Villfaren Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Hva har dere lagt under? Alternativet mitt slik eg ser det er kork, eventuelt varmetråder som en plugger i stikkontakten.. Hva har dere lagt under i 2 etasje? Altså ingen betong under Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Jeg brukte bare pergo underlay foam, men om du ønsker å dempe lyden mer kan du jo gå for smart underlay plus. http://www.pergo.no/nb-no/parkett/tilbehor/underlag Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2016 Jeg brukte bare pergo underlay foam, men om du ønsker å dempe lyden mer kan du jo gå for smart underlay plus. http://www.pergo.no/nb-no/parkett/tilbehor/underlag Takk for svar. Er du fornøyd med foamet? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Er greit nok. Hadde jeg gjort det igjen så hadde jeg nok valgt en type som demper litt mere trinnlyd. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Har også pergo foam under pergo longplank i 2e etasje. Er helt greit, men så er huset mitt veldig bra isolert overalt så hører ikke noen med mindre det er noe hardt som detter i golvet oppe. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2016 Huset er av nyere år så isolasjonen er bra sånn teknisk sett. Er ikkje bekymret for "kaldt" gulv, men skulle gjerne dempet det meste av lyden ovenifra. Tror eg ender på kork. Ellers takk for svar Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Hva gjelder kaldt gulv er det en myte at det er mye kaldere med laminat enn parkett. Snakket med representanten til kährs for et par år siden og de hadde kjørt omfattende tester på dette. Resultatene viste at forskjellen va mellom 0.5 - 1 grad på det "verste" Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2016 Hva gjelder kaldt gulv er det en myte at det er mye kaldere med laminat enn parkett. Snakket med representanten til kährs for et par år siden og de hadde kjørt omfattende tester på dette. Resultatene viste at forskjellen va mellom 0.5 - 1 grad på det "verste" Har prøvd begge gulvene selv, og eg merker ikkje stor nok forskjell til at eg kan tippe hva som er hva. Og ser en på de nye laminatgulvene no så er det jaggu ikkje lett visuelt heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå