SilentNET Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Hvor er det folk bruker å kjøpe batterier? Batteriet i mitt 5D mk2 begynner å bli slitent, og jeg trenger 2x nye til sommeren. De koster fort 700-800,- på de "vanlige" nettbutikkene ser jeg. Ebay er bortimot uaktuelt da jeg ikke vil ta sjansen på uoriginale som kan svikte akkurat når jeg trenger dem mest. Noen som har tips til andre plasser som kan selge slike ting? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Noen som har tips til andre plasser som kan selge slike ting? Altitec ScandinavianPhoto har også uoriginale batterier som kan brukes. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2016 Takk for tipset, men begge de der er uoriginale batterier (noe som i seg selv selvfølgelig ikke trenger å bety noe). Men er i utgangspunktet ute etter originale Canon batterier. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Er noen år siden jeg handlet uoriginale batterier, syntes de leverte mindre mengder bilder selv om de hadde mer milliampere. Har handlet originale hos dustin.no siden de er/var billigst på batteriene, det finnes endel piratkopier av LP-E6 "ifølge Canon Norge" så du burde være litt forsiktig med og handle fra lugubre nettsteder. En annen ting med uoriginale er at de ikke "prater" med kameraet så du får ikke opp batteri-informasjonen på kameraet og enkelte uoriginale batterier fungerer heller ikke i originale Canonladere. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2016 Nettopp Nautica. Derfor jeg spør Har ikke lyst på noe uoriginalt. Enten det er tredjeparti som utgir seg for å være tredjeparti, eller rett og slett piratutgaver av de originale. Spørs om jeg bare må bla opp 1500,- for to batterier i en "trygg" butikk. Også håpe at samme batteri kan brukes også i 5D mk IV til høsten Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Jeg har handlet omtrent et dusin uoriginale batterier (LP-E6) fra Deal extreme. Batteriene fungerer helt greit, lar seg lade av originalladerne, og kommuniserer (og lar seg registrere) alldeles utmerket av kameaene (7d2 og 6d). Jeg fikk vel en åtte-ti batterier for den prisen du antyder. Med sviktende kronekurs har de nå blitt noe dyrere. Det som ikke funker er uoriginale ladere. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Hvor er det folk bruker å kjøpe batterier? Batteriet i mitt 5D mk2 begynner å bli slitent, og jeg trenger 2x nye til sommeren. De koster fort 700-800,- på de "vanlige" nettbutikkene ser jeg. Ebay er bortimot uaktuelt da jeg ikke vil ta sjansen på uoriginale som kan svikte akkurat når jeg trenger dem mest. Noen som har tips til andre plasser som kan selge slike ting? Det skal vel mye til å finne salgsteder utenom de "vanlige" nettbutikkene som selger originale batterier billigere. Du har egentlig to valg. Gå for originalt og betale "full" pris eller gå for ikke-originale batterier og ta sjansen. På mitt 5D3 så har jeg gått for originale ekstrabatterier, men det skyldes først og fremst at jeg var usikker på om de uoriginale ville fungere p.g.a. "chippingen", da jeg kjøpte kameraet for et par/tre år siden. Til tidligere kameraer og også mitt nåværende Fuji X så har jeg brukt og bruker uoriginale batterier som backup og jeg har ennå ikke i løpet av mange år og mange kameraer opplevd lekkasjer og lignende (som ble brukt som skremselspropaganda tidligere). Jeg har dog merket en del forskjell på kapasitet og holdbarhet i løpet av disse årene, men i hovedsak så har jeg vært fornøyd. Jeg har i hovedsak handlet på ebay, men de siste gangene har jeg handlet uoriginale batterier på mytrendyphone og har vært fornøyd. Ett 1900 MaH LP-E6 koster der 153 kr + frakt (husk mva/tollgrensen) Jeg har ikke testet dette, men har handlet batterier til Fuji der. Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 (endret) Jeg har testet (LP-E6) batteriene fra "Mytrendyphone". De har ikke chip og lar seg ikke lade med originalladeren. Sjanseløst. Endret 2. april 2016 av Whist1er Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 2. april 2016 Forfatter Del Skrevet 2. april 2016 Takk for tilbakemeldingene! Det viser vel bare at det er mye rart der ute, og at den eneste garantien man har for kvalitet er å kjøpe originalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå