stikk. Lenke til kommentar
Fittnes91 Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2016 Den 5 par telekabeln som du beskrev stemmer med den som kommer hær. Men dær er bare Gul/rød Hvit/rød Kobla til. Resten er ikke i bruk så spøsmåle er hvordan skal jeg koble på kat 5 kabelen min på dær å gå til nye boksen? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 (endret) Hvis det kun er gul/rød og hvit/rød som er koblet til, så er det sannsynligvis ett av de to parene som er i bruk. Det enkleste du kan gjøre er å rive av alt, og så koble først det ene paret rett i den nye kontakten. Hvis det ikke funker, prøver du det andre. Når du har fått konstatert hvilket par du skal bruke, kan du koble det gjennom den nye kabelen til der du faktisk skal ha den nye kontakten. EDIT: IKKE bland lederne i den svarte kabelen! Tvinn dem heller opp to og to etterhvert som du river dem av, lettere å holde orden. Endret 28. mars 2016 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Fittnes91 Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2016 Ok men probleme er at jeg vet ikke hvor på den nye kontakten jeg ska koble til på Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 De to lengst til venstre (5 og 4) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå