Gå til innhold

Sjøla skal ha printer!


JKJK

Anbefalte innlegg

Min "o store mor" driver en liten bedrift. Hittil er det jeg som har tatt meg av det meste på datasiden, men nå skal det bli andre boller.

 

Har satt opp ny pc til henne, og det viser seg at hun har behov for en mellomstor printerløsning.

 

Kravene er som følger:

 

MÅ ha minst 2 ark-skuffer / ark matere, men helst 3.

må ha støtte for nettverkstilkobling og usb.

trenger ikke være fargeskriver.

 

Poenget med 3 arkskuffer er å ha en til etiketter, en til fakturaer og en til blanke ark. Jeg tenker automatisk på laserskriver, men lurer på om det er noen som vet av blekkskriverløsninger ? Laserskrivere har jo tross alt sin pris, spes når man skal ha flere arkskuffer. Derfor er det også ganske uaktuellt med farge, da prisen fort dobbles bare man tenker tanken.

 

Den må såklart bli billigst mulig.

 

Har også vurdert tanken med 3 individuelle blekkskrivere, men da er liksom litt av poenget borte....

 

Glad for alle tips!!

 

-John-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang 3 skrivere; det tror jeg faktisk kan være det beste (jeg mener en liten bedrift har jo ikke akkurat bruk for 40spm.., eller nettverkstilkobling.., eller mye minne...).

 

Billige lasere koster ca 1700, se f.eks. HPs;

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...25&GrpID=3&s=pl

 

3stk av disse vil nok fungere glimrende. Av erfaring vil jeg si at det er bedre med 3skrivere enn en "stor" (kontra det mange større bedrifter gjør, resultat av disse "store" kjøpene er ofte uendelige skriverkøer, sløsing med papir og feil i papirmatingen som er så ille at kontorets eneste skriver krever service...)

Lenke til kommentar
Ang 3 skrivere; det tror jeg faktisk kan være det beste (jeg mener en liten bedrift har jo ikke akkurat bruk for 40spm.., eller nettverkstilkobling.., eller mye minne...).

 

Billige lasere koster ca 1700, se f.eks. HPs;

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...25&GrpID=3&s=pl

 

3stk av disse vil nok fungere glimrende. Av erfaring vil jeg si at det er bedre med 3skrivere enn en "stor" (kontra det mange større bedrifter gjør, resultat av disse "store" kjøpene er ofte uendelige skriverkøer, sløsing med papir og feil i papirmatingen som er så ille at kontorets eneste skriver krever service...)

Kan si meg helt enig.. :)

Har faktisk vært å satt opp 3 HP laserjetter til akkurat dette formålet..

Det firmaet lempet den store maskinen med flere skuffer langt.. De var driit lei køer, og annet tull som blir nevnt her..

Lenke til kommentar

Hva med å sette opp 2 lasere og en blekkskriver for eks?

Eller 1 laser og 2 blekk? (kommer ann på hvor mye som blir skrevet)

Regner med at det ikke blir så mange fakturaer som det gjør vanlig ark osv..

 

På kontoret mitt har jeg 2 blekkskrivere og 1 laser, funker fint.. Har satt opp regnskapssystemet til alltid å kjøre de bestemte rapportene jeg vil også videre på de printerne jeg vil.. så når jeg skal ha en hovedbokutskrift osv skjer dette på laseren..

Lenke til kommentar

hm... ikke dumt.

 

Prisen på denne var jo såpass nice at det er gjennomførbart. Blir nok faktisk mer fakturering enn annen utskrift ... :p

 

men hvordan er det med brukskostnader på 3 sånne i forhold til 3 blekkskrivere ?

 

kan faktisk hende at vi ender opp med 4 slike skrivere, da sjøla skal ha 1 m 3 arkskuffer eller 3 skrivere i "ysteriet", og fattern skal muligens ha en ny en til regnskap. Derfor er driftskostnader viktig.

 

Hvis fattern også kjøper ny skriver vil det være et stort poeng om den har nettverksmuligheter slik at den enkelt kan deles.... eller jeg kan jo såklart sette BSD bruken på saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...