dag1234 Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Du tror jaffal det henger sånn sammen. Det er greit, det må du selvsagt bare gjøre, men det gjør påstandene dine verken til fakta eller en teori. En hver er salig i sin tro, som de gamle sa. Jeg har fått en fornemmelse, og som alle slike intuisjoner skal jeg ta den med en klype salt. Men noe, jeg vet ikke helt hva, men ett eller annet er det, sier meg at bak all selvfremstillingen din av deg selv som en skikkelig drittsekk, så er det en helt ok fyr som sliter med å komme gjennom all støyen som drittsekken lager rundt seg selv. Det kan være jeg tar feil, det har jeg gjort mange ganger før. Og om jeg har rett, er det på langt nær sikkert at den ok fyren vinner gjennom til slutt. Han har jaffal sterke krefter å slåss mot, det er det ingen tvil om. Det er jeg villig til å sette ei månedslønn på. 1 Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 2. april 2016 Forfatter Del Skrevet 2. april 2016 Du tror jaffal det henger sånn sammen. Det er greit, det må du selvsagt bare gjøre, men det gjør påstandene dine verken til fakta eller en teori. En hver er salig i sin tro, som de gamle sa. Jeg har fått en fornemmelse, og som alle slike intuisjoner skal jeg ta den med en klype salt. Men noe, jeg vet ikke helt hva, men ett eller annet er det, sier meg at bak all selvfremstillingen din av deg selv som en skikkelig drittsekk, så er det en helt ok fyr som sliter med å komme gjennom all støyen som drittsekken lager rundt seg selv. Det kan være jeg tar feil, det har jeg gjort mange ganger før. Og om jeg har rett, er det på langt nær sikkert at den ok fyren vinner gjennom til slutt. Han har jaffal sterke krefter å slåss mot, det er det ingen tvil om. Det er jeg villig til å sette ei månedslønn på. Som jeg fortalte deg igår så har ikke partikler masse på subatomisk nivå. Partikler på dette nivået spiller ikke etter newton's pipe. Det er mange teorier om dette , en teori er : Alt er bare en illusjon. Det er den teorien jeg lever etter. You're just a figment of my imagination. Ellers så har jeg hele mitt liv hørt at jeg er en meget dannet , snill og høflig fyr. Den personligheten er dessverre død, men jeg kan imitere de trekkene han hadde. Kampen er tapt for lenge siden. Jeg ble født med veldig høy iq men det hjalp ikke. Så nå er det intet annet å gjøre enn å underkaste meg erobreren. Man kan ikke tenke seg frisk om det dreier seg om alvorlig sinnslidelse. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Kanskje det går an å kverulere seg frisk?... 1 Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 2. april 2016 Forfatter Del Skrevet 2. april 2016 Kanskje det går an å kverulere seg frisk?... Eller eventuelt at du burde ta følge rådet mitt om å klappe igjen nebbet? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Hehe. Du er nå litt komisk og. Og om du ikke er så smart som du vil ha det til, er du kanskje smartere enn du tror. Det er en krevende kombinasjon som sjelden har vært til særlig hjelp. Jaja, wubbe-gutt. Du får ha lykke til med prosjektet ditt. Nå er det tid for å fortsette å lage til kveldens middagsselskap; det er én glede i livet. 4 Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 2. april 2016 Forfatter Del Skrevet 2. april 2016 Hehe. Du er nå litt komisk og. Og om du ikke er så smart som du vil ha det til, er du kanskje smartere enn du tror. Det er en krevende kombinasjon som sjelden har vært til særlig hjelp. Jaja, wubbe-gutt. Du får ha lykke til med prosjektet ditt. Nå er det tid for å fortsette å lage til kveldens middagsselskap; det er én glede i livet. Latter forlenger livet sies det Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Hehe. Du er nå litt komisk og. Og om du ikke er så smart som du vil ha det til, er du kanskje smartere enn du tror. Det er en krevende kombinasjon som sjelden har vært til særlig hjelp. Jaja, wubbe-gutt. Du får ha lykke til med prosjektet ditt. Nå er det tid for å fortsette å lage til kveldens middagsselskap; det er én glede i livet. Hva angår smarthet så er IQ som en mental bøtte. Du blir født med en mental bøtte av varierende størrelse. Kanskje du har stor bøtte, kanskje du har liten. Det som betyr noe er hva du fyller den med. En med liten bøtte på 100 iq kan meget vel bli en forsker av rang å motta opptil flere nobels priser i kjemi mens en med 150 iq kan meget vel være en søppeltømmer som fyller fritiden sin med alkohol. Verden er lagd for gjennomsnitts mennesket. Har du snitt IQ kan du bli hva du vil. Men det sies at genier som har intellekt til å forandre verden bare fødes hver tredje generasjon. Da snakker vi Einstein, Newton, Shakespear, Bill Gates nivå. For alle andre så lever vi på den kollektive bevisstheten og kunnskapen som genier har kommet frem til. Om jeg er smart eller ei er irrelevant. Jeg har tatt en rekke personlighetstester og iq tester hos psykolog, har også tatt skriftelig mensa test. Jeg fikk gode score men jeg tar ikke dette til meg ettersom jeg er av den oppfatningen at iq tester har fundamentale feil. Mensa test tester bare en type intelligens, nemlig logikk. Det er også verdt å nevne at utdannelse har mye å si når man tar en mensa test. F.eks : En mann tar mensa test å scorer 99. Så tar han en ingeniør utdannelse hvor han blir lært til å løse tallrekker, geometri og problemløsning. Etter utdannelsen er ferdig scorer han 140 i IQ. Du ser vel selv at noe er galt her? På en dårlig dag med mye stress og bekymringer vil jeg kanskje score i den lavere sjiktet (100 iq), på en god dag med få bekymringer og stort personlig velvære så kanskje jeg scorer 160. (Ja jeg har scoret både 100 og 160). IQ er ikke en statisk definisjon på lik linje med vekten og høyden din. Den er i forandring hele livet ditt. Derfor kan jeg ikke ta iq tester på alvor og jeg ler av folk som sier "jeg tok en quiz på internet og svaret ble 150 iq. jeg har derfor 150 i iq". Slik jeg tenker så reklamerer bare vedkommende for omverden at han er under snittet smart. De fleste internet tester er clickbaits med et formål : å genere reklame og klikk. De er ikke bygd på fag ekspertise. Uansett tilbake til tema om IQ tester. De finnes flere titalls forskjellige typer intelligens og det er ikke gitt at man er smart på alle områder. Om du har høy kreativ intelligens blir du kunstner, om du har høy matematisk intelligens får du deg jobb innen finans, om du har høy logisk intelligens blir du propgrammerer, har du høy emosjonell intelligens blir du psykolog eller politiker, har du høy lingivstisk intelligens så blir du journalist eller forfatter. IQ og hjernen er ikke slik at man bare kan sette et tall på hvor smart man er. Hjernen vår er det mest avanserte som finnes i vårt oppdagede univers og vi vet lite om den. Så hvordan sette et tall på noe vi vet så lite om? Hvordan kan en test som bare tester din logiske forståelse og ikke alle andre faktorer og former for intelligens ha noe relevans? Jeg må dog si at slike tester røper en liten historie om tingenes tilstand. Jeg merker lett forskjell på en som scorer 100 på en iq test og en som scorer 140. Jeg tilpasser meg med andre ord vedkommende jeg prater med for å holde meg på bølgelengde med deres nivå. Personlig har jeg veldig mange gir å gå på. Så om jeg fremstår som dum når du prater med meg privat så sier det mer om deg enn det gjør om meg. Hvor smart jeg er skal jeg dog ikke spekulere i. Alt jeg vet er at jeg er over snittet begavet mentalt. På en god dag kan jeg score 160 og på en dårlig dag kan jeg score 100. Og med dette viser jeg til de fundamentale feilene i iq tester. For det er faktisk ikke slik at man kan bli mer intelligent med årene eller ved å studere. Alt du kan er å tillegge deg mer kunnskap, men du blir ikke smartere. Endret 3. april 2016 av WubWub Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Hadde du vært psykopat hadde du vært den første til å vite det og den siste til å bry deg om det. Det er ingen automatikk i dette. Ei heller finnes det en klinisk diagnose som heter "psykopat". Hva angår selvrefleksjon så tenker jeg at IQ spiller en stor rolle - men ved de fleste tilfeller vil den dyssosiale ikke se eget sykdomsbilde. Det er nok en feil vurdering. Det finnes absolutt psykopater og de er fremtredende i dagens samfunnstruktur. For alle med høy IQ og bra analytisk evne er det enkelt å skille psykopater fra andre. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Trenger ikke være en klinisk diagnose for å være et brukbart begrep. Psyko/sosiopater finnes forøvrig i alle former og variasjoner, mens man gjerne kan gjennomskue noen på tyve minutter kan det med andre ta flere år før det går opp for en. Ut ifra hva ts skriver oppfyller han nok kravene til å kalles narsissist, om han er en full-blown psykopat er litt vanskeligere og si. Lenke til kommentar
ceauses03 Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Har lest mye av det trådstarter har skrevet, og hos meg virker som en veldig intelligent og rasjonell person. (Ikke ironi..) Dessverre er det ofte slik at genialitet henger sammen med galskap, så det hadde ikke forundret meg om trådstarter led av noen veldig alvorlige personlighetsforstyrrelser. Men alt i alt, interessant tråd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå