cyberho Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 hallo va litt uenig med en venn av meg som lastet ned fra bittorrent med 265kbps synes dette var litt merkelig med tanke på at man skal dele mBitene på 8... er det mulig??? Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 JA ER DET MULIG noen som har vert borti det samme? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 max download speed på en 704 linje er 704/8= 88kB. men alle får en mye høgere download speed helt i starten når en laster ned ting, så det har nok en fornuftig forklaring. Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 hmm men han sa det va konstat,,fa... ta han hvis han kødder nå.. men er det mulig?? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 hmm men han sa det va konstat,,fa... ta han hvis han kødder nå.. men er det mulig?? Med 704 er det fysisk umulig å få 256 kilobyte per sekund i download.. Så enkelt er det... Er kanskje en liten feil fra ISP'en sin side som har "skrudd opp" hastigheten til 2mbit? Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Er du sikker på at klienten målte i KB/s og ikke Kb/s som står for kilobits. Vet at shareaza har det som standard. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 For å si det enkelt, NEI, det er ikke mulig å laste ned på 256KB/s med en 704/128 linje. Punktum Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) hallo va litt uenig med en venn av meg som lastet ned fra bittorrent med 265kbps synes dette var litt merkelig med tanke på at man skal dele mBitene på 8... er det mulig??? du skriver selv at han lastet ned i 256kilobits per sekund, noe som egentlig er en ganske dårlig hastighet med mindre han faktisk har en 256kbps-linje Endret 20. november 2003 av nVIDIAsucks Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 ordrett: Download rate: 265KiB/s Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 For å si det enkelt, NEI, det er ikke mulig å laste ned på 256KB/s med en 704/128 linje. Punktum Jeg laster ned med 130 KBps (1300 kbps) på en 1024/128 ADSL-linje fra telenor. Dønn stabilt. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) 1Byte er 8bit. Simple as that. Har han 704 kb(its)ps klarer han i teorien MAKS 88kB(ytes)ps Sa du egentlig hvilken linje kameraten din hadde?? Kan hende han hadde noe slik en dag, om det skjedde en feil på sentralen han er tilkoblet. Innimellom kan du merke at du får mye større hastighet når de fikser noe i sentralene. Edit: sto mere i topic enn jeg først så. Han hadde 704kpbs linje. Du sier han lasta ned 256kbps.. dette er jo ikke på langt nær maks. Det du mente er 256kBps. Det er ikke mulig! som flere her er enige i. BTW: Var dette med en gang han startet å laste ned? Sank hastigheten ganske fort ned til normal hastighet? Dette er i så fall det vi kan kalle "lagging" i programvaren han laster ned med. DVS, du starter å laste ned, programmet er ikke helt med, og må ta igjen det tapte, ved å si at du laster ned veldig fort. Du skjønner sikkert hva jeg skal frem til. Endret 20. november 2003 av OgnOmm Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) For å si det enkelt, NEI, det er ikke mulig å laste ned på 256KB/s med en 704/128 linje. Punktum Jeg laster ned med 130 KBps (1300 kbps) på en 1024/128 ADSL-linje fra telenor. Dønn stabilt. FEIL! Du laster IKKE ned 1300kb(its)ps. Du laster ned 130*8 = 1040kb(its)ps Fanken så vanskelig det skulle være å skrive noe riktig i dag da! Endret 20. november 2003 av OgnOmm Lenke til kommentar
Murty Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Skal vi sette en stopper for denne tråden før den utvikler seg til en ondartet tråd?.. 8 kilobits = 1 KiloByte 704 / 8 = 88 Kilobytes i sekundet. altså din kammerat kan umulig ha lasta ned 256KiloByte i sekundet, Med mindre det er en feil hos ISP (Internet service Provider(internett leverandøren) Da er vel denne tråden ferdig vel? Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Skal vi sette en stopper for denne tråden før den utvikler seg til en ondartet tråd?.. 8 kilobits = 1 KiloByte 704 / 8 = 88 Kilobytes i sekundet. altså din kammerat kan umulig ha lasta ned 256KiloByte i sekundet, Med mindre det er en feil hos ISP (Internet service Provider(internett leverandøren) Da er vel denne tråden ferdig vel? Må si meg enig, all informasjon som er kommet i de siste trådene er allerede oppgitt i de øverte, flere er ikke nødvendig. Man behøver jo ikke svare hvis man ikke har noe nytt å komme med. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Er du sikker på at klienten målte i KB/s og ikke Kb/s som står for kilobits. Vet at shareaza har det som standard. Da skjønner jeg hvorfor jeg hadde alt for høye verdier i forhold til estimated time left..... At jeg ikke så den instillinga selv.... takk skal du ha Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Kompresjon gutter! kompresjon!... Lenke til kommentar
greigster Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 hmm men han sa det va konstat,,fa... ta han hvis han kødder nå.. men er det mulig?? Med 704 er det fysisk umulig å få 256 kilobyte per sekund i download.. Så enkelt er det... Er kanskje en liten feil fra ISP'en sin side som har "skrudd opp" hastigheten til 2mbit? min ISP satt min hastighet til 7660/836 fra juli '02 til forrige uke surt nå som det er satt tilbake til 1350... :gretten: men kan vel ikke klage... Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 hmm men han sa det va konstat,,fa... ta han hvis han kødder nå.. men er det mulig?? Med 704 er det fysisk umulig å få 256 kilobyte per sekund i download.. Så enkelt er det... Er kanskje en liten feil fra ISP'en sin side som har "skrudd opp" hastigheten til 2mbit? min ISP satt min hastighet til 7660/836 fra juli '02 til forrige uke surt nå som det er satt tilbake til 1350... :gretten: men kan vel ikke klage... Hvordan ser man det? at ISp gir så så mye speed? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Skjønner ikke hva dere krangler om . Jeg bruker Download Accelerator, og på enkelte raske (tyske) (slumper til at IT-Avisen går raskt også) servere, og helst på nattetid, kommer jeg opp i en hastighet på vel 300 kB/sek. Hvis filene er store nok så jeg rekker å starte tre slike så har jeg en hastighet på vel 1000 kB/sek. Hvis jeg kan starte den fjerde går speeden ned. Og jeg har multiplisert med 8 og funnet at jeg oppnår en hastighet på Ca. 11000 kb/sek. D.v.s. at jeg får full utnytting av linjen, fordi jeg står som USB-klient i et radiolinje-samband. USB 1.1 er 11 Gb/sek. Det er vel ikke så urimlig at en som har bestillt 768 kb/sek. (eller annet) til sine tider kan oppnå bra hastigheter. (Hvis man ikke er telenorklient velåmerke ) Kuriositeten er at jeg laster ned filene fortere enn overføre dem til en sånn Pen Drive :nice: Lenke til kommentar
Somle_ Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Og for å enkelt huske forskjell på bit og byte.. Så når du utaler byte, så høres det ut som By Eight.. altså er 1 byte = 8 bit Endret 21. november 2003 av Somle_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå