Gå til innhold

Verdt pengene? Acer Predator G3-710

Anbefalte innlegg

Bruksområde: spilling. Steam; div. "skytespill" (ja ja, obviously ikke jeg som spiller, denne er ment til en av mine håpefulle). Har forsøkt å finne tester/reviews av denne men finner kun med andre oppsett (i5, annet grafikkort). Er denne verdt pengene, eller bør vi få hjelp til å bygge en selv i stedet ev. gå for en Komplett-sak? På forhånd hjertelig takk for innspill.

https://www.expert.no/data-og-tilbehor/datamaskiner/stasjonare-datamaskiner/acer-predator-g3-710-dtb1peq013-dt/p-251842/

"Førpris" 16499, nå 12999.

• Intel Core i7-6700-prosessor med 3,4 GHz
  • Nvidia GTX 970-grafikk med 4 GB RAM
  • 12 GB RAM og mulighet for ytterligere utvidelse
  • 1 TB HDD- og 256 GB SSD-lagringskapasitet
  • WiFi 802.11 ac/a/b/g/n og Bluetooth 4.0 for stabil trådløs tilkobling
  • 6x USB 3.0, 2x USB 2.0, 1x HDMI, 2x DVI, 1x DisplayPort og 1x LAN
  • Operativsystem: Windows 10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intern lagring - Total kapasitet (GB) 1256 Intern lagring - Harddisk - Antall 1 Intern lagring - Harddisk - Kapasitet (GB) 1000 Intern lagring - Harddisk - Rotasjonshastighet (RPM) 7200 Intern lagring - SSD - Antall 1 Intern lagring - SSD - Kapasitet (GB) 256 Ekstern lagring - Minnekort - Støttet Ja Ekstern lagring - Minnekort - Støttet - Type SD

Vel slikt koster nok kanskje 1500 kr til 2000 kr i verstefall.

Ville hørt om det var mulig å få noe mere her, f.eks raid.

Da slikt oppsett betaler du mye og får lite valuta for pengene.

Sikker på samme delene kunne du fått til rundt 10 000 kr. Da sier det seg selv 3000 kr er god fortjeneste for å bygge en maskin.

Er dette ok for deg får du ta stilling til selv.

For kun spilling trenger du ikke hyperteading, da vil 980 TI være bedre i så fall.

Intel Core i5-6600 er bedre kjøp for deg hvis du ikke skal overklokke.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er snakk om en ferdigbygd pc, lenke i første innlegget. :) Er vel ikke aktuelt å be om et annet oppsett, da? Så spørsmålet mitt blir om det er en god pc, om den er overpriset (som du antyder), og ev. om jeg kan få satt opp tilsvarende for en rimeligere penge hos f.eks. Komplett.

Endret av birdesigns
Lenke til kommentar

Jeg syns det ser ut som et bra kjøp mtp. ytelse/kroner, men man kan sikkert få tak i et tilsvarende oppsett om man bygger selv. Er litt kjedelig å f.eks. bli tvunget til å gå for i7 6700 i stede for i7 6700k som koster kr 200 mer. 

Pluss at man går glipp av selve moroa med å bygge selv. Men uten om det så ser jeg ikke noen grunn til å ikke gå for denne. 

Lenke til kommentar

Takk for innspill! :) Spørs om kanskje første selvbygge-pc ligger et par år frem i tid, mor er ikke motivert :p og poden muligens litt for ung ennå. Det ville i så fall blitt å benytte seg av butikktjenester for dette, ev. hyre inn en gluping. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...