Gå til innhold

Jeg tror telefonen min er overvåket

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har blitt overvåket på smart telefonen min  iphone 6. Saken er at det er noen privat som har overvåket mobilen min, men jeg vet ikke hvem det er. Er det mulig å finne ut hvem som har overvåket telefonen min?

Telefonen er IKKE jailbreaket hvis noen lurte på det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyser seg opp? Skjermen begynner å lyse av seg selv random mener du?

Det er antagelig en applikasjon som gir varslinger som gjør dette. Søkte rundt og det er et relativt vanlig problem.

Søk på "iphone 6 screen lights up for no reason" så finner du mange med samme problemet.

Ikke sett på deg paranoiaskoene med en gang en uventet ting skjer, det er ikke sunnt :)

Lenke til kommentar

Det er mulig, men ikke for en vanlig privatperson. Nettleverandøren kan se lokasjonen din og de loggfører den i en viss periode. Er det noen du kjenner som har tilgang til serverne denne infoen er lagret på? Eventuellt direkte tilgang for å overvåke deg i sanntid?

Et annet alternativ er å ha fysisk tilgang til telefonen og installere "spionprogramvare", noe mange foreldre gjør. At den ikke er jailbreaket er irrelevant da en jailbreaking ikke automatisk gir folk tilgang til å overvåke deg. Du må fortsatt ha programvare installert på telefonen som tar seg av overvåkingen.

Husk at det er mange andre måter å overvåke personer. Har du noen andre bevis på overvåkingen annet enn diverse ting som er vanlige og godt kjente problemer? Er det noen som dukker opp på steder der de ikke skulle visst at du oppholder deg til stadighet?

Ikke det at det er umulig at du blir overvåket, men for å i det hele tatt kunne tenke på det så må du ha fler bevis enn at batteriet er dårlig eller at programvaren til Apple ikke er helt 100% :p

Lenke til kommentar

Og hva med batteriet som sluker?

Hva bruker batteri? Dette finner du ut av om du sjekket batterioversikten. Har du gjort noe helt krise siden du virker så skråsikker på at du blir overvåket ? ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Og hva med batteriet som sluker?

Hva bruker batteri? Dette finner du ut av om du sjekket batterioversikten. Har du gjort noe helt krise siden du virker så skråsikker på at du blir overvåket ? ;)

Jeg har ikke gjort noe dumt, men som Belphegor nevner så kan det hende noen som har tuklet med telefonen mens jeg var borte.

Hva med å nullstille telefonen?

Det er en fin ide, men jeg vil finne ut hvem som har gjort det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...