sigma Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Hei, Noen som vet hvordan man flytter styret høyere opp på Nakamura Pursuit 3.0cx ? Går det ann? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Du må enten bytte styrestem (mellom styre og styrerør) til en med brattere vinkel oppover, eller forlenge styrerøret slik at du kan løfte alt: http://www.cykelkraft.se/cykeldelar/styrstammar-cykel/reservdelar-tillbehor?cat=549 Løsningen på moderne sykler er sjelden justerbar, man kan eventuelt kun flytte avstandsringer slik at man kan senke styret lavere. Lenke til kommentar
johome Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Prøv først å sette stemet opp ned , da kan du klare å få styret mellom 1 og 2 cm høyere opp. Har gjort det selv på en sykkel jeg har, men gjorde det motsatt da jeg ville ha en mere aggresiv sittestilling. Screenshot fra den sykkelen som er linket til : Lenke til kommentar
Chip Salte Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Hvis man er av den høyde (180cm) at man ligger mellom typiske sykkelstørrelser og må/bør velge large, er det ofte ikke styret som må lengre opp, men heller bakover, mot deg. Jeg ville heller prøvd en kortere stem hvis jeg var deg. En centimeter kan være det som gjør susen. Sykkelindistrien har også fått det for seg at folk skal ligge langflate på landeveissykkelen i god gammel stil (og 40 rpm "in the Big Dog" i bakkene), derfor ser man ofte lengre styrestem enn det folk normalt sett ville foretrekke. Det er ikke bare landeveisykler som har dette problemet. man ser det ofte på hybrider også. Lenke til kommentar
sigma Skrevet 30. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2016 Prøvde å kjøpe HighRise BHS-24 90mm/35, sykkelstem fra XXL sport, men styret passet ikke inn i det. Det var for stort. Så hvis jeg vil ha vinkel må jeg kjøpe HighSix BHS-28 Justerbar Stem 110 eller HighSix BHS-29 OS Justerbar Stem 110. Med mindre denne her: HighRise BHS-24 90mm/35 grader Stem passer? Det står 31.8 på size så hvem vet.. Lenke til kommentar
sigma Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Var innom XXL i dag og fikk byttet inn BHS-24 90mm/35 med HighSix BHS-29 OS Justerbar Stem 110. Han på XXL sa det kunne skyldes at rammen også var for stor, at jeg kanskje skulle hatt 54 istedenfor 55. Fikk montert på nye stem i dag og har hatt en tur ute å syklet. Merket stor forskjell. Mye bedre når man kan sitte litt mer normalt. Flyttet setet også maks fremover for å minke avstanden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå