Gå til innhold

Flyte styret høyre opp på Nakamura Pursuit 3.0CX Sykkel

sigma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv først å sette stemet opp ned , da kan du klare å få styret mellom 1 og 2 cm høyere opp.

Har gjort det selv på en sykkel jeg har, men gjorde det motsatt da jeg ville ha en mere aggresiv sittestilling.

Screenshot fra den sykkelen som er linket til :

2elqgk1.jpg

Lenke til kommentar

Hvis man er av den høyde (180cm) at man ligger mellom typiske sykkelstørrelser og må/bør velge large, er det ofte ikke styret som må lengre opp, men heller bakover, mot deg. Jeg ville heller prøvd en kortere stem hvis jeg var deg. En centimeter kan være det som gjør susen. Sykkelindistrien har også fått det for seg at folk skal ligge langflate på landeveissykkelen i god gammel stil (og 40 rpm "in the Big Dog" i bakkene), derfor ser man ofte lengre styrestem enn det folk normalt sett ville foretrekke. Det er ikke bare landeveisykler som har dette problemet. man ser det ofte på hybrider også.

Lenke til kommentar

Var innom XXL i dag og fikk byttet inn BHS-24 90mm/35 med HighSix BHS-29 OS Justerbar Stem 110.

Han på XXL sa det kunne skyldes at rammen også var for stor, at jeg kanskje skulle hatt 54 istedenfor 55.

Fikk montert på nye stem i dag og har hatt en tur ute å syklet. Merket stor forskjell. Mye bedre når man kan sitte litt mer normalt.

Flyttet setet også maks fremover for å minke avstanden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...