konduktans Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Asrock H77 Pro4-m i5-3350p OEM 8GB DDR3-1600 MSI GTX660 64GB Kingston SSD for OS 3*2TB HDD for lagring Seasoninc 550w psu Windows 10 64bit Pc henger seg jevnlig og responderer ikke. Musepekeren beveger seg, men man kan ikke interagere med noe. Nettopp byttet SSD fra en 32GB SSD til 64GB SSD, med fresh install Windows 10 via Windows 7. Hadde samme problemer med den forrige SSD-en, trodde å bytte den ville løse problemet. Tydeligvis ikke. Tenker jeg prøver et par nye minnebrikker. Noen andre forslag? Alle drivere er oppdatert fra produsentenes sider. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2016 Når PCen henger seg bruker den 100% disk. Hmmm. Hvordan finner jeg ut hva som forårsaker det? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 (endret) Når PCen henger seg bruker den 100% disk. Hmmm. Hvordan finner jeg ut hva som forårsaker det? Start/søk skriv perfmon.exe /res velg disk fane. Da ser lese/skrive hastighet på prosesser og totalt forbruk. Hadde samme problemer med den forrige SSD-en, trodde å bytte den ville løse problemet. Tydeligvis ikke. Tenker jeg prøver et par nye minnebrikker. Noen andre forslag? Alle drivere er oppdatert fra produsentenes sider. Du må jo teste hardware ikke bare tippe For minne er det Memtest86+,9 tester alle må ha 0-feil 4-5 pass. For harddisk kan det være greit og bruke produsenten sine test program. Det er diverse programmer som tester og kan finne feil. Endret 27. mars 2016 av snippsat Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 2. april 2016 Forfatter Del Skrevet 2. april 2016 Testet hele maskinen med PC-doktor. Ingen feil funnet. Kom ved en tilfeldighet over en tråd på nettet om "SSD freeze". Dette fenomenet beskriver problemene jeg opplever til punkt og prikke. Prøver en ny SSD og ser hva som skjer :-) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 PC doktor? Kjører det en minnetest86+? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå