Delicious Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Hei, jeg har blitt overvåket på smart telefonen min iphone 6. Saken er at det er noen privat som har overvåket mobilen min, men jeg vet ikke hvem det er. Er det mulig å finne ut hvem som har overvåket telefonen min? Telefonen er IKKE jailbreaket hvis noen lurte på det Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Hvordan vet du at noen har overvåket deg? Hvordan vet du at det er en privatperson? Lenke til kommentar
Delicious Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2016 På grunn av mobilen lyser seg opp automatisk, merker på batteriet. Jeg har en mistanke på hvem det kan være men er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Lyser seg opp? Skjermen begynner å lyse av seg selv random mener du? Det er antagelig en applikasjon som gir varslinger som gjør dette. Søkte rundt og det er et relativt vanlig problem. Søk på "iphone 6 screen lights up for no reason" så finner du mange med samme problemet. Ikke sett på deg paranoiaskoene med en gang en uventet ting skjer, det er ikke sunnt Lenke til kommentar
Delicious Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2016 Og hva med batteriet som sluker? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Batteriet blir raskt tomt mener du? Da er det antagelig for mange applikasjoner som kjører i bakgrunnen. Det er et enda vanligere problem enn at skjermen lyser seg opp av seg selv Lenke til kommentar
Delicious Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2016 Hmm, jeg pleier å lukke applikasjoner som kjører i bakgrunnen Lenke til kommentar
Delicious Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2016 Nei, men er det mulig å overvåke telefonen selv om den ikke er jailbreaket? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Det er mulig, men ikke for en vanlig privatperson. Nettleverandøren kan se lokasjonen din og de loggfører den i en viss periode. Er det noen du kjenner som har tilgang til serverne denne infoen er lagret på? Eventuellt direkte tilgang for å overvåke deg i sanntid? Et annet alternativ er å ha fysisk tilgang til telefonen og installere "spionprogramvare", noe mange foreldre gjør. At den ikke er jailbreaket er irrelevant da en jailbreaking ikke automatisk gir folk tilgang til å overvåke deg. Du må fortsatt ha programvare installert på telefonen som tar seg av overvåkingen. Husk at det er mange andre måter å overvåke personer. Har du noen andre bevis på overvåkingen annet enn diverse ting som er vanlige og godt kjente problemer? Er det noen som dukker opp på steder der de ikke skulle visst at du oppholder deg til stadighet? Ikke det at det er umulig at du blir overvåket, men for å i det hele tatt kunne tenke på det så må du ha fler bevis enn at batteriet er dårlig eller at programvaren til Apple ikke er helt 100% Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 (endret) Og hva med batteriet som sluker? Hva bruker batteri? Dette finner du ut av om du sjekket batterioversikten. Har du gjort noe helt krise siden du virker så skråsikker på at du blir overvåket ? Endret 27. mars 2016 av Mala Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Hva med å nullstille telefonen? Lenke til kommentar
Delicious Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2016 Og hva med batteriet som sluker? Hva bruker batteri? Dette finner du ut av om du sjekket batterioversikten. Har du gjort noe helt krise siden du virker så skråsikker på at du blir overvåket ? Jeg har ikke gjort noe dumt, men som Belphegor nevner så kan det hende noen som har tuklet med telefonen mens jeg var borte. Hva med å nullstille telefonen? Det er en fin ide, men jeg vil finne ut hvem som har gjort det Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Noen som har sett for mye på Mr Robot i det siste? 3 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 På Android kan man legge inn Gsam sammen med root-komponenten og få en god oversikt. Finnes muligens noe lignende funkjonalitet for iPhone. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 (endret) Har du sjekket batterioversikten og sett om det er en og annen app som topper listen over strømforbruket siste 24 timene og/eller over 7 dager? Innstillinger --> Batteri Endret 27. mars 2016 av Mala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå