0wner170 Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 hei, jeg trenger en gaming pc som kan dra de fleste spill og som har alt en trenger sammtidig som det må kunne være god til å streame .. twitch etc. hva pris klasse må jeg opp til ? tenkte ca 10000. og vil helst ha noe som er dokumentert bra fra komplett ol. All hjelp mottas med takk. Lenke til kommentar
Krok1gen Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Personlig anbefaler jeg å bygge selv. Men hvis du ikke har kompetansen til det er det best å kjøpe noe komplett. Denne tror jeg skal være grei: https://www.komplett.no/product/11066#!tab:extra Lenke til kommentar
grim_reaper_jib Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Ville lagt til litt ekstra og tatt ett 970kort i steden. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 (endret) Her er det et flott oppsett: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470&st=0 Kabinett: Fractal Design Define S Hovedkort: MSI Z170A Krait Gaming Prosessor: Intel Core i5 6600K Skjermkort: XFX Radeon R9 390 DD Minne: Kingston HyperX Fury Black 2133MHz 16GB Lagring: Samsung 850 EVO 500GB SSD Kjøler: Cooler Master Hyper 212 EVO Strømforsyning: EVGA 650 GQ 650W Eventuelt bytte ut med gtx 970 Igrunn fasit der. For 12k får du heaven Endret 28. mars 2016 av Nizzen 2 Lenke til kommentar
NinjaVal Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 hei, jeg trenger en gaming pc som kan dra de fleste spill og som har alt en trenger sammtidig som det må kunne være god til å streame .. twitch etc. hva pris klasse må jeg opp til ? tenkte ca 10000. og vil helst ha noe som er dokumentert bra fra komplett ol. All hjelp mottas med takk. Skal du se på stream eller skal du streame selv? Lenke til kommentar
deac Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Setupen Nizzen kom med er hands down det beste du vil få til den prisen, ferdig snakka. 1 Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 29. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2016 hmm. er litt usikker, kan bygge en selv, men har ikke gidda rett og slett. tenkte å streame selv Lenke til kommentar
Jext Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 hmm. er litt usikker, kan bygge en selv, men har ikke gidda rett og slett. tenkte å streame selv Du har ikke gidd til en jobb som tilsvarer lego bygging med PC-deler i en times tid for å spare tusener og få best mulig PC? Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 hmm. er litt usikker, kan bygge en selv, men har ikke gidda rett og slett. tenkte å streame selv Du har ikke gidd til en jobb som tilsvarer lego bygging med PC-deler i en times tid for å spare tusener og få best mulig PC? Problemet er heller mer at forsikring er dyrt viss en skal ha det på alle delene som koster en del, pluss at et budsjett på 10-12 tusen får deg en som er kanskje likebra som en komplett pc viss en ser på at deler som er bygget eller har drivere for å jobbe sammen Lenke til kommentar
Jext Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 hmm. er litt usikker, kan bygge en selv, men har ikke gidda rett og slett. tenkte å streame selv Du har ikke gidd til en jobb som tilsvarer lego bygging med PC-deler i en times tid for å spare tusener og få best mulig PC? Problemet er heller mer at forsikring er dyrt viss en skal ha det på alle delene som koster en del, pluss at et budsjett på 10-12 tusen får deg en som er kanskje likebra som en komplett pc viss en ser på at deler som er bygget eller har drivere for å jobbe sammen Forsikring på enkeltkomponenter høres da voldsomt ut, hvis du får et defekt produkt så returneres det for ny som fungerer ifølge norsk kjøpslov. Det at komponenter skal være bygget for å jobbe sammen er bare vås såfremt du ikke f.eks kjøper feil socket cpu i forhold til hovedkortet. Komponentene i dag er såpass strømlinjeformet at det er veldig lite problem. Sjekk f.eks ut https://www.reddit.com/r/buildapc eller liknende ressurser. Det er mye mindre vanskelig enn du tror. Men for all del, om du føler deg tryggest på å kjøpe en PC som er bygget av Komplett så er ikke det noe elendig valg, bare hakket dyrere. Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 hmm. er litt usikker, kan bygge en selv, men har ikke gidda rett og slett. tenkte å streame selv Du har ikke gidd til en jobb som tilsvarer lego bygging med PC-deler i en times tid for å spare tusener og få best mulig PC? Problemet er heller mer at forsikring er dyrt viss en skal ha det på alle delene som koster en del, pluss at et budsjett på 10-12 tusen får deg en som er kanskje likebra som en komplett pc viss en ser på at deler som er bygget eller har drivere for å jobbe sammen Forsikring på enkeltkomponenter høres da voldsomt ut, hvis du får et defekt produkt så returneres det for ny som fungerer ifølge norsk kjøpslov. Det at komponenter skal være bygget for å jobbe sammen er bare vås såfremt du ikke f.eks kjøper feil socket cpu i forhold til hovedkortet. Komponentene i dag er såpass strømlinjeformet at det er veldig lite problem. Sjekk f.eks ut https://www.reddit.com/r/buildapc eller liknende ressurser. Det er mye mindre vanskelig enn du tror. Men for all del, om du føler deg tryggest på å kjøpe en PC som er bygget av Komplett så er ikke det noe elendig valg, bare hakket dyrere. Forstår at det ikke er så vanskelig, har bygget med skit deler før, men problemet er at jeg også vet om de som kjøper deler og ender opp med å ødelegge de før de er satt i og det har jeg simpelthen ikke lyst å risikere når jeg vil ha et optimalt godt produkt. Lenke til kommentar
Jext Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Da høres det ut som en bra løsning for deg. Et lite tips er at i juni lanseres de nye skjermkortene til Nvidia med Pascal chipsett, disse ryktes å ha en betydelig økning i ytelse sammenlignet med dagens modeller grunnet helt ny GPU arkitektur. Dersom du orker å vente i et par måneder så får du en maskin som er veldig mye råere enn det du får i dag, mest sannsynlig for tilnærmet lik pris. Jeg har en 3 år gammel PC selv og jeg sitter med penger klare og venter på juni for å bygge meg ny maskin som takler VR og slikt ettersom kortene som i dag står som minimum requirement for VR er relativt high-end. Lykke til. Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 Da høres det ut som en bra løsning for deg. Et lite tips er at i juni lanseres de nye skjermkortene til Nvidia med Pascal chipsett, disse ryktes å ha en betydelig økning i ytelse sammenlignet med dagens modeller grunnet helt ny GPU arkitektur. Dersom du orker å vente i et par måneder så får du en maskin som er veldig mye råere enn det du får i dag, mest sannsynlig for tilnærmet lik pris. Jeg har en 3 år gammel PC selv og jeg sitter med penger klare og venter på juni for å bygge meg ny maskin som takler VR og slikt ettersom kortene som i dag står som minimum requirement for VR er relativt high-end. Lykke til. haha kjøper ikke før etter somerferien uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå